Strategia de marketing poate face diferența dintre succes și eșec pentru o afacere, iar service-urile auto nu fac excepție de la această regulă. Pe orice piață competitivă, nu este suficient să deschizi afacerea și să aștepți să meargă totul ca pe roate. Ca să atragi noi clienți și să îi fidelizezi pe cei existenți, ai nevoie să formulezi și să implementezi o strategie de marketing coerentă.

Înainte de orice, ar fi bine să stabilești câteva aspecte. În primul rând, identifică modul în care se diferențiază service-ul tău auto de concurență și care este valoarea pe care o oferă acesta pentru client. Poate este plasat într-o zonă foarte bună, poate se distinge prin echipamente de o calitate superioară, cum ar fi un elevator auto reihmann, sau poate dispune de o gamă largă de servicii. Stabilirea clară a avantajelor pe care le oferă service-ul tău pentru clienți va face comunicarea către aceștia mai clară și mai eficientă, indiferent de forma pe care o alegi.

În al doilea rând, ar fi indicat să definești profilul clientului ideal. Acesta nu se referă la ce clienți ți-ar plăcea să ai, ci la tipul de clienți care sunt cei mai interesați de serviciile afacerii tale. Profilul clientului ideal ar trebui să conțină un interval de vârstă, un venit mediu, gen, interese, pasiuni sau orice altceva consideri că ar putea fi relevant. Astfel, este mult mai ușor să ai un ton consecvent în promovarea service-ului tău, dar și să evidențiezi avantajele potrivite.

Dacă veniturile clientului sunt peste medie, atunci ar putea fi mai eficient să scoți în evidență calitatea serviciilor, mai degrabă decât prețurile mici. Totuși, ferește-te de generalizări și explică concret ceea ce oferi. Spre exemplu, în loc de o expresie larg utilizată precum „calitată garantă”, te-ai putea referi la experiența vastă a personalului, la echipamentele excelente marca Reihmann sau la viteza de soluționare a problemelor clientului.

Iată câteva exemple de strategii de marketing pe care să le utilizezi ca să îți dezvolți service-ul tău auto:

Beneficiază de marketing online local

În mod ideal, orice potențial client din zonă ar trebui să îți găsească afacerea atunci când caută un service în mediul online. Pe de o parte, ar trebui să fii prezent pe Hărți Google, ceea ce înseamnă că e nevoie să te înregistrezi pe Compania mea pe Google - un proces simplu, care presupune să confirmi adresa afacerii tale printr-un cod primit prin poștă.

Pe de altă parte, ar fi bine să ai și un site al afacerii, pe care să îl optimizezi pentru motoarele de căutare, un proces numit SEO. Pentru orice persoană care îți vizitează site-ul, ar trebui să fie clar locul în care se află service-ul tău: de la oraș, la cartier și stradă. O metodă simplă să faci SEO local ar fi să creezi pe site o pagină dedicată, cu un titlu care să conțină numele reperului geografic cel mai important, cum ar fi „Service auto autorizat în Buzău” sau „Stație ITP în Sectorul 2 din București”.

Folosește materiale video

A devenit mai ușor decât niciodată să creezi materiale video, iar acestea pot avea un impact mare în promovarea online a afacerii. Nu încerca să regizezi prea mult clipurile. Poate fi mai mult decât suficient să îmbini filmări de câteva secunde cu exteriorul și interiorul service-ului și activități de zi cu zi din cadrul acestuia - spre exemplu, cum este utilizat un elevator 2 coloane reihmann, cum este operat un compresor de aer sau cum este realizată o inspecție ITP. Materialele video pot fi încărcate pe site-ul propriu și distribuite pe social media.

Implică-te în comunitatea locală

E important ca service-ul tău să devină cât mai cunoscut în zonă. Încearcă să sponsorizezi inițiative locale, să organizezi mici evenimente sau să creezi parteneriate cu alte afaceri din domeniu, dar care nu îți fac concurență.

Arată impactul serviciilor tale

De ce să povestești, când poți să arăți? Fotografiază cele mai dificile sau spectaculoase reparații sau lucrări de întreținere, care demonstrează abilitățile angajaților și potențialul instrumentelor deținute. Spre exemplu, publică pe paginile afacerii de pe rețelele de socializare fotografii cu o mașină înainte și după intervenție. O altă opțiune e să fotografiezi automobilul înainte și după ce ai utilizat un elevator auto Reihmann. Important este ca schimbarea să fie una vizibilă; în caz contrar, pur și simplu încarcă o fotografie împreună cu mențiunea serviciilor operate. Fii atent să nu incluzi în imagine plăcuțele de înmatriculare și să ai acordul complet al proprietarului.

Creează un program de loialitate

Odată ce ai obținut un nou client, motivează-l să revină periodic. Alege beneficiile oferite în funcție de profilul clientului tău și de valoarea serviciilor achiziționate. Acestea ar putea consta în reduceri, un happy hour, un serviciu gratuit la mai multe achiziționate sau chiar obiecte promoționale de valoare mică cu logo-ul service-ului tău.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri