Fisura aparuta la lotul 3 al Autostrazii Lugoj-Deva va fi analizata de un expert independent, iar procedura va dura pana la doua saptamani, a declarat, miercuri, ministrul Transporturilor, Razvan Cuc, la o dezbatere despre rezilierea contractului lotului 3 al Autostrazii Lugoj-Deva, organizata de Comisia pentru transporturi din Camera Deputatilor.

"A aparut o fisura nu numai la corpul autostrazii, ci si la baza autostrazii, si trebuie vazut, trebuie gasita o solutie, probabil trebuie facut un zid de sprijin. Nu inseamna ca nu putem deschide traficului, dar pana nu va veni undeva intr-o saptamana si jumatate, doua saptamani expertiza de la un expert cooptat, pentru ca mare atentie, observ ca deja am intrat in niste dispute cu firma care contesta analizele, analizele facute de CESTRIN. Si atunci avem un expert independent care poate veni si sa ne spuna exact despre ce e vorba ca sa venim sa remediem ce se intampla acolo. Inca o data, daca se da in trafic, ea va fi deschisa pentru trafic. Nu se tine inchisa doar de dragul de a o tine inchisa sau ca ar fi vreun moft sau vreo lovitura de imagine, asa cum au spus altii", a declarat Razvan Cuc, potrivit Agerpres.

Ministrul Transporturilor a afirmat ca imaginile vorbesc de la sine si ca este vorba de o fisura lunga de 15 metri si lata de un centimetru.

"Exista metode de remediere. Deci nu se va intampla sa daramam autostrada sau ceva. Vom face un zid de sprijin, un sistem de drenare a apelor, pentru ca noi trebuie sa ne asiguram ca ea este stabila, nu va avea probleme. In momentul in care este sub trafic, daca am pune-o maine sub trafic, de exemplu, vibratiile care se produc de la masini pot genera alte probleme si atunci noi trebuie sa ne asiguram ca deschiderea traficului nu pune in pericol siguranta participantilor la trafic si trebuie sa vedem exact cat este as spune dilatarea si crapatura cat poate avansa si unde practic se va opri", a declarat Razvan Cuc.

In ceea ce priveste garantia, ministrul Transporturilor a spus ca a fost o problema in sensul ca, in urma cu doua saptamani, s-a dispus de catre CNAIR executia de buna garantie, dar pana vinerea trecuta nu s-a executat si apoi s-a discutat cu reprezentantii bancii respective si abia vineri seara a fost transmisa suma de 58 de milioane de lei in conturile CNAIR.

Citeste si:
Pro Infrastructura: Ministerul Transporturilor si CNAIR manipuleaza
Asociatia Pro Infrastructura:...

O fisura de 15 centimetri lungime si un centimetru latime a aparut pe lotul 3 al autostrazii Lugoj-Deva, la km 57+100, fiind vorba despre o problema de terasament, care nu va putea fi rezolvata pana la finele lunii septembrie, au declarat, pentru Agerpres, reprezentantii CNAIR, care au precizat ca a fost executata garantia depusa de constructor.

Context

Ministrul Transporturilor, Razvan Cuc, afirma ca lotul 3 al autostrazii Lugoj-Deva, pentru care statul roman a reziliat recent contractul cu constructorul spaniol, fiind preluat de catre CNAIR, va fi deschis circulatiei la sfarsitul lunii septembrie.

Dupa ce lotul 4 din autostrada Lugoj-Deva a fost deschis, iar lotul 3 a ramas inchis, constructorul spaniol al lotului 3 din Autostrada Lugoj – Deva spunea ca soseaua facuta de el este 100% pregatita pentru deschiderea traficului. Mai mult, firma iberica afirma ca statul roman ii datoreaza inca 100 de milioane de lei si ca se va adresa Comisiei Europene, finantatoarea proiectului, pentru a fi aplicate "masurile necesare".

Insa, CNAIR sustinea ca pentru lotul 3 al autostrazii Lugoj – Deva, consultantul nu a recomandat inceperea receptiei luni, 12 august 2019, deoarece nu au fost indeplinite conditiile tehnice pentru demararea acestei proceduri. La acel moment, Antreprenorul Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. - COMSA S.A. - Aldesa Construcciones S.A. - Arcadis Eurometudes S.A. lucra pentru remedierea problemelor.

Citeste si:
Lotul 3 din autostrada Lugoj-Deva ar putea fi demolat partial
Lotul 3 din autostrada...

Lotul 4 al autostrazii Lugoj-Deva, in lungime de 22 de kilometri, a fost dat in circulatie pe 14 august. Lotul 4 al autostrazii Lugoj-Deva este parte integranta a coridorului 4 Pan european (Rin-Dunare), iar pe traseul acestuia se afla Dealul Soimus. Pe sectorul Sibiu-Nadlac al A1 accesul se va face pe la Nodurile Ilia si Margina, iar intre cele doua localitati, circulatia se va desfasura pe reteaua de drumuri nationale existenta.

Citeste si: Lotul 3 al Autostrazii Lugoj-Deva s-a crapat si o parte din terasament risca sa se prabuseasca

Sursa foto: Agerpres Foto

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Social »



Citeste si
Cuc: Gara de Nord intra in modernizare din octombrie