Cele mai afectate modele de mașini de criza generată de Covid-19 pe piața din România

Cele mai vândute zece modele de mașini noi în România dețin împreună jumătate din piața auto. Având volume importante de vânzări pentru că se adresau familiilor cu bugete reduse sau flotelor, aceste modele de autoturisme au fost cele mai afectate în această perioadă dificilă.

În primele 7 luni, topul celor mai vândute modele de mașini noi este dominat de Dacia cu trei modele. Cu 8.353 unități vândute, Dacia Logan este cel mai bine vândut model după 7 luni din 2020, urmat de Dacia Duster cu 4.731 unități, Dacia Sandero cu 4.576 unități, Renault Clio cu 2.074 unități și Skoda Octavia cu 1.795 unități.

Cele mai afectate modele de mașini de criza generată de Covid-19 pe piața din România

1. Nissan Qashqai - 54,9%

Nissan Qashqai, unul dintre cele mai căutate SUV-uri pe piața auto din România, alături de Duster, a cunoscut cea mai mare scădere a cererii ca urmare a pandemiei. Înmatriculările acestui model au scăzut cu 54,9% în primele 7 luni, la 1.163 unități.

2. Ford Focus - 53,5%

Înmatriculările de mașini noi Ford Focus au scăzut în primele 7 luni cu peste 53%, fiind unui dintre cele mai afectate modele de pandemie pe piața auto din România. Doar 985 de unități au fost înregistrate în țară în intervalul ianuarie - iulie. Luna iulie a fost destul de slabă, scăderea fiind de 58% (176 de unități înmatriculate).

Citeste si:
Mercedes-Benz renunță la 7- 8 modele după ce a canibalizat gama
Mercedes-Benz renunță la 7- 8...
Citeste si:
Temperatura normala a corpului
Temperatura normala a corpului

3. Renault Megane - 49,6%

Cu 1.154 de unități înregistrate în România în primele 7 luni, modelul Renault Megane a avut o cerere în scădere cu aproape 50% față de aceeași perioadă din 2019. În iulie, declinul a fost de peste 60%, fiind înregistrate doar 205 mașini noi.

4. Dacia Logan - 46,6%

Sedanul Dacia Logan, cel mai vândut autoturism pe piața auto din România, a fost și el afectat puternic de criza generată de coronavirus. În primele 7 luni, înmatriculările au scăzut cu 46,6% față de aceeași perioadă a anului trecut, la 8.353 unități.

Citeste si:
În ce orașe din Europa sunt interzise mașinile diesel
În ce orașe din Europa sunt...

5. Renault Clio - 44,6%

Modelul Renault Clio este și el unul dintre cele mai afectate modele de autoturisme pe piața din România. Înregistrările au scăzut cu 44,6% comparativ cu perioada similară a anului trecut, la 2.074 unități. Cererea nu și-a revenit nici în luna iulie, volumele fiind cu 44% mai mici față de iulie 2019 (521 unități).


La finalul primelor 7 luni din 2020, topul mărcilor cu cele mai mari volume de autoturisme noi este condus de către Dacia, cu 18.950 unități (cotă de piață 30,7%), urmată de către Skoda 5.000 unităţi (cotă de piață 8,1%), Volkswagen cu 4.880 unități (cotă de piață 7,9%), Renault 4.678 unități (cotă de piață 7,6%) și Hyundai 4.064 unități (cotă de piață 6,6%).

Piața auto ar putea ajunge la 137.000 de unități în 2020

Citeste si:
Banca Mondială: Redresarea economiei gobale ar putea dura cinci ani
Banca Mondială: Redresarea...

Estimările privind vânzările de autoturisme și vehicule comerciale ușoare (LCV) noi din România arată o scădere de la 181.000 unități în 2019 la 137.000 de unități în acest an și, ulterior, o urcare până la 223.000 de unități în 2023, potrivit raportului Autofacts realizat de rețeaua PwC la nivel european, pe baza datelor IHS Markit.


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri