Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a reziliat contractul lotului 3 al autostrazii A1 Lugoj - Deva, anunta Asociatia Pro Infrastructura.

"La 16 zile de cand tronsonul de 21 km aflat la un procent fizic de 99% putea fi dat in trafic, ministrul Cuc si executantii lui din CNAIR au persistat in santajarea constructorului si obligarea acestuia de a accepta o extindere a garantiei tuturor lucrarilor de la 4 la 10 ani, neluand in calcul in niciun moment deschiderea autostrazii. Imaginati-va rezilierea unui contract al unei case unde mai trebuie pus un bec. Pentru profesionistii din domeniul infrastructurii de transport asa ceva este de neimaginat. Probabil vorbim de o premiera la nivel mondial. Nodul Holdea (parte a altui contract cu acelasi antreprenor) NU este reziliat, iar unul dintre cele doua ecoducte construite NU a fost inclus si nici platit in cel reziliat astazi.", scrie Pro Infrastructura.

"In concluzie, inaugurarea celor 21 de kilometri devine incerta. Singurul lucru sigur este ca statul roman va pierde garantia de 4 ani si ca vom avea multi ani de procese urma carora riscam sa platim tot noi, contribuabilii romani, daune financiare de zeci de milioane constructorului", mai scrie Asociatia.

Pana la ora transmiterii acestei stiri, CNAIR nu a publicat oficial o informatie in legatura cu rezilierea contractului.

In urma cu doua zile, ministrul Transporturilor, Razvan Cuc declara, intr-o conferinta de presa, ca contractul pentru realizarea lotului 3 din autostrada Lugoj-Deva ar putea fi reziliat, in urma unei intalniri care urma sa aiba loc luni, la ora 15:00, cu constructorul acestui tronson, in caz contrar reprezentantii statului urmand sa ceara garantii suplimentare.

Citeste si:
Pro Infrastructura: Ministerul Transporturilor si CNAIR manipuleaza
Asociatia Pro Infrastructura:...

In urma cu o saptamana, constructorul spaniol al lotului 3 din Autostrada Lugoj – Deva spunea ca soseaua facuta de el este 100% pregatita pentru deschiderea traficului. Mai mult, firma iberica afirma ca statul roman ii datoreaza inca 100 de milioane de lei si ca se va adresa Comisiei Europene, finantatoarea proiectului, pentru a fi aplicate "masurile necesare".

Insa, CNAIR sustinea ca pentru lotul 3 al autostrazii Lugoj – Deva, consultantul nu a recomandat inceperea receptiei luni, 12 august 2019, deoarece nu au fost indeplinite conditiile tehnice pentru demararea acestei proceduri. La acel moment, Antreprenorul Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. - COMSA S.A. - Aldesa Construcciones S.A. - Arcadis Eurometudes S.A. lucra pentru remedierea problemelor.

Lotul 4 al autostrazii Lugoj-Deva, in lungime de 22 de kilometri, a fost dat in circulatie pe 14 august. Lotul 4 al autostrazii Lugoj-Deva este parte integranta a coridorului 4 Pan european (Rin-Dunare), iar pe traseul acestuia se afla Dealul Soimus. Pe sectorul Sibiu-Nadlac al A1 accesul se va face pe la Nodurile Ilia si Margina, iar intre cele doua localitati, circulatia se va desfasura pe reteaua de drumuri nationale existenta.

Citeste si:
Lotul 3 Lugoj-Deva: record de neconformitati, deschidere incerta
Compania de Drumuri anunta un...

Sursa foto: Asociatia Pro Infrastructura

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
Petitie pentru deschiderea traficului pe lotul 3 din A1 - Lugoj-Deva