Sameday, companie românească de curierat, cu trei hub-uri logistice situate în Sibiu, Chitila și Budapesta, se așteaptă ca trecerea la un sistem de taxare variabil să aibă un impact în costurile companiilor de curierat ce operează pe teritoriul țării.

În piața de curierat, transferul coletelor între centrele logistice și cele de livrare se face preponderent folosind autocamioane de mare tonaj. De aceea, trecerea la un sistem de taxare variabil va impacta cu certitudine costurile companiilor de curierat ce operează pe teritoriul țării,

a declarat pentru wall-street.ro Lucian Baltaru, CEO Sameday Courier

Cititi si Noua autostradă din România care prinde contur: trebuie să fie gata la finalul anului 2023

Guvernul a agreat cu Comisia Europeană reformele pe care le va face în baza Planului Național de Redresare și Reziliență printre care se numără o reformă în domeniul Transporturilor, un nou mod de taxare a traficului pentru transportatori. Se va renunța la rovinieta fixă si se va trece la un sistem de taxare în care fiecare plătește în funcție de volumul de marfă și de distanța pe care mută marfă.

"Înainte de concretizarea unei astfel de măsuri cred că trebuie avute în vedere două aspecte care țin de stimularea investițiilor în transportul mai puțin poluant și de planurile de dezvoltare a infrastructurii. Astfel, impactul financiar al unei roviniete variabile ar putea fi diminuat prin îmbunătățirea infrastructurii rutiere, ceea ce ar conduce la creșterea vitezei medii de deplasare pe teritoriul țării și, implicit, la costuri de operare reduse, în timp. Totodată, având în vedere că noul sistem de taxare este o transpunere în practică a principiului “poluatorul plătește”, cred că trebuie avuți în vedere pașii pe care transportatorii îi iau pentru reducerea amprentei de carbon și intensificate măsurile de susținere a unui transport mai puțin poluant,” a adaugat CEO-ul Sameday Courier.

Cititi si Românii au început să prindă tot mai mult gustul mașinilor verzi

Primul pas va fi instalarea unor sisteme digitalizate de urmărire a mărfii în România, urmând ca apoi să facem pasul tehnic de taxare.

Modificarea sistemului de taxare este stabilită printr-o Directivă Europeană fiind o condiţie pentru finanţarea proiectelor de infrastructură prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR).

"Vor plăti per kilometru parcurs, nu pe timp. În momentul de faţă, fie că îţi iei pentru camion o rovinietă pe o zi, pe o săptămână, e pe timp; pe viitor, vor plăti pentru distanţa parcursă", a spus Cătălin Drulă, Ministrul Transporturilor.

Cititi si Piaţa auto europeană a explodat în aprilie, România a avut una dintre cele mai modeste creşteri

Potrivit ministrului Investițiilor și Proiectelor Europene, "România își asumă o strategie clară de reducere a emisiilor din transport cu 9% până în 2026. Vom avea un sistem de a descuraja înregistrarea mașinilor vechi și de încurajare a mașinilor electrice. Ne-am asumat o țintă clară de pondere a energiilor regenerabile până în 2030. Această țintă este de 34%"

Sursa foto: By Gary Perkin / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri