RAC, o companie britanică ale cărei principale servicii sunt asistența rutieră și asigurările generale, a dat publicității un studiu conform căruia posesorii de mașini electrice plătesc în acest moment aproape la fel de mult pentru a-și încarca vehiculele cât cei care dețin mașini pe combustibili fosili.

Astfel, arată cercetarea RAC, costul de a încărca o mașină electrică la o stație de încărcare rapidă, publică, a crescut cu 42% față de luna mai a anului 2022, ajungând la o valoare medie de aproximativ 63 de penny per kilowat, conform BBC.

Acest lucru, transmite publicația, înseamnă că șoferii care încarcă mașinile electrice doar în sistemul public plătesc, practic, 18 penny (aproximativ 1 leu) pentru fiecare milă (1,6 km) parcursă.

Acest preț este doar cu un penny (0,05 bani) mai mic pentru o mașină pe combustibili fosili, conform aceleiași surse, în condițiile unui consum de un galon (3,7 litri) la 40 de mile (64 km.).

În același timp, transmite studiul, costul încărcării mașinii electrice de acasă este mai ieftin, fiind vorba de doar 9 penny per fiecare milă parcursă, pentru o mașină de dimensiune medie.

Retail jobs

"Pentru cei care au făcut trecerea la o mașină electrică, deocamdată este mai ieftin să încarce de acasă decât să facă plinul de benzină, sau chiar și diesel, dar diferențele au tendința să scadă chiar și în această privință din cauza costurilor tot mai mari ale electricității", a declarat un reprezentant RAC pentru BBC.

BBC mai notează că subvențiile acordate gospodăriilor, masură prin care facturile la curent vor fi plafonate la 2500 de lire sterline până în anul 2024, vor favoriza, practic, aproape exclusiv încărcarea mașinilor electrice de acasă.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri F