Administratia Fondului pentru Mediu (AFM) ar putea introduce anul acesta programul pentru operatorii economici prin care va finanta 90% din infrastructura statiilor de incarcare a masinilor electrice, cu conditia ca reteaua sa fie publica, a declarat Paul Serbanescu, seful biroului de strategii si programe din cadrul institutiei.

„Programul este intr-o faza avansata de notificare la Comisia Europeana, se adreseaza operatorilor economici, cu o intensitate mare a ajutorului, 90% am reusit sa obtinem. Cred ca a durat doi ani sa convenim asupra schemei cu Comisia. Speram ca anul acesta sa lansam si programul pentru operatorii economici”, a declarat Paul Serbanescu in cadrul conferintei Sustainable Mobility Forum.

In conditiile in care reteaua pe care vor sa o construiasca operatorii economici va fi publica, pentru ca oamenii sa aiba acces 24 de ore, sapte zile din sapte, acestia vor plati doar 10% din costul de realizare. „10% reprezinta, la limita, dupa studiile noastre, ceea ce ar putea sa sustina un operator astazi, in conditii de piata” , a explicat Serbanescu.

Din programul de finantare a infrastructurii statiilor de incarcare electrice mai face parte proiectul pentru instalarea statiilor de incarcare a autoturismelor electrice in municipiile resedinta de judet. Programele de instalare a statiilor de incarcare nu au avut, insa, succes.

"Avem doua programe in paralel. Unul destinat municipiilor resedinta de judet, celor 42 cate sunt, deschis de cateva luni si a carui sesiune va mai fi deschisa cateva luni. Pana acum au aplicat 25 de primarii, ceea ce este foarte putin, in conditiile in care nu exista concurenta, fiecare are alocata o suma. Am incercat sa identificam de ce nu se aplica. Natural, pe de-o parte, sunt orase in care nu exista masini electrice si nu sunt zone dezvoltate ale Romaniei, dar sunt orase foarte mari si se pune problema ce sa faca cu ele. A opera orice fel de infrastructura care presupune un flux de venituri, ridica problema de ajutor de stat, indiferent ca esti primaria, persoana fizica sau operator economic. Astfel, multe dintre primarii nu stiu cum sa dea in operare infrastructura pe care o achizitioneaza, iar pana la a o da in operare, trebuie sa o sustina financiar, ceea ce implica costuri de mentenanta, securitate si altele”, a explicat reprezentantul Administratiei Fondului pentru Mediu.

Citeste si:
Trotinetele electrice polueaza mai mult decat autobuzele
Trotinetele electrice...

Sursa foto: ALEX MICSIK / AGERPRES FOTO

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
Coreenii vor sa constuiasca autostrazi si spitale in Romania