Constructorii lotului 3 din autostrada Lugoj-Deva au dat in judecata Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) dupa rezilierea contractului, iar Compania de Drumuri contesta la Curtea de Apel Bucuresti despagubirile obtinute prin hotarari arbitrale de catre firmele iberice, scrie economica.net.

Constructorii lotului 3 din Autostrada Lugoj – Deva au dat in judecata Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), potrivit unui dosar inregistrat pe 4 septembrie la Tribunalul Bucuresti.

Demersul in instanta al asocierii Teloxim Con – Comsa SAU – Aldesa Construcciones – Arcadis Eurometudes are loc dupa ce statul roman, prin CNAIR, i-a reziliat contractul.

CNAIR cere la Curtea de Apel Bucuresti anularea unor hotarari arbitrale; cel mai probabil, prin acele hotarari arbitrale s-ar fi decis acordarea unor despagubiri constructorilor spanioli.

In urma cu o saptamana, constructorul lotului 3 al Autostrazii Lugoj-Deva anunta ca se gandeste "foarte serios" sa faca plangeri penale si sa actioneze statul roman in judecata, considerand ca ministrul Transporturilor, Razvan Cuc, a reziliat contractul intr-un mod abuziv.

Citeste si:
Lotul 3 din autostrada Lugoj-Deva ar putea fi demolat partial
Lotul 3 din autostrada...

La finalul lunii august, CNAIR a reziliat contractul lotului 3 al autostrazii A1 Lugoj - Deva, dupa ce nu s-a inteles cu constructorul pentru extinderea garantiei.

Ministrul Transporturilor, Razvan Cuc declara ca au fost descoperite mai multe neconformitati, pentru care va actiona in instanta consultantul care a furnizat rapoarte cu informatii incorecte, dar si managementul CNAIR.

Directorul Companiei de Drumuri, Sorin Scarlat, a spus ca exista un numar record de neconformitati identificate pe acest sector, care este asteptat sa fie dat in circulatie in acest an, dupa ce CNAIR va realiza lucrarile in regie proprie.

Context

Dupa ce lotul 4 din autostrada Lugoj-Deva a fost deschis, iar lotul 3 a ramas inchis, constructorul spaniol al lotului 3 din Autostrada Lugoj – Deva spunea ca soseaua facuta de el este 100% pregatita pentru deschiderea traficului. Mai mult, firma iberica afirma ca statul roman ii datoreaza inca 100 de milioane de lei si ca se va adresa Comisiei Europene, finantatoarea proiectului, pentru a fi aplicate "masurile necesare".

Citeste si:
Conflict la Ambasada Spaniei din cauza lotului 3 din Lugoj-Deva
Constructorul spaniol al...

Insa, CNAIR sustinea ca pentru lotul 3 al autostrazii Lugoj – Deva, consultantul nu a recomandat inceperea receptiei luni, 12 august 2019, deoarece nu au fost indeplinite conditiile tehnice pentru demararea acestei proceduri. La acel moment, Antreprenorul Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. - COMSA S.A. - Aldesa Construcciones S.A. - Arcadis Eurometudes S.A. lucra pentru remedierea problemelor.

Lotul 4 al autostrazii Lugoj-Deva, in lungime de 22 de kilometri, a fost dat in circulatie pe 14 august. Lotul 4 al autostrazii Lugoj-Deva este parte integranta a coridorului 4 Pan european (Rin-Dunare), iar pe traseul acestuia se afla Dealul Soimus. Pe sectorul Sibiu-Nadlac al A1 accesul se va face pe la Nodurile Ilia si Margina, iar intre cele doua localitati, circulatia se va desfasura pe reteaua de drumuri nationale existenta.

Sursa foto: Asociatia Pro Infrastructura

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
Pro Infrastructura: Ministerul Transporturilor si CNAIR manipuleaza