Lamborghini Countach, reinterpretarea modernă a unuia dintre cele mai faimoase supercar-uri din istorie, are probleme chiar cu una din elementele sale inconfundabile. Fâșiile de geam care fac parte din capota motorului, permițând oricui să arunce un ochi la agregatul V12 de peste 800 cai putere, s-ar putea desprinde la viteze mari.

În vara anului trecut, Lamborghini uimea prezentând un nou model vechi. Countach, unul dintre modelele legendare din istoria constructorului exclusivist din Sant'Agata Bolognese era reînviat pe eșafodajul veteranului Aventador. Denumit Countach LPI 800-40, modelul are în mijlocul său motorul V12 de pe Sian și este produs într-o serie limitată de doar 112 exemplare, o referință la numele de cod LP112 al originalului Countach din 1974.

Printre multiplele elemente de design care leagă Countach-ul prezentului de original sunt și fâșiile suprapuse încastrate în capota motorului care oferă o priveliște asupra motorului de 803 cai putere (putere totală, punând la socoteală și motorul electric de 34 de cai putere) și ajută, teoretic, la răcire. Dacă în cazul modelului desenat de Marcello Gandini aceste elemente nu erau transparente, pe noul Countach ele sunt și, aparent, aici este și sursa problemelor.

Primele vești cum că ar fi niște probleme cu prinderea acestor fâșii de sticlă au apărut la finele lui octombrie în Qatar, ceea ce a dus la începerea unei investigații interne a producătorului italian. Ulterior, pe 25 octombrie, Lamborghini a anunțat că, într-adevăr, s-a descoperit un defect de fabricație la metoda de prindere a celor patru elemente de sticlă care formează „geamul” din capota motorului și a admis că, în practică, una sau mai multe fâșii de sticlă s-ar putea desprinde de pe mașină în timpul mersului.

Cele patru elemente de sticlă vizibile în acest cadru s-ar putea desprinde când mașina circulă cu viteză

Ca urmare a acestor descoperiri, Lamborghini a emis, pe 10 noiembrie, o cerere de rechemare a Countach-urilor asamblate între 30 iunie 2022 și 28 iulie 2022, în urma anlizei LPSC (Lamborghini Product Safety Comission). Astfel, toate mașinile care au fost făcute în această perioadă trebuie să vină înapoi la fabrică pentru a fi analizate, veste care afectează, în total, nouă mașini. NHTSA-ul (National Highway Traffic Safety Administration) a confirmat informațiile într-un buletin al său care spune și că piesele găsite ca fiind defecte vor fi înlocuite.Toate cele nouă Countach care sunt rechemate sunt, în continuare, în garanție.

Aceasta este, probabil, cea mai mică rechemare din istorie. Vorbim de doar 8% din toate Countach-urile care vor fi produse (livrările au început în vară, deci multe mașini sunt, încă, pe linia de producție). Totuși, dacă am vorbi de o mașină cu un volum mare de unități produse, 8% ar însemna sute de mii de mașini care trebuie să treacă, din nou, prin mâinile constructorului. Dacă, de pildă, ar trebui să fie rechemate la fabrică 8% din toate mașinile Dacia Logan produse vreodată, atunci cam 320.000 de exemplare ar fi afectate.

Sursa foto: Lamborghini

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri