De fiecare dată când apare o criză economică, brandurile auto cele mai afectate nu sunt cele premium sau de lux, ci mărcile de volum care se adresează populației cu venituri medii sau mici. Situația este de înțeles, oamenii care nu au foarte mulți bani preferă să mai țină mașina veche încă un an până trece criza.

La finalul primelor 7 luni din 2020, topul mărcilor cu cele mai mari volume de autoturisme noi este condus de către Dacia, cu 18.950 unități (-33,8% față de 2019, cotă de piață 30,7%), urmată de către Skoda 5.000 unităţi (- 34,6%, cotă de piață 8,1%), Volkswagen cu 4.880 unități (-24,5%, cotă de piață 7,9%), Renault 4.678 unități (-44,3%, cotă de piață 7,6%) și Hyundai 4.064 unități (-8,9%, cotă de piață 6,6%).

În ceea ce privește clasamentul brandurilor auto care au înregistrat cele mai mari scăderi anul acesta pe piața din România, situația este puțin diferită, reiese din datele APIA.

Mărci auto care au avut cele mai mari scăderi în primele 7 luni

1. Ford - 53%

Înmatriculările de mașini noi Ford au coborât în iulie cu 61% la 686 de unități și cu 53% în primele 7 luni, fiind înregistrate în România 3.199 de vehicule noi. Ford este cel mai afectat brand auto din România din cauza crizei generate de epidemia Covid-19.

2. Renault - 44%

Pe locul 2 în România în ceea ce privește volumele de mașini noi în scădere din cauza pandemiei este brandul Renault cu un declin al înmatriculărilor cu 44% în primele 7 luni. Românii au cumpărat aproape 4.700 de mașini noi Renault în primele 7 luni. În iulie, scăderea înregistrată de brandul francez a fost destul de mare, de 56%, fiind înmatriculate în țară puțin peste 1.000 de mașini noi.

3. Suzuki - 34,9%

Brandul japonez Suzuki a înregistrat în iulie o scădere de 54% a volumelor, la circa 390 de unități, în timp ce pe întreg anul declinul a fost de aproape 35%, la 1879 de unități.

4. Skoda - 34,6%

Skoda, al doilea cel mai căutat brand auto în România, a înregistrat în iulie o scădere de 45,9% a numărului de mașini noi, la 1.123 de unități. În primele 7 luni, cererea a scăzut cu 34,6%, fiind înmatriculate în țară 5.000 de autoturisme noi.

5. Dacia - 33,8%

Pentru brandul românesc Dacia, care domină de câțiva ani topul vânzărilor de mașini noi în România, luna iulie a adus o scădere de 40% a volumelor. Pe întreg anul, declinul înmatriculărilor de autoturisme noia fost de aproape 34%, până la 18.950 de unități.

"In primele 7 luni, au fost înmatriculate 14.687 autovehicule (autoturisme, vehicule comerciale ușoare și grele, minibuze si autobuze), cifră care este, însă, inferioară (-42,4%) celei din luna similară din 2019, când au fost înmatriculate 25.490 autovehicule, multe datorită unor termene limită impuse prin regulamentele de omologare. Astfel, după 7 luni din 2020, se înregistrează o evoluție generală negativă a pieței cu 34,2% comparativ cu perioada similară din 2019", spun oficialii APIA.

Piața auto ar putea ajunge la 137.000 de unități în 2020

Estimările privind vânzările de autoturisme și vehicule comerciale ușoare (LCV) noi din România arată o scădere de la 181.000 unități în 2019 la 137.000 de unități în acest an și, ulterior, o urcare până la 223.000 de unități în 2023, potrivit raportului Autofacts realizat de rețeaua PwC la nivel european, pe baza datelor IHS Markit.

Sursa foto: gpointstudio / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri