Constructorul spaniol al lotului 3 al Autostrazii Lugoj-Deva anunta declansarea unui conflict diplomatic din cauza rezilierii contractului de catre autoritatile romane de resort, urmand ca ambasadorul Romaniei in Spania sa fie chemat la discutii, a declarat, miercuri, Fernando Lana Hernandez, director Constructii Internationale, Aldesa Construccion, la Comisia pentru transporturi din Camera Deputatilor, noteaza Agerpres.

"Am deschis un conflict diplomatic la Ambasada Spaniei si se va chema ambasadorul Romaniei in Spania pentru discutii, pentru ca Spania si Romania sunt tari prietene, asa cum spune ambasadorul nostru, si asta nu se face unei tari prietene", a spus Fernando Lana Hernandez.

De asemenea, sustine acesta, conflictul a ajuns la Uniunea Europeana.

"Conflictul l-am dus la Comisia Europeana, unde am acuzat discriminarea companiilor straine", a adaugat reprezentantul companiei Aldesa Construccion.

In alta ordine de idei, Hernandez a mentionat ca vineri, 6 septembrie, instantele spaniole au oprit executarea garantiei bancare de buna executie a lucrarilor, la fel si instanta romaneasca. Garantia era depusa la o banca din Spania "si o sprijinea pe cea pe care o avea in banca romaneasca". Cu toate acestea, BCR a platit garantia de buna executie la ora 19:00.

"Trebuie sa va spun, din pacate, ca ceea ni s-a intamplat aici nu ni s-a mai intamplat in nicio tara. Cu lucrarea terminata, se reziliaza contractul", a subliniat Fernando Lana Hernandez.

Comisia pentru transporturi si infrastructura din Camera Deputatilor a organizat, miercuri, o dezbatere privind rezilierea contractului lotului 3 al Autostrazii Lugoj-Deva.

Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a reziliat la finalul lunii august contractul lotului 3 al Autostrazii Lugoj-Deva. Intr-o conferinta de presa, ministrul Transporturilor, Razvan Cuc, a anuntat ca lotul 3 al Autostrazii Lugoj-Deva va fi preluat de CNAIR care va face in regie proprie lucrarile ce mai trebuiau executate de constructorul spaniol, astfel incat traficul sa fie deschis.

La randul sau, directorul general al CNAIR, Sorin Scarlat, a precizat ca pe acest lot de autostrada, intre Ilia si Holdea, in lungime de 21,14 kilometri, au fost identificate 60 de neconformitati, fapt care ar putea constitui un record, insa a dat asigurari ca se va putea circula pe el.

Constructorul lotului 3 a anuntat, la acea data, ca se gandeste "foarte serios" sa faca plangeri penale si sa actioneze statul roman in judecata, considerand ca ministrul Transporturilor a reziliat contractul intr-un mod abuziv.

Reprezentantii constructorului au spus ca proiectul construirii lotului 3, dupa o colaborare "extrem de dificila" cu CNAIR, a fost finalizat si se astepta receptia lucrarilor si punerea in functiune. Constructorul a anuntat in 12 august ca lucrarile aferente proiectului au fost finalizate si ca nu existau impedimente de ordin tehnic sau contractual pentru ca CNAIR sa nu efectueze receptia proiectului si punerea sa in functiune, iar finisajele actuale erau in afara corpului autostrazii si se puteau executa fara a incurca traficul, ceea ce inseamna ca nu impiedicau receptia lucrarii.

Cu toate acestea, o fisura de 15 centimetri lungime si un centimetru latime a aparut pe lotul 3 al autostrazii Lugoj-Deva, la km 57+100, fiind vorba despre o problema de terasament, care nu va putea fi rezolvata pana la finele lunii septembrie, au declarat, miercuri, 11 septembrie, pentru AGERPRES, reprezentantii CNAIR, care au precizat ca a fost executata garantia depusa de constructor.

"15 metri lungime si un centimetru largire, avea ieri. Ne asteptam sa evolueze. Este la kilometru 57+ 100. In 2017, cand li s-a prabusit terasamentul, era la 57+300, deci in aceeasi zona. Fisura porneste din asfalt si continua pana jos in drumul tehnologic. (...) E o problema de terasament. Este clar ca in situatia asta, pana la remedierea problemei, nu se poate deschide circulatia si nicidecum nu o sa se remedieze problema pana la sfarsitul lunii septembrie. Clar ca trebuie o expertiza profunda, astea sunt probleme structurale si in functie de ce se gaseste acolo sa se intre sa se corecteze si sa se puna in siguranta autostrada. Garantia am executat-o (...). Nu le mai dam inapoi. Nu le mai dam nimic. Banii aceia ii folosim la reparatia lotului. Banii aceia si altii pe care-i vom percepe din penalizari, din intarziere, din alte chestii", a precizat sursa citata.

Referitor la garantie, ministrul Transporturilor, Razvan Cuc, prezent si el la dezbaterea de la Comisia pentru transporturi, a explicat ca a fost o problema in sensul ca, in urma cu doua saptamani, s-a dispus de catre CNAIR executia garantiei de buna garantie, dar, pana vinerea trecuta, nu s-a executat si apoi s-a discutat cu reprezentantii bancii respective si abia vineri seara a fost transmisa suma de 58 de milioane de lei in conturile CNAIR.

Lotul 3 al Autostrazii Lugoj-Deva are o lungime de 21,14 kilometri, iar lucrarile au fost contractate la o valoare de 579,92 milioane lei, fara TVA. Din aceasta suma, 492,93 milioane lei, adica 85%, reprezinta Fonduri de Coeziune, in timp ce diferenta de 86,98 milioane lei a fost asigurata din fonduri ale Guvernului Romaniei.

Constructorul lotului 3 al Autostrazii Lugoj - Deva este Asocierea formata din SC Teloxim CON SRL - Comsa SA - Aldesa Construcciones SA - SC Arcadis Eurometudes SA.

Sursa foto: Agerpres Foto

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri