Noua eticheta UE pentru anvelope este utila in special pentru categoria de anvelope de iarna, deoarece cuprinde informatii referitoare la aderenta pe zapada si gheata. Pana in prezent, marcajele legate de proprietatile necesare in conditiile grele de iarna lipseau.

Scopul etichetei anvelopelor este de a indruma soferii catre anvelope mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil, mai sigure si mai silentioase. Noua eticheta va intra in vigoare in luna mai a anului 2021.

Pana acum, nu se putea face o distinctie clara intre anvelopele de iarna proiectate pentru diferite conditii de drum. Uniunea Europeana a convenit acum ca etichetele care indica consumul de energie si caracteristicile vor fi actualizate. Noile etichete faciliteaza compararea modelelor de anvelope si le sunt utile mai ales cumparatorilor online.

Conform reglementarilor anterioare, toate anvelopele pentru vehicule de pasageri si autoutilitare trebuie sa contina un sticker care indica aderenta pe carosabil umed, zgomotul la rulare si impactul asupra consumului de combustibil. In Europa Centrala, informatiile despre aderenta pe carosabil ud si zapada sunt esentiale pentru siguranta la volan, in timp ce in zonele nordice sunt mai importante informatiile despre aderenta pe gheata. Pana in prezent, nu au existat cerinte pentru etichete care sa indice aceste doua tipuri de aderenta.

„In trecut, informatiile de pe eticheta anvelopelor de iarna erau derutante pentru clientii nordici, in timp ce in Europa Centrala dilema nu era atat de mare. Noul marcaj pentru aderenta pe gheata va face diferenta intre anvelopele potrivite pentru tarile nordice si alte anvelope de iarna. Marcajul pentru aderenta pe zapada va fi acceptat pentru anvelopele cu performanta suficient de ridicata pe zapada pentru iarna central-europeana.”, spune Jarmo Sunnari, Manager of Standards, Regulations and Approvals Nokian Tyres.

Citeste si:
Cand trebuie sa inlocuiesti anvelopele vechi cu unele noi
Cand trebuie sa inlocuiesti...

Iernile din Europa Centrala sunt in mare parte umede, iar aderenta pe carosabil umed este o preocupare de baza. Si aderenta ocazionala pe zapada este importanta. Pe de alta parte, anvelopele de iarna nordice sunt special concepute pentru gheata.

„Pana acum, cea mai mare problema a fost aceea ca nu toate anvelopele comercializate ca anvelope de iarna sunt potrivite pentru toate conditiile de iarna. Anvelopele proiectate pentru iarna central-europeana sunt complet diferite fata de proiectate pentru iernile nordice. Aderenta pe carosabil umed si pe gheata sunt caracteristici care se exclud reciproc; consumatorul poate ajunge sa achizitioneze anvelope neadecvate daca informatiile de pe eticheta nu sunt corecte”, adauga Sunnari.

Marcajul pentru aderenta pe gheata va fi utilizat initial numai pentru anvelopele pentru vehicule de pasageri, in timp ce marcajul pentru aderenta pe zapada este disponibil si pentru anvelopele pentru microbuze, camioane usoare, camioane si autobuze. Marcajele se bazeaza pe standarde si reglementari internationale. In prezent, testul de aderenta pe gheata este in curs de standardizare la Organizatia Internationala de Standardizare (ISO), iar aderenta pe zapada se refera la reglementarile ECE ale Natiunilor Unite.

Nokian Tyres a colaborat in mod activ cu autoritatile nordice si factorii de decizie pentru a actualiza marcajele. Nokian Tyres dezvolta si produce anvelope premium pentru persoanele care apreciaza siguranta si durabilitatea.

Citeste si:
Nokian Tyres: Anvelopele de iarna reprezinta peste 60% din business
Emil Nakov, Nokian Tyres:...


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Cat carburant puteti economisi datorita anvelopelor