Ridesharing-ul a intrat in legalitate. Guvernul a adoptat Ordonanta de Urgenta care reglementeaza activitatile de pe platformele de tip ridesharing. Saptamana trecuta sute de taximetristi au protestat din nou impotriva platformelor Uber, Bolt si Clever.

Viorica Dancila - premierul Romaniei: Adoptam proiectul de act normativ privind reglementarea serviciilor alternative de transport de persoane prin intermediul unor aplicatii digitale, un proiect pe care l-am discutat saptamana trecuta in prima lectura. Vom stabili o formula care sa asigure transportul pasagerilor in conditii de siguranta, care sa incurajeze concurenta, astfel incat cetatenii sa poata opta pentru serivcii de cat mai buna calitate.

Ministrul Transporturilor, Razvan Cuc, a declarat ca romanii au acum posibilitatea de a decide cu cine vor sa calatoreasca, cele doua domenii de transport fiind capabile sa concureze in termeni de egali. Acesta a adaugat ca ”s-au obtinut toate avizele in timp record pentru un proiect de asemenea anvergura. Azi (25 iunie) am obtinut si avizul CES-ului iar acest lucru ne-a permis sa-l ridicam pe ordinea de zi”.

Razvan Cuc a explicat ca ”Ordonanta de Urgenta are in vedere definirea activitatilor de transport alternativ, a modului de efectuare a acestuia si a tuturor actorilor implicati, modalitatea de reglementare a platformelor digitale si a tuturor operatorilor de transport alternativ, modalitatea de fiscalizare a veniturilor obtinute in urma acestor activitati, atat de conducatorii auto cat si de operatori, cat si stabilirea obligatiilor ce trebuie stabilite de platforme sau de conducatorii auto”.

Platformele de ridesharing nu erau reglementate de 5 ani, proiectul de ordonanta a reusit sa il reglementeze in doua luni, a declarat ministrul, adaugand ca a respectat ”indeaproape procedura de transparenta”.

PNL si USR au contestat in permanenta urgenta acestui proiect legislativ iar Razvan Cuc le-a replicat acestora ca ”se subintelegea de la sine ca acest proiect era de urgenta. Era nevoie sa reglementam din toate punctele de vedere aceste platforme. (...) Ei au avut proiectul in Parlament 6 luni de zile si nu au fost in stare sa faca nimic”.

Taximetristii au afirmat in timpul protestelor ca ei au un tarif fix, iar cei de la Uber, Clever si Bolt au tarife ”dinamice”.

”Este vorba de un pret alternativ. Piata va stabili pretul”, spune insa Cuc. Acesta a mai explicat ca, daca nu sunt de acord cu pretul firmelor de ridesharing, clientii au posibilitatea de a alege sa calatoreasca sau nu cu acestea, iar acest lucru va influenta intr-un fel sau altfel pretul.
”Acum concurenta este libera. Romanii vor decide cu cine vor sa mearga in Bucuresti si nu numai. (...) Nu mai exista niciun fel de discriminari, a concluzionat Razvan Cuc.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri