Fisura de 15 metri lungime aparuta pe lotul 3 din Autostrada Lugoj – Deva, la nicio luna de cand trebuia receptionat, este doar una dintre problemele de calitate de pe noua sosea si se estimeaza ca din tronsonul de 21 de kilometri facut de constructorul spanioli abia daca vor fi salvati la finalul reparatiilor cinci kilometri, au declarat surse apropiate situatiei pentru economica.net.

"Ei (constructorii spanioli – n.r.) au pus terasament in albia majora a raului Mures cand trebuia facut viaduct in albia minora", au explicat surse pentru economica.net.

Potrivit informatiilor, spaniolii au construit un viaduct prea scurt si in completare au pus terasament, pana la lungimea care ar fi trebuit sa fie. Prin urmare, este posibil sa se demoleze aceasta portiune si sa se construiasca un viaduct nou, mai lung, anticipeaza sursele citate de publicatie.

Mai mult, unele podete au fost construite sub cota, iar apa balteste acolo si se infiltreaza in teresamentul autostrazii.

"Daca nu va fi demolata pentru reparatii, va cadea ea singura. Daca ar mai fi si trafic cu vibratii si ar ploua, va fi o chestiune de timp pana va cadea", au declarat surse pentru economica.net.

In plus, din cauza grosimii reduse, asfaltul va trebui frezat si reasternut pe mare parte din tronsonul de 21 de kilometri, existand posibilitatea de a fi salvati doar 5 kilometri.

Context

Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a reziliat la finalul lunii august contractul lotului 3 al Autostrazii Lugoj-Deva, dupa ce a descoperit un record de neconformitati si nu a putut extinde garantia de la patru la zece ani.

Ministrul Transporturilor, Razvan Cuc, a anuntat ca lotul 3 al Autostrazii Lugoj-Deva va fi preluat de CNAIR care va face in regie proprie lucrarile ce mai trebuiau executate de constructorul spaniol, astfel incat traficul sa fie deschis.

Constructorul lotului 3 a anuntat, la acea data, ca se gandeste "foarte serios" sa faca plangeri penale si sa actioneze statul roman in judecata, considerand ca ministrul Transporturilor a reziliat contractul intr-un mod abuziv.

Reprezentantii constructorului au spus ca proiectul construirii lotului 3, dupa o colaborare "extrem de dificila" cu CNAIR, a fost finalizat si se astepta receptia lucrarilor si punerea in functiune. Constructorul a anuntat in 12 august ca lucrarile aferente proiectului au fost finalizate si ca nu existau impedimente de ordin tehnic sau contractual pentru ca CNAIR sa nu efectueze receptia proiectului si punerea sa in functiune, iar finisajele actuale erau in afara corpului autostrazii si se puteau executa fara a incurca traficul, ceea ce inseamna ca nu impiedicau receptia lucrarii.

Cu toate acestea, o fisura de 15 centimetri lungime si un centimetru latime, potrivit CNAIR sau 15 metri lungime si un centimetru latime, conform ministrului Cuc, a aparut pe lotul 3 al autostrazii Lugoj-Deva, la km 57+100, fiind vorba despre o problema de terasament, care nu va putea fi rezolvata pana la finele lunii septembrie, au declarat, miercuri, 11 septembrie, reprezentantii CNAIR, care au precizat ca a fost executata garantia depusa de constructor.

Miercuri, 11 septembrie, in Comisia pentru transporturi din Camera Deputatilor, ministrul Cuc declara ca lungimea fisurii este de 15 metri.

Tot miercuri, constructorul spaniol al lotului 3 al autostrazii Lugoj-Deva a anuntat declansarea unui conflict diplomatic din cauza rezilierii contractului de catre autoritatile romane de resort, urmand ca ambasadorul Romaniei in Spania sa fie chemat la discutii.

Referitor la garantia executata de CNAIR, in valoare de 58 de milioane de lei, banii ar urma sa fie dati inapoi constructorului, intrucat Tribunalul Bucuresti le-a dat castig de cauza constructorilor spanioli ai lotului 3 din Autostrada Lugoj – Deva in procesul intentat CNAIR.

Lotul 3 al Autostrazii Lugoj-Deva are o lungime de 21,14 kilometri, iar lucrarile au fost contractate la o valoare de 579,92 milioane lei, fara TVA. Din aceasta suma, 492,93 milioane lei, adica 85%, reprezinta Fonduri de Coeziune, in timp ce diferenta de 86,98 milioane lei a fost asigurata din fonduri ale Guvernului Romaniei.

Constructorul lotului 3 al Autostrazii Lugoj - Deva este Asocierea formata din SC Teloxim CON SRL - Comsa SA - Aldesa Construcciones SA - SC Arcadis Eurometudes SA.

Sursa foto: Agerpres Foto

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri