CUPRA se numără printre poveștile de succes ale lumii auto din ultimii ani, un brand care, cu o identitate bine definită și o strategie clară, a reușit să își atragă un public loial încă de la început. Pentru a înțelege mai bine care au fost ingredientele care au dus la succesul CUPRA, am stat de vorbă cu Horațiu Moldovan, Brand Manager CUPRA România.

Este tot mai greu, în ultimii ani, să trasezi linii care să delimiteze imaginea unui brand auto de altul. Prin cacofonia de mesaje, de cuvinte și fraze clișeice, cei care-și caută o mașină ajung, adesea, să confunde brand-urile între ele. Dacă o identitate este greu de cuantificat, atunci impactul unui mesaj poate să fie mai ușor observat dacă își face loc prin tot acest „zgomot”.

Mesajul CUPRA și cheia fundației sale și-au făcut rapid loc printre celelalte brand-uri din piață și, la doar patru ani de la lansarea ca brand care stă pe picioare proprii, marca spaniolă are un model de succes în Formentor, care s-a vândut în peste 100.000 de exemplare la nivel global, și un plan de expansiune și electrificare atent pus la punct – unul care-i pune pe clienți și fani în centrul acțiunii.

Istoria CUPRA

Nu poți vorbi despre CUPRA și tot ceea ce înseamnă această marcă fără a păși, măcar pentru un moment, în trecut. Primul automobil care a purtat sigla CUPRA a fost hatch-ul SEAT Ibiza. Modelul subcompact a fost lansat, în 1996, în versiunea GTI Cupra Sport, o exprimare pentru șosea a modelelor Ibiza Cupra care impresionau, deja, pe probele speciale ale raliurilor lumii. Însăși numele CUPRA face referire la lumea sporturilor motorizate, aducând laolaltă primele litere din „Cup Racing”.

Această legătură dintre CUPRA și motorsport definește și astăzi brand-ul, iar modelele CUPRA au reprezentat, încă de la început, mix-ul optim dintre performanță, emoție și un caracter rebel. Succesul a fost furibund în cazul modelelor CUPRA și, astfel, brand-ul a devenit autonom de SEAT în anul 2018, liber să-și croiască, în continuare, propria poveste, complementară de cea a SEAT.

Identitatea CUPRA are la bază elemente-cheie ale caracterului latin

„CUPRA este un brand neconvențional care combină designul emoțional, electrificarea și performanța pentru a inspira,” a spus Horațiu Moldovan, adăugând că „CUPRA este iubita de mulți, dar nu de toată lumea. CUPRA se adresează celor care doresc să iasă în afara grupului - dar cu ceva care să îi diferențieze.” Acesta susține că, deja, marca și-a construit un adevărat brand following, clienții devenind adevărați „ambasadori” care transmit mai departe emoția din spatele numelui CUPRA.

Același lucru este valabil și în România, conform reprezentantului mărcii care arată că nu există, în fond, diferențe între clientul român de CUPRA și cel dintr-o altă țară. Ținta brand-ului este să „construiască mașini emoționale cu un design deosebit și performanțe impresionante. Marca dovedește că mașinile electrice nu trebuie să fie plictisitoare și doar funcționale.”

Aceste calități sunt fix cele căutate de clientul CUPRA, reprezentat de oamenii „tineri, cu aspirații ȋnalte, nonconformiști, care achiziționează mașina ȋn primul rând pentru ei și mai puțin ca imagine și statut social.”

CUPRA se pregătește să lanseze trei noi modele până în 2025

Succesul lui CUPRA Formentor, este doar un prim pas pentru marca ce, acum, a prezentat lumii modelul 100% electric Born. Acesta este „combinația perfectă între electrificare și performanță” și va fi urmat, în următorii trei ani, de alte modele cu o filosofie comună: CUPRA Terramar, CUPRA Tavascan și CUPRA UrbanRebel vor fi lansate pentru a mări oferta de modele electrice.

„Toată această strategie [ce include planul de electrificare] a fost construită având permanent în atenție experiența la volan a conducătorului auto. Evident că nu sunt neglijați nici pasagerii care împărtășesc mare parte din experiențele celui care conduce mașina.” Acest caracter este vizibil în cazul lui Born, care vine la pachet cu aceleași atribute sportive ca și modelele anterioare cu propulsie clasică.

Deși CUPRA nu are, în prezent, în plan lansarea unui model sportiv cu două uși, electrificarea ar putea duce și în această direcție la un moment dat, construirea de noi platforme fiind mai facilă în această nouă eră pe care CUPRA o îmbrățișează deschis.

Oferta CUPRA îmbină, astăzi, practicalitatea și performanța

Deși brand-ul CUPRA este legat de motorsport, mașinile CUPRA fiind campioane în campionatul E-TCR, latura practicalității nu este uitată, dacă aruncăm o privire asupra modelelor din gamă. Modele precum Leon Sportstourer (2.0 TSI 310 cai putere), Ateca (2.0 TSI 300 cai putere), Formentor (2.0 TSI 310 cai putere sau 2.5 TSI 390 cai putere) oferă un pronunțat caracter sportiv, fară a renunța la caracterul practic.

În plus, originile „hot hatch” ale CUPRA sunt păstrate la loc de cinste prin modelul Leon, care în versiunea cea mai puternică dezvoltă 300 - 310 cai putere în combinație cu tracțiunea integrală. Leon-ul este practic, grație dimensiunilor compacte și-ți oferă încredere și în condiții de aderență limitată, la fel ca originalul Leon CUPRA 4 din 2000 – singurul CUPRA cu motor în șase cilindri.

Planurile CUPRA în România vizează extinderea rețelei de distribuție

Odată cu extinderea gamei de modele, CUPRA are în plan și extinderea rețelei de distribuție, iar acest lucru se întâmplă și în România. „Valoarea investiției este un efort comun din partea investitorului, importatorului și producătorului, astfel ȋncât să fie atinse standardele de reprezentare și servicii post-vânzare. În planurile noastre pentru 2023, ne dorim să reușim inaugurare a trei showroom-uri CUPRA Garage în România.” O reprezentare cât mai bună și servicii ireproșabile vin la pachet cu tendința CUPRA de a „ataca” segmentul Premium cu noile sale modele.

Sursa foto: CUPRA România

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri