Studiul Goodyear cu privire la comportamentul de condus pe timp de iarnă a vizat atitudinile și obiceiurile șoferilor europeni față de condusul în sezonul rece. La studiu au participat 4.000 de șoferi din opt țări europene și rezultatele arată că 76% dintre șoferii români își schimbă anvelopele de vară cu cele de iarnă anual.

Goodyear a sondat opinia șoferilor din opt piețe europene cu privire la comportamentul de condus pe timp de iarnă, cu scopul de a analiza atitudinea, percepțiile și obiceiurile acestora. Sondajul, realizat de 2Europe, a adresat respondenților o serie de întrebări cu privire la experiența acestora de condus, cunoștințele pe care le dețin despre anvelope și despre legislația locală. Conform rezultatelor studiului Goodyear, românii sunt cei mai pregătiți șoferi din Europa pentru sezonul rece.

Procentul șoferilor români care au înțeles beneficiile și diferențele dintre anvelopele de iarnă și cele all-season a fost de 79%, semnificativ mai mare decât în alte țări europene. Țări precum Franța și Italia au raportat cunoștințe mult mai scăzute, fiind de acord că știau diferența dintre cele 2 tipuri de anvelope în 56%, respectiv, 69% din timp. În Marea Britanie, procentul a scăzut la doar 34%.

Schimbarea anvelopelor: Șoferii români, cei mai adaptabili la condițiile meteo

De asemenea, conform sondajului, 76% dintre șoferii români au trecut de la anvelopele de vară la cele de iarnă o dată cu schimbarea anotimpului. Șoferii români sunt printre cei mai puțin predispuși să folosească același tip de anvelope pe tot parcursul anului - doar 18% dintre participanții la studiu au declarat că nu au nevoie de anvelope speciale de iarnă pentru zonele unde locuiesc. Dintre țările europene, doar Luxemburg și Polonia au avut rezultate similare, multe alte țări folosind anvelope all-season sau chiar de vară pe tot parcursul anului.

În mod semnificativ, acest aspect a variat în funcție de kilometrajul anual realizat de șoferi. 73% dintre românii care conduc sub 10.000 km pe an au schimbat anvelopele o dată cu schimbarea anotimpului, procentul crescând la 86% pentru cei care conduc peste 72.000 km pe an.

Citeste si:
MAI: Peste 300 de șoferi români au rămas fără permis de conducere...
MAI: Peste 300 de șoferi...

Șoferii români, cei mai atenți la reglementări atunci când călătoresc în străinătate

73% dintre șoferii români au declarat că verifică reglementările privind anvelopele atunci când călătoresc în afara țării. De acest procent s-a apropiat doar Polonia, unde șoferii o fac în 66% din timp. În Spania, 38% dintre cei ce conduc verifică astfel de informații, iar în Marea Britanie aproape jumătate dintre șoferi.

Studiul a analizat și atitudinile șoferilor pe timp de iarnă și a luat în calcul și percepțiile cu privire la condiții meteo. Perspectiva de a conduce la temperaturi sub zero grade este mai înspăimântătoare pentru șoferii români decât cea a condusului pe zăpadă, ploaie sau ceață,- 34% dintre aceștia declarând că se simt inconfortabil să conducă în condiții de polei, iar 9% refuză complet să conducă în astfel de condiții. În schimb, 48% dintre românii chestionați se simt foarte comfortabil atunci când conduc pe zăpadă. Singurii șoferi din Europa care s-au declarat mai încrezători au fost cei din Luxembourg.

Citeste si:
Raport: Prețurile cauciucurilor de iarnă au crescut cu aproape un...
Raport: Prețurile...

Totuși, 7% dintre românii care au participat la studiu au declarat că nu ar conduce niciodată pe zăpadă sau în condiții de ceață, fapt ce sugerează că există o parte a populației ce este intimidată șă conducă în anumite condiții meteo, chiar dacă majoritatea rămâne complet indiferentă. Cifrele sunt în concordanță cu restul țărilor europene, deși în ceea ce privește Italia, un procent impresionant de 19% dintre șoferi nu ar conduce niciodată în condiții de polei sau ceață.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri