Tarom și CFR Marfă intră din nou în atenția Ministerului Transporturilor, potrivit unei postări a lui Sorin Grindeanu, pe pagina sa de Facebook. ”Astăzi, la Bruxelles, împreună cu Vicepreședintele Comisiei Europene, Margrethe Vestager, am agreat cea mai bună soluție pentru restructurarea Tarom”, a notat ministrul.

”Astăzi, la Bruxelles, împreună cu Vicepreședintele Comisiei Europene, Margrethe Vestager, am agreat cea mai bună soluție pentru restructurarea Tarom.
Variantele de lucru discutate și convenite vor asigura stabilitatea economică a acestei companii”, a precizat Grindeanu.

Totodată, ministrul a menționat și ajutorul de stat oferit companiei CFR Marfă, pentru care se caută opțiuni de recuperare.

”Pentru CFR Marfă am stabilit principiile pe baza cărora va fi recuperat ajutorul de stat acordat acestui transportator feroviar. Au fost conveniți inclusiv parametrii în care poate funcționa un operator care să deservească interesele comerciale și strategice ale statului român.”, a mai scris Grindeanu.

Restructurarea TAROM ar trebui să se încheie în iunie

Procesul de restructurare de personal la TAROM se va închide probabil în maximum două săptămâni, a mai spus Mihăiţă Ursu. Potrivit acestuia, o componentă a fost înnoirea flotei, însă cea mai importantă componentă a fost optimizarea comercială şi optimizarea tuturor costurilor din acea perioadă.

O altă măsură implementată la nivelul companiei a fost reducerea programului de lucru de la cinci zile lucrătoare la patru, conform Codului Muncii, ceea ce a permis, practic, o reducere de 20% a salariilor, "cu consecinţele şi nemulţumirile de rigoare la vremea respectivă".

Concomitent cu aceste măsuri s-a iniţiat şi un program de plecări voluntare. Directorul general al companiei a precizat că TAROM a fost nevoită să identifice, în plină pandemie, o nouă linie de business, care să aducă venituri, respectiv cursele charter. Această nouă linie de business a adus companiei venituri de 61 de milioane de dolari.

Compania a închis aproape toate agențiile

În anul 2020, în contextul pandemiei, anul cu lockdown, TAROM a transportat 850.000 de pasageri, cu tot cu cursele de tip charter, iar în 2021 aproape şi-a dublat numărul de pasageri transportaţi, la 1,5 milioane.

Totodată, compania a aplicat un proces de reducere a costurilor şi şi-a închis agenţiile externe, cu excepţia celor din Bruxelles şi Chişinău. La fel a procedat şi cu cele interne.

Sursa foto: Sorin Grindeanu/ Facebook

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri