Noua Dacia Spring va fi „mai interesantă și mai ieftină”, a anunțat Luca de Meo, CEO-ul Renault, la momentul când au fost anunțate datele financiare ale Grupului, în urmă cu o săptămână. Acum, constructorul autohton a prezentat primele imagini și informații oficiale cu faceliftul pentru Spring, mica mașină electrică primind un exterior inspirat de noul Duster, dar și un interior mai modern. Despre preț și performanțe mai bune, însă, nu aflăm atât de multe.

Lansat în 2021, Spring a ocupat, pentru doi ani consecutiv, în 2022 și 2023, locul al treilea în Europa în clasamentul celor mai vândute mașini electrice către clienții persoane fizice. În total, de la lansare, peste 140.000 de exemplare Dacia Spring au fost înmatriculate pe plan internațional. Cu alte cuvinte, micul model asamblat în China a depășit chiar și așteptările celor de la Renault care plănuiau să vândă cam 40.000 de bucăți anual. Cum, însă, piața EV-urilor ieftine devine mai competitivă, era nevoie de niște noutăți și pe Spring.

La exterior, noul Spring adoptă elemente de design inaugurate de cea de-a treia generație a modelului Duster. Modelul beneficiază astfel de un aspect mai robust, în timp ce interiorul a fost complet refăcut. Pavilionul este singura componentă a caroseriei păstrată de la generația anterioară. „Adoptând noul univers vizual și grafic al mărcii, Spring își confirmă statutul de membru esențial al familiei Dacia. Modelul beneficiază de un design serios, care inspiră siguranță. Bazându-se pe succesul generației anterioare, noul Spring își afirmă personalitatea și spiritul său autentic,” a spus David Durand, Director de Design Dacia.

Un detaliu specific noului Spring îl reprezintă cele două benzi de culoare neagră prezente atât la nivelul calandrului, cât și transversal de-a latul hayonului, între blocurile optice spate. Semnătura luminoasă în formă de Y, similară celei a noii generații Duster, este prezentă atât la blocurile optice față, cu tehnologie LED, cât și la cele din spate. Jantele de 15”, disponibile de acum în standard pe versiunile cu motor de 65 CP, contribuie la aspectul robust al noului model.

La interior, planșa de bord este complet nouă, afișând noul univers grafic al mărcii Dacia, care se distinge prin linii orizontale, și integrând totodată o nouă gamă de ecrane digitale. Spring dispune acum de un tablou de bord digital de 7”, color, care poate fi personalizat, disponibil pe toate nivelurile de echipare, și de un ecran central de 10” pentru versiunile superioare.

Disponibil ca dotare în standard pe versiunile Essential și Expression, Media Control este un sistem multimedia complet, cu comenzi pe volan, cu afișaj al informațiilor media și al apelurilor telefonice pe tabloul de bord. Sistemul dispune de 2 difuzoare, conexiune Bluetooth, un port USB. Atunci când este conectat la aplicația gratuită Dacia Media Control, șoferul poate accesa funcțiile radio/media de pe ecranul smartphone-ului său, precum și alte funcții (de exemplu, navigația), beneficiind de o ergonomie concepută special pentru a fi utilizată în timpul conducerii.

De asemenea, sistemul Media Nav Live, în serie pe nivelul de echipare Extreme și opțional pe Expression, este cel care utilizează ecranul central de 10" (se vorbește și de un ecran de 12" pentru versiunea Extreme), care încorporează navigație conectată până la 8 ani, integrând informații în timp real despre condițiile de circulație și hărți europene actualizate. Mai mult, oferă conectivitate Apple CarPlay și Android Auto, precum și două porturi USB.

Cu ce se laudă Spring - de la prețul competitiv și până la spațiul de depozitare

Dacia Spring rămâne cel mai accesibil automobil electric de pe piaţă, așa cum a fost încă de la lansarea sa în 2021 (excluzând subvențiile guvernamentale). Astfel, Dacia continuă să încurajeze șoferii europeni să facă tranziția către mobilitatea cu emisii zero într-un mod eficient. Lista oficială cu prețuri va apărea, însă, ulterior și abia atunci vom putea testa spusele lui De Meo. Comenzile demarează în această primăvară, dar mașinia va ajunge în showroomuri abia din a doua jumătate a anului. În prezent, un Spring începe, la noi, de la 20.800 de euro (mai puțin, de pildă, decât în Italia sau Germania unde prețul de pornire e între 21.000-22.000 euro).

Dacia a anunțat, de asemenea, că noul Spring oferă motorul de 65 CP/48 kW pe o gamă mai largă de versiuni. Acesta este de acum disponibil atât pe nivelul de echipare Expression, cât și pe versiunea Extreme. În ceea ce privește motorizarea de 45 CP, aceasta este disponibilă atât pe versiunea Essential, cât și pe versiunea Expression. Nu se vorbește, însă, de o altă versiune.

Nici bateria nu este mai mare. Bateria compactă de 26,8 kWh este calibrată cu precizie pentru a satisface nevoile și stilul de viață al utilizatorilor noului Spring, fără a reduce performanța generală, conform Dacia. Dispunând de o autonomie de peste 220 km pentru toate versiunile (omologare în curs), autonomia este mai mult decât suficientă pentru șoferii cu trasee cotidiene de 37 km pe zi, conform datelor colectate prin intermediul sistemelor conectate la bordul vehiculului.

Noua Dacia Spring este echipată standard cu un încărcător de curent alternativ de 7 kW care permite încărcarea bateriei la o priză casnică de la 20% la 100% în mai puțin de 11 ore sau în doar 4 ore cu ajutorul unui wall box de 7 kW. Opțional, este disponibil un încărcător de curent continuu de 30 kW, care asigură încărcarea rapidă de la 20% la 80% în doar 45 de minute.

.Greutatea redusă este principalul atu care permite noului Spring să-și exprime toate calitățile. Cu o greutate de 984 kg în echiparea superioară Extreme, Dacia Spring este singurul automobil 100% electric din Europa care are mai puțin de o tonă. Greutatea vehiculului a crescut cu doar 6 kg (+0,6%) în comparație cu generația anterioară, în condițiile introducerii noilor echipamente ADAS, Greutatea redusă, combinată cu eficiența motorului, îi asigură noului Spring un consum de energie sub 14,6 kWh/100 km,

Cu ocazia lansării noului Spring, Dacia oferă o gamă extinsă, care va permite clienților să găsească versiunea care corespunde cel mai bine nevoilor lor. Ca și în cazul celorlalte modele ale mărcii, o versiune intermediară, „Expression” a fost intercalată între versiunile Essential și Extreme. Motorul de 65 CP/48 kW este disponibil pe noile versiuni Spring Expression și Extreme, în timp ce motorul de 45 CP/33 kW este disponibil pe versiunile Essential și Expression.

Sursa foto: Dacia

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri