Raportul expertizei tehnice realizata de Institutul de Proiectari pentru Transporturi Auto, Navale si Aeriene (IPTANA), pe cei 21 de kilometri din lotul 3 al autostrazii Lugoj-Deva, care trebuia inaugurat in august 2019, a fost facut public si prezista mai multe probleme, noteaza Adevarul.ro.

Raportul preliminar a fost publicat pe forumul Asocatiei Pro Infrastructura, iar specialistii IPTANA au aratat ca unele lucrari pe cei 21 de kilometri de autostrada din vestul tarii nu sunt finalizate, au defecte, zone cu degradari.

O parte dintre defectele autostrazii, enumerate in raportul expertizei tehnice:

  • Pasaje peste autostrada: nefinalizarea aplicarii protectiei anticorozive la betoanele din unele infrastructuri si suprastructuri; nerepararea tuturor fisurilor; infiltratii si carbonari locale la suprastructura; defecte ale imbracamintii rutiere la nivel de strat de uzura; racordari cu terasamente nefinalizate.
  • Casete/cadre de beton armat: lipsa protectiei anticorozive a betoanelor; nerepararea tuturor fisurilor; defecte ale imbracamintii rutiere la nivel de strat de uzura; lipsa tevilor PVC pentru instalatii la unele pasaje; racordari nefinalizate; nefinalizarea caii pe drumul traversat.
  • Subtraversari ale autostrazi cu tuburi din tabla ondulata: fisuri in protectia de beton a taluzelor; racordari cu terasamentele nefinalizate; lucrari hidrotehice nefinalizat la unele dintre capetele tuburilor.
  • Ecoducte: lipsa protectiei anticorozive; lungime insuficicienta de amplasare a panourilor de protectie pe lungimea ecoductului; practic nu s-au realizat amenajarile peisagistice prevazute in documentatia de specialitate; casiuri fara racord la reteaua de colectare a apelor pluviale;
  • Pod Km 69 + 105 peste raul Mures: functionarea defectuoasa a aparatelor de reazem pe culei si pilele marginale. Placile superioare nu au prevazuta o lungime suficienta pentru a acoperi eventualele translatii, deformari unghiulare ale aparatului de reazem; dispozitive antiseismice nefunctionale;
  • Pasaj km 76 pe autostrada, peste CF 200 si CF 212: racordare necorespunzatoare a sfertulu de con cu rampa si zidul de pamant armat.

Concluziile raportului arata ca unele dintre lucrarile de arta de pe autostrada nu sunt finalizate, iar in stadiul actual darea in folosinta a tronsonului rutier nu poate fi realzata decat cu restrictii de viteza si tonaj, in special din cauza defectelor constatate la podul peste Mures, din zona Dobra.

In luna august, cand s-au analizat lucrarile de pe lotul 3, consultantul nu recomanda inceperea receptiei, pentru ca nu erau indeplinite conditiile tehnice de catre asocierea Teloxim Con - COMSA - Aldesa Construcciones - Arcadis Eurometudes. In luna septembrie, autoritatile au intrat in alerta dupa ce pe tronsonul de autostrada a aparut o fisura. Ulterior, ministrul Transporturilor de la acea vreme, Razvan Cuc, anunta ca exista probeme la garantie si ca s-a descoperit un numar record de neconformitati, iar firma iberica sustinea ca s-a declansat un conflict cu autoritatile din Romania si ca se va adresa Comisiei Europene.

Citeste si:
Canadianul cu afaceri de 2,8 mld. dolari: Sunt un sef ingrozitor
Motivul pentru care un...

La inceputul lunii noiembrie, ministrul Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor, Lucian Bode, anunta ca lotul 3 din autostrada Lugoj-Deva ar putea fi dat in trafic in 2019 cu restrictii de viteza si tonaj, dupa repozitionarea aparatelor de reazem la podul peste Mures.

Sursa foto: Asociatia Pro Infrastructura

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Saracia, boala sau etnia, defecte de neiertat in invatamantul romanesc