Poluarea este încă una din gravele probleme cu care se confruntă societatea românească. Dincolo de arderi ilegale de deșeuri și colectarea eronată a acestora, mijloacele de transport reprezintă o sursă importantă de poluare. Brașovul a făcut multe demersuri în acest sens, înlocuind mijloacele de transport în comun cu unele noi. Însă actualul primar nu vrea să se oprească aici, pornind o consultare publică pentru interzicerea mașinilor diesel în Brașov.

Allen Coliban a scris, pe pagina sa de Facebook, care ar putea fi următoarele direcții pentru limitarea poluării în oraș, acestea fiind recomandări ale Observatorului de Sănătate:

  • Încurajarea utilizării modurilor active de transport, precum bicicletele sau vehiculele electrice.
  • Stabilirea unor zone cu emisii scăzute, unde au acces doar vehicule care respectă standarde ridicate de poluare.
  • Scutiri de taxe pentru mașinile care poluează puțin.
  • Modernizarea transportului public în comun prin scoaterea din circuit a vehiculelor vechi și achiziționarea celora care nu poluează.
  • Interzicerea folosirii motoarelor diesel în interiorul orașului (existente în Atena, Bruxelles, Berlin, Madrid, Paris).

Vezi și: Brașovul poate organiza jocuri olimpice în 2028. "Va fi totuși greu să explicăm de ce se fac două ore din Sinaia în Poiană"

”Unele dintre măsuri sunt deja luate la Brașov, altele sunt în pregătire (transport în comun electric 100%, transport pe șine, piste de biciclete, mai multe spații verzi, campanii de informare)”, mai precizează Coliban, în postarea sa.

Sursa Foto: Allen Coliban/ Facebook

Citește și: Cum vor privații și noul primar USR-ist al Brașovului să pună Poiana pe harta stațiunilor de schi cu renume din Europa

Acesta insistă că mașinile diesel și vechi, în număr mare conduc la un aer plin de particule în suspensie (PM10, PM2.5) cauzatoare de cancer (prima cauză de îmbolnăvire de cancer conform Agenției Internaționale pentru Cercetarea Cancerului).

”Brașovul este pe locul I în topul orașelor care iau măsuri împotriva poluării, dar mai avem drum lung până când să putem spune că avem un aer de bună calitate. Ca să vă faceți o idee legată de cât ne costă slaba calitate a aerului, rapoartele ne arată că un bucureștean pierde 3.000 de euro pe an din cauza poluării”, adaugă edilul.

Sursa foto: Allen Coliban/ Facebook

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri