Hyundai și Kia colaborează pentru a dezvolta tehnologii care să crească eficiența mașinilor electrice. Un exemplu în acest sens este dispozitivul „Active Air Skirt” (AAS) care are ca scop reducerea rezistenței la înaintare a mașinii pentru a crește autonomia și stabilitatea automobilului la viteze ceva mai ridicate.

Încă de la începuturile noii ere a automobilului electric, în anii '90, producătorii au realizat că o mașină electrică trebuie să fie aerodinamică deoarece curgerea aerului este inamicul tău cel mai mare atunci când scopul este scăderea consumului. Același lucru se aplică, în fond, și în cazul automobilelor cu ICE, dar problema autonomiei este mai acută la EV-uri în contextul unei infrastructuri insuficient dezvoltate și a modelelor care oferă baterii mai mari sau mai mici.

Un mic pas în direcția eficientizării suplimentare a design-ului EV-urilor a fost făcut de Hyundai și Kia - asta după ce am văzut proiecte dintre cele mai aerodinamice de la coonstructorii de mașini electrice. Sistemul AAS reduce rezistența la înaintare (Cd) cu aproximativ 3% grație unor elemente verticale similare cu niște „fuste” care coboară de sub bară pentru a direcționa fluxul de aer în jurul roților din față.

Cele două elemente stau ascunse în bară atunci când mașina circulă la viteze de sub 80 km/h, dar sunt coborâte automat în momentul în care șoferul trece de acest prag, nivelul până la care coboară fiind controlat automat în funcție de viteză. Cele două elemente sunt poziționate în fața roților deoarece acestea generează turbulențe aerodinamice prin rotire, iar fluxul de aer este astfel îndreptat pe lângă roți, reducând efectul de încetinire pe care aerul îl are asupra mașinii.

Cum sunt confecționate din plastic și cauciuc, cele două „fuste” pot opera și la viteze de 200 km/h, mult peste limita admisă pe autostrăzile din România și restul Europei (ignorăm micile porțiuni de Autobahn german unde se mai poate circula fără limită de viteză). Acest sistem a fost testat pe Genesis GV80 (Genesis este brandul de lux al Hyundai) și s-a observat o îmbunătățire mică a autonomiei cu 6 kilometri. Acest sistem funcționează și pentru că Hyundai/Kia au dezvoltat platforma de tip „flat-floor” E-GMP care de asemenea crește aerodinamicitatea mașinii.

Sursa foto: Hyundai / Genesis

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri