Constructorul britanic Mini, deținut de BMW, a pornit pe calea electrificării. Alături de Fiat 500 electric, Mini Cooper S electric a intrat în liga mașinilor-cult cu propulsie electrică.

Mini Cooper electric atrage prin imaginea de marcă, calitatea materialelor și asamblării, stil de condus și sportivitate. Nu la fel de bine stă și la autonomie, unde se putea ceva mai mult. Dar chiar și așa, plimbările prin oraș nu mai sunt anoste.

Design

Exterior

Chiar dacă este proaspăt scos pe porțile fabricii, mica citadină electrică de la Mini nu se deosebește prea mult de modelele ceva mai vechi. Iar asta este și cheia succesului unor astfel de modele. Mini Cooper SE este o jucărie interesantă, care arată bine din toate unghiurile. Designul exterior este atrăgător, însă reușește să fie cumva și extravagant. Nu ai cum să treci neobservat pe stradă la volanul unui model Mini.

Electrificarea a ajuns și la clasicul Mini Cooper. Foto/WS

Farurile ovale și grila de mari dimensiuni sunt modern desenate, dar fac parte din istoria constructorului britanic. Linia laterală a mașinii nu este departe de primul Mini din generația modernă, lansat la începutul anilor 2000.

Spatele este scurt, fiind dominat de cele două stopuri cu un design interesant: este reprezentat steagul Marii Britanii. Jantele sunt pe 19 inci, o dimensiune generoasă pentru o caroserie așa de mică, însă și acestea sunt cu un design aparte, cât de poate de atrăgător.

Designul retro este păstrat în continuare la mica citadină electrică a constructorului britanic. Foto/WS

Interior

Nici în habitaclu schimbările nu sunt dramatice. Același cadran de proporții imense tronează în mijlocul consolei centrale, iar majoritatea butoanelor de pe planșa de bord sunt în tradiția casei: au formă de comutator, un element care scoate habitaclul din orice formă de anonimat. Mașina de test avea volan de piele, scaune mixte, piele cu textil, cu formă sport, perfect concepute pentru reprize violente de accelerație.

Bușonul rezervorului ascunde 2 mufe. Pentru încărcare normală și pentru cea rapidă. Foto/WS

Un punct în minus pentru scaune este dat de „aripioarele” de la șezut, care, pentru cei mai corpolenți poate deveni o adevărată corvoadă. Mașinuța are și banchetă, deși acolo poți pune cel mult plase de cumpărături. Dar chiar și așa, doi adulți de statură medie reușesc să ia loc pe banchetă. În spatele volanului, Mini SE te tratează cu cea mai la modă invenție: tableta, montată în loc de clasicele cadrane. Informațiile afișate sunt multiple, de la consum, viteză și până la autonomie. De lăudat este contrastul tabletei, care chiar și în soarele puternic al orelor prânzului se vedea extraordinar de bine.

„Inima” lui Mini Cooper SE este electrică și dezvoltă aproape 200 de cai putere. Foto/WS

Calitatea materialelor folosite la interior este demnă de zona premium a industriei auto, acolo unde se și află micul Mini, cel puțin din punct de vedere al prețurilor.

Cum se conduce

Sport și distracție. Cam așa poate fi rezumată povestea din spatele volanului într-un Mini electric. Deși nu te dă pe spate cu valori care să bată recorduri, mica citadină electrică are un comportament cât se poate de dinamic. Poate, uneori, mult prea dinamic pentru carosabilul bucureștean.

Chiar și jantele au un design aparte. Foto/WS

La fiecare groapă sau linie de tramvai, coloana și ale sale organe interne sunt supuse unui adevărat chin.Chiar dacă alegi setarea Green+, unde sistemul de amortizare se mai „relaxează”, tot te vei simți într-un kart.O autonomie cu care nu prea te descurci la drumuri lungi. Foto/WS

Dar aici nu poți da vina pe constructorul auto. În modurile Green și Green + sistemul de propulsie al mașinii se concentrează pe obținerea unor consumuri cât mai reduse. Dacă activezi modul Normal, mașina prinde ceva viață, dar cât să nu se termine bateria mult prea repede. Dacă este activat modul Sport, aici începe cu adevărat distracția.

Un „mini” portbagaj, în care încap câteva plase de la supermarket. Foto/WS

Rar mi-a fost dat să văd o mașină atât de mică și cu tracțiune pe puntea față care să rupă aderența în așa fel. Dacă dezactivezi sistemul ESP și apeși pedala până în podea, trebuie să ții foarte bine volanul în mână, pentru ca mașina să nu-ți scape de sub control. Aproape că nici nu sesizezi când ai ajuns la viteza de autostradă pe străzile din oraș.

Reprezentarea perfectă a unei mini banchete. Doi adulți intră cu greu în spate. Foto/WS

Aici, sistemul electric dă tot ce are mai bun. Reprizele de accelerație te bagă, pur și simplu în scaun, de abia mai poți ține volanul în mâini. Fiecare apăsare a accelerației pare să nu vrea decât să te scoată în decor. Roțile din față scârțâie puternic și abia își mai păstrează trasa. Oficial, acceleraţia de la 0 la 100 km/h se face în 7,3 secunde. Din acest punct de vedere, Mini SE este o mașină periculoasă. Mai ales pentru un șofer fără experiență în spatele volanului. Totul revine la normal abia atunci când selectezi Normal. Sau Green.

Autonomia, un minus la o mașină cu destule plusuri

Eficiența sistemului de baterii pare să nu fie punctul forte al lui Mini SE. Cu bateria 100% încărcată, autonomia afișată este de 170 de kilometri. Este clar că nu poți ajunge din București pe malul mării cu un singur „plin”. Iar pe Autostrada Soarelui nu există stații de încărcare. Dar nu pentru croaziere lungi este făcut SE, ci pentru utilizarea exclusivă în oraș. Iar la o medie zilnică de 30-40 de kilometri, și fără utilizarea intensivă a marilor consumatori de energie cum este sistemul de aer condiționat, te poți plimba prin oraș măcar 4 zile, fără să încarci bateria.

O consolă centrală cu comenzi retro, un plus al planșei de bord. Foto/WS

Ceea ce este mai mult decât onorabil, având în vedere că poți încărca mașina la un tarif maxim de 2,5 lei. Dacă o faci acasă, scazi prețul undeva la 80 de bani pentru fiecare kilowatt. Evident, acasă nu se încarcă full mai devreme de o zi. Personal, am încărcat mașina de la 19% la 39% în vreo 4 ore și jumătate. După 42 de kilometri parcurși pe drumuri naționale virajate, cu aerul condiționat pornit și cu 3 persoane la bord, bateria arăta 11%. Am ales încărcarea la o stație de mare putere (50 kWh), care a avut nevoie de vreo oră și jumătate să ajungă la 100%.

Ecranul de mari dimensiuni, amplasat în centrul bordului, trăsătură definitorie a oricărui Mini. Foto/WS

Aici, prețul per kilowatt a fost de 2,5 lei, dar măcar se încarcă rapid. Evident, dacă ești în mare grabă, mașina se încarcă de la 0 la vreo 80% în doar 35 de minute. Cel mai greu de acolo urmează. Personal, am așteptat vreo 50 de minute să crească bateria de la 80% la 100%.

În loc de concluzie

Tehnologia de ultimă oră costă în orice domeniu, iar în industria auto cu atât mai mult. Mini SE nu este mașina bună la toate, ci doar ca a doua opțiune a familiei. Ori prima, dacă vorbim de tineri necăsătoriți. Este perfectă pentru deplasarea prin oraș. Vei pleca mereu primul de la stop, asta dacă nu te întreci cu altă electrică. În mod cert nu vei trece neobservat pe stradă. Toate acestea au un cost pe măsură. Modelul testat, în varianta de echipare Resolute ajunge la aproape 40.000 de euro, cu TVA.

Un interior retro modernist, cu materiale de calitate. Foto/WS

Plusuri

Design

Plăcut de condus

Imagine

Minusuri

Preț de achiziție

Autonomie

Sursa foto: WS

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri