Primele poze și informații cu modelul de serie Dacia Spring Electric

Primul model al mărcii Dacia din segmentul mini, Spring afișează un design inedit pentru o mașină electrică convențională. Garda la sol înălțată, protecțiile de la nivelul pasajelor roților și barele de pavilion îi conferă un aspect de mini off-roader.

Comenzile pentru noul model Dacia Spring vor fi preluate începând din primăvara anului 2021. Oferta comercială va cuprinde două nivele de echipare pentru varianta destinată publicului larg iar costul bateriei va fi inclus în prețul de achiziție.

"Noul model va aborda trei piețe diferite: cea a mașinilor personale, cea a serviciilor de car sharing, care cuprinde numeroși operatori în toată Europa și în fine cea a transportului utilitar pe distanțe scurte, cu versiunea Cargo", mai spun reprezentantii companiei.

Dacia Spring

Linia generală a mașinii se remarcă prin elemente specifice universului modelelor crossover – pasaje ale roților bine conturate, bare de pavilion, bare de protecție ranforsate în partea inferioară, scut de protecție în partea din spate și o gardă la sol supraînălțată (150 mm gol).
Capota motorului bombată și flancurile proeminente îi conferă modelului un aspect robust. Cu toate acestea, Spring aparține segmentului mini : dimensiunile sale sunt de numai 3,73 m lungime, 1,62 metri lățime (fără retrovizoare) și 1,51 m înălțime.

Citeste si:
​​​​​​​Dacia lansează în România versiunea Pick-Up a modelului Duster
​​​​​​​Dacia lansează în...

Blocurile optice spate beneficiază de noua semnătură luminoasă în formă de Y, specifică de acum modelelor Dacia.

Versiunea de lansare a modelului Spring se remarcă prin câteva detalii exterioare vopsite în portocaliu: carcasa oglinzilor retrovizoare, ornamentele situate în partea din spate a barelor de pavilion, conturul bandourilor de protecție laterale și ornamentele din partea superioară a calandrului sunt de culoare portocalie.

Capacele de roți ale modelului Spring au un aspect similar jantelor de aliaj. Acest lucru este posibil datorită tehnologiei Flexwheel : jantele din oțel sunt perforate pentru a permite instalarea unor capace cu aspect elegant. O soluție estetică și economică dacă este nevoie ca jantele să fie schimbate.

Atributele inedite ale designului noului model Dacia se regăsesc și în aspectul părții din spate. În timp ce luneta ușor bombată, conturul rotunjit al blocurilor optice și liniile curbe ale marginilor hayonului sunt specifice mașinilor de oraș, bara de protecție robustă, completată în partea inferioară de un scut de culoare gri evocă universul modelelor crossover. Un artificiu stilistic de efect : două fante verticale având aspectul unor prize de aer, dispuse de o parte și de alta a barei de protecție, adăpostesc catadioptrii.

Citeste si:
Dacia Spring Electric are în sfârșit prețuri oficiale
Dacia Spring Electric are în...

Spring este suficient de încăpător pentru patru adulți. Pe locurile din spate, care beneficiază de un spațiu generos deasupra capului și de o distanță de la genunchi la spătarul scaunelor din față de 100 mm, își pot găsi loc fără probleme chiar și persoane cu talie peste medie. Ocupanții locurilor din față au la dispoziție spații de depozitare la nivelul torpedoului, fețelor de portieră și la baza consolei centrale, care totalizează 23,1 L. Pasagerii din spate beneficiază de buzunare amplasate în spătarele scaunelor din față.

Portbagajul dispune de cea mai mare capacitate de încărcare din segment : 300 de litri (fără a lua în calcul spațiul de sub portbagaj destinat roții de rezervă disponibile în opțiune). Această valoare se regăsește de obicei în fișa tehnică a unor modele din segmentul superior, subcompact. Bancheta spate este rabatabilă, oferind astfel la nevoie o capacitate de încărcare de circa 600 litri.

Modelul dispune, în serie sau opțional, de numeroase echipamente, printre care: direcția cu asistență variabilă 100% electrică, închiderea centralizată de la distanță, geamurile electrice, sistem de aer condiționat manual, sistem multimedia, reglaj electric al oglinzilor retrovizoare.
Între cadranele de bord este amplasat un ecran cu afișaj digital de 3,5” iar sistemul de recunoaștere vocală Google sau Apple poate fi activat la o simplă apăsare pe un buton de comandă amplasat pe volan.

Citeste si:
Dacia electrică / Renault K-ZE, în teste în România
Dacia electrică / Renault...

Atât conturul ecranului central cât și cel al aeratoarelor beneficiază de ornamente de culoare albastră. Locul manetei schimbătorului de viteze este luat de un selector rotativ cromat, ușor de utilizat, cu 3 poziții: D (drive/mers înainte), N (neutral/punct mort) și R (return/marșarier).

Cu o rază de bracaj de numai 4,8 m, Spring se strecoară ușor în traficul din oraș. Sistemul de asistență la parcare, disponibil opțional, asigură manevrarea în siguranță datorită senzorilor cu ultrasunete amplasați pe bara de protecție spate și a unei camere de marșarier a cărei imagine este afișată pe ecranul sistemului multimedia cu linii de ghidare dinamice.

Disponibil în opțiune, echipamentul multimedia Media Nav cuprinde un touch screen de 7”, sistem de navigație, radio DAB, conexiune Bluetooth, o priză USB și este compatibil Apple Carplay și Android Auto. Funcția de recunoaștere vocală (via smartphone) poate fi activată cu ajutorul unei comenzi amplasate pe volan.

MOTORIZARE ȘI ÎNCĂRCARE

Modelul are o autonomie de 225 km (conform normei WLTP). Motorul electric de 33 kW (echivalent cu 44 CP) este cuplat cu o baterie de 26,8 kWh.

Spring oferă multiple posibilități de încărcare: la o priză standard de 220V, cu ajutorul unui cablu furnizat în serie, la un Wallbox (cu un cablu oferit opțional) sau la o bornă DC (opțional).

Durata de încărcare a bateriei Litiu-ion este de :
Mai puțin de o oră pentru o încărcare 80% la o bornă DC 30 kW
Mai puțin de 5 ore pentru o încărcare 100% la un Wallbox de 7,4 kW
Mai puțin de 8h30 pentru o încărcare 100% la un Wallbox de 3,7 kW
Mai puțin de 14 ore pentru o încărcare 100% la o priză standard de 2,3 kW

Spring dispune de o autonomie de 225 km conform ciclului WLTP și de 295 km conform ciclului WLTP City (care cuprinde doar partea urbană a ciclului omologat), ceea ce garantează o mare polivalență în utilizare nu doar în mediul urban, cât și în cel peri-urban.

În Europa, mașinile din segmentul A (clasa mini) parcurg zilnic în medie 31 km. Pornind de la această bază, Spring nu ar avea nevoie decât de o singură încărcare pe săptămână.

Autonomia poate fi extinsă cu aproape 10% prin acționarea butonului ECO de pe planșa de bord, care limitează puterea la 23 kW (în loc de 33 kW) și viteza maximă, la 100 km/h.

O versiune adaptata pentru serviciile de car sharing

În Europa, durata medie de utilizare a unui vehicul aflat în serviciu de car sharing este de 40 de minute, pentru o distanță parcursă de 8 kilometri. Dacia Spring corespunde perfect acestei utilizări: electric, simplu de utilizat, fiabil și robust. În plus, prețul său corespunde modelului economic al serviciilor de car sharing și așteptărilor clienților.

Pe baza experienței dobândite de ZITY, serviciul de car sharing dezvoltat de Groupe Renault și de compania spaniolă Ferrovial la Madrid și Paris, Dacia a dezvoltat o versiune specifică a modelului Spring pentru piața serviciilor de car sharing. Ea este pre-echipată pentru a permite instalarea unui sistem de geo-localizare sau pentru deschiderea ușilor cu ajutorul unui smartphone.

Disponibilă în culoarea albă și gri deschis, această versiune va fi propusă cu scaune din material TEP negru (imitație de piele rezistentă la uzură și la murdărie), aceeași culoare fiind utilizată pentru pragurile ușilor din față și pentru capota portbagajului, precum și pentru covorașele față și spate, mânerele de uși și carcasa oglinzilor retrovizoare. Versiunea va fi echipată cu roți Flexwheel de 14”. La interior, șoferul va dispune de toate informațiile oferite de compania de car sharing. În plus, va fi disponibil sistemul de navigație, precum și sistemele de asistență la staționare (camera de marșarier și senzori spate).

Versiunea utilitara Cargo

Destinată întreprinzătorilor și micilor comercianți, versiunea Spring Cargo este prevăzută cu un spațiu de încărcare în locul banchetei spate. Atât planșeul cât și pasajele roților din spate sunt acoperite cu material plastic, asigurând astfel o suprafață plană, rezistentă la uzură. În părțile laterale ale portbagajului sunt prevăzute patru inele de ancorare. Un grilaj metalic separă locurile din față de compartimentul de transport. Lungimea de încărcare a acestei versiuni specifice este de 1 033 mm, pentru un volum de 800 de litri și o sarcină utilă de 325 kilograme.

Disponibilă exclusiv în culoarea albă, Spring Cargo dispune de un echipament de serie care include sistemul de aer condiționat, radio (cu Bluetooth, priză USB și pre-echipare pentru un suport de telefon/smartphone), tapițerie din material textil, mânere de uși exterioare și carcase ale oglinzilor retrovizoare de culoare neagră și roți cu jante din oțel de 14 ”.


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri