O fisura de 15 centimetri lungime si un centimetru latime a aparut pe lotul 3 al autostrazii Lugoj-Deva, la km 57+100, fiind vorba despre o problema de terasament, care nu va putea fi rezolvata pana la finele lunii septembrie, au declarat, pentru Agerpres, reprezentantii CNAIR, care au precizat ca a fost executata garantia depusa de constructor.

"15 metri lungime si un centimetru largire, avea ieri. Ne asteptam sa evolueze. Este la kilometru 57+ 100. In 2017, cand li s-a prabusit terasamentul, era la 57+300, deci in aceeasi zona. Fisura porneste din asfalt si continua pana jos in drumul tehnologic. (...) E o problema de terasament. Este clar ca in situatia asta, pana la remedierea problemei, nu se poate deschide circulatia si nicidecum nu o sa se remedieze problema pana la sfarsitul lunii septembrie. Clar ca trebuie o expertiza profunda, astea sunt probleme structurale si in functie de ce se gaseste acolo sa se intre sa se corecteze si sa se puna in siguranta autostrada. Garantia am executat-o (...). Nu le mai dam inapoi. Nu le mai dam nimic. Banii aceia ii folosim la reparatia lotului. Banii aceia si altii pe care-i vom percepe din penalizari, din intarziere, din alte chestii", au transmis reprezentantii CNAIR.

Acestia au subliniat ca doar o parte din reparatii sunt acoperite de aceasta garantie si, abia dupa ce se termina expertiza, o sa se vada cat de ample sunt problemele si cat vor costa reparatiile.

"Expertiza trebuie facuta cu terti pentru ca, daca o facem noi, o sa fim acuzati ca suntem partinitori. Deci un alt contract", au mentionat reprezentantii companiei.

In ceea ce priveste factura de penalitati de 73 de milioane care a fost trimisa asocierii conduse de Comsa, reprezentantii CNAIR au afirmat ca aceasta nu a fost platita, constructorul apeland la arbitraj in aceasta privinta.

Citeste si:
SURSE: DNA s-a autosesizat in cazul ministrului transporturilor, Cuc
SURSE: DNA s-a autosesizat in...

"Nu ne-au platit-o. Suntem in arbitraj cu ei. S-au dus in arbitraj, dupa aia o sa ajungem in instanta in mod sigur si abia dupa ce vom avea o decizie definitiva a instantei mergem la executor judecatoresc si o sa le executam contul. Este de durata. Nu putem sa asteptam sa se termine procesul, trebuie sa ne apucam cat de curand ... de la buget si din garantia de bune executii", a mai spus sursa citata.

Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a apucat sa le execute garantia constructorilor spanioli inainte de decizia de vineri a instantei, cand Tribunalul Bucuresti le-a dat castig de cauza constructorilor spanioli ai lotului 3 din Autostrada Lugoj – Deva in procesul intentat CNAIR, dupa rezilierea contractului, potrivit economica.net.

Circulatia pe Lotul 3 al Autostrazii Lugoj-Deva (dintre Ilia si Cosevita) ar fi trebuit sa se deschida pe data de 12 august, dar s-a amanat, dupa ce Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere a sustinut ca societatea care a construit respectivul segment de drum - anume compania spaniola Comsa - nu si-ar fi facut treaba. In consecinta, soseaua nu putea fi inaugurata, din cauza ca era nesigura si ar fi pus in pericol vietile soferilor care urmau sa circule pe ea.

Compania Comsa a reactionat dur, sustinand ca s-a simtit amenintata de institutiile statului roman, care i-au pus, in permananta, piedici in ceea ce priveste constructia autostrazii.

Citeste si:
Ponta il ataca pe Cuc: TAROM, distrus de interlopi soiosi
Ponta il ataca pe Cuc: TAROM,...

Sub presiunea publica, ministrul Transporturilor, Razvan Cuc, a promis ca in septembrie autostrada se va deschide.

Astazi, Comisia de Transporturi a Camerei Deputatilor va discuta despre modul in care a fost reziliat contractul cu Comsa pentru constructia Lotului 3 al Autostrazii Lugoj-Deva, in momentul in care lucrarile erau executate in proportie de 99%.

Sursa foto: Asociatia Pro Infrastructura

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Social »



Citeste si
Fosta sefa TAROM povesteste cum i s-a cerut sa retina aeronave la sol