Grupul Iveco și Nikola au inaugurat o fabrică în Ulm, Germania, dedicată producției de vehicule comerciale electrice de categorie grea.

Companiile au semnat un acord de colaborare cu Autoritatea Portuară din Hamburg, pentru testarea vehiculelor Nikola Tre BEV și dezvoltarea infrastructurii de încărcare pentru vehicule comerciale electrice de categorie grea, pe perioada anului 2022. Acordul prevede livrarea către port a 25 de vehicule pe parcursul anului viitor pentru operațiuni de transport și logistică, împreună cu soluțiile de încărcare de înaltă performanță.

Fabrica are o suprafață totală de 50.000 mp, din care 25.000 de mp suprafață construită, și dispune de o linie de asamblare completă, proiectată special pentru producția de vehicule electrice.

Capacitatea de producție a fabricii este de aproximativ 1.000 de unități per fiecare schimb de lucru, pe an, cu obiectiv de creștere în viitor.

Producția noilor modele va începe la finalul acestui an, iar primele vehicule vor fi livrate clienților din SUA în 2022.

Citeste si:
IVECO și Shell colaboreaza pentru tranziția la transport cu zero...
IVECO și Shell colaboreaza...

Față de producția modelului de vehicule propulsate prin intermediul bateriilor generatoare de electricitate, începând cu 2023, la fabrica din Ulm (Germania) va intra în producție și modelul Nikola TRE pe celule de hidrogen, prezentat deja sub formă de prototip.

În faza a doua, parteneriatul prevede integrarea completă a vehiculelor cu zero emisii pentru operațiuni portuare, instalarea infrastructurii de încărcare și dezvoltarea unui atelier service de suport, în incintă. Vehiculele furnizate în aceste două faze vor fi versiunea americană a vehiculului Nikola Tre, cu permisiuni speciale pentru activități portuare.

Construit pe platforma camioanelor IVECO S-WAY, cu o axă electrică co-proiectată și produsă de FPT Industrial, Nikola Tre este dotat cu tehnologie electrică avansată și cu celule de combustibil, completate de componente cheie, furnizate de Bosch. Designul este modular, cu o platformă care poate funcționa atât pe celule de hidrogen, cât și alimentat prin intermediul bateriilor electrice.

Lansarea tehnologiei pe bază de baterii electrice va conduce la evoluția actualei platforme, etapă premergătoare introducerii celulelor de combustibil ca tehnologii de ultimă oră, pentru extinderea gamei.

Citeste si:
Blindate românești, oprite în Germania pentru că murdăreau șoseaua
Mai multe blindate românești...

Sursa foto: By Fishman64 / Shutterstock

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri