Producătorul de mașini electrice Rimac din Croația a preluat controlul Bugatti, companie care face parte din Grupul Volkswagen. Cele două companii vor forma joint-venture-ul Bugatti Rimac, cu sediul în Zagreb, în ultimul trimestru din 2021. Rimac va deține 55% din acțiunile Bugatti, iar Porsche 45%.

Mate Rimac își va păstra participația inițială la Rimac Group cu 37%, Porsche cu 24%, Hyundai Motor Group cu 12% și alți investitori cu 27%.

Dezvoltarea, producția și furnizarea de sisteme de baterii, transmisii și alte componente EV pentru care Rimac este cunoscut vor fi separate într-o nouă entitate - Rimac Technology, care va fi deținută 100% de Rimac Group. Rimac Technology va rămâne o companie independentă care va lucra cu mai mulți producători auto.

Citiți și Un start-up american vinde mașini electrice care nu trebuie încărcate niciodată

Mate Rimac va conduce noua companie. În calitate de CEO al Rimac Group, el va conduce atât Bugatti Rimac, cât și noua divizie, Rimac Technology.

Bugatti și Rimac vor continua ca mărci separate, păstrând facilitățile de producție existente și canalele de distribuție.

Bugatti Rimac reprezintă compania care va dezvolta viitoarele modele Bugatti și Rimac, prin alăturarea resurselor și expertizei în cercetare și dezvoltare, producție.

Rimac Automobili își va pastra sediul de lângă Zagreb, Croația, iar Bugatti va continua producția la uzina din Molsheim, Franța.

Citiți și Trecerea la vehicule electrice ar putea face mașinile inaccesibile

În timp, sediul global al Bugatti Rimac va fi situat la Campusul Rimac, unde va fi și Rimac Technology. Campusul urmează a fi deschis în 2023, în urma unei investititi de 200 de milioane de euro. Aici vor fi 2.500 de angajați.

Rimac Automobili a fost fondată în 2009 de Mate Rimac. Compania are 1.000 de angajați și o uzină la Sveta Nedelja, lângă Zagreb.

Sursa foto: Rimac

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri