Volkswagen va construi mai puține fabrici de baterii pentru mașini electrice decât anunțase inițial

Sursǎ foto: Volkswagen

Volkswagen va construi mai puține fabrici de baterii pentru mașini electrice decât anunțase inițial

Volkswagen și-a redus din ambițiile de a construi șase uzine menite să producă baterii pentru mașini electrice. Pe fondul scăderii cererii pentru EV-uri, gigantul german a anunțat că se va concentra pe cele trei fabrici care se află deja în construcție, acestea având o capacitate totală combinată mai mică, dar cu potențial de extindere, conform Automotive News și Reuters.

În 2021, Volkswagen anunța că vrea să opereze șase fabrici de baterii până în 2030. Acestea urmau să aibă o capacitate totală combinată de 240 gW/h și trebuiau să furnizeze bateriile necesare pentru efortul Volkswagen de a depși Tesla în segmentul EV-urilor. Între timp, însă, valul de „early adopters” aproape că a trecut, iar mașinile electrice trec printr-o perioadă cu o cerere mai scăzută.

Deși, la nivel global, se vând în continuare tot mai multe electrice, pe anumite piețe importante, așa cum este și cea europeană, cererea a scăzut față de aceeași perioadă a anului trecut. În acest context, Volkswagen, dar și alți mari constructori au trebuit să-și regândească planurile. Mercedes-Benz, de pildă, a anulat dezvoltarea unei platforme dedicate pentru EV-uri de lux, iar apoi a anunțat că va dezvolta totuși ceva în această zonă. De asemenea, Ford a transmis că nu va mai face un SUV electric de mari dimensiuni cu șapte locuri și, revenind la Volkswagen, modelul Trinity a fost amânat din nou.

Astfel, Volkswagen se concentrează pe cele trei fabrici ce se află deja în construcție. Este vorba de două fabrici în Europa și una în America de Nord. „Expansiunea acestor fabrici depinde de evoluția pieței mobilității electrice”, a transmis Thomas Schmall, CTO Volkswagen, într-o discuție cu Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung. Divizia PowerCo a Volkswagen lucrează la fabricile din Salzgitter (Germania) și Valencia (Spania).

Prima uzină va începe să producă baterii la anul, în timp ce punctul de producție din Spania va fi operațional în 2026. Concomitent, se lucrează și la o fabrică în Ontario (Canada), aceasta din urmă fiind și cea mai mare. „În prezent, vrem să avem o capacitate combinată de 170 gW/h la cele trei fabrici ale noastre”, a adăugat oficialul Volkswagen.

Acesta a subliniat că cel puțin uzina din Spania și cea din Canada vor putea fi mărite, dacă există cerere. Astfel, s-ar putea atinge ținta originală de 200 gW/h din trei uzine până în 2030. Se pare, însă, că fabrica din Germania nu poate fi extinsă din cauza lipsei de spațiu din zonă.

Ce baterii va produce Volkswagen în Europa și America de Nord

Schmall nu a vrut să spună ce fel de baterii vor fi făcute la Salzgitter, cea mai ieftină opțiune fiind bateriile cu tehnologie LFP (litiu-fier-fosfat). Acestea au o chimie mai accesibilă față de bateriile NMC (nichel-mangan-cobalt) cu un conținut mult mai ridicat de metale rare. Pentru a putea concura cu rivalii din China, producătorii europeni se concentrează pe bateriile LFP. Contrapartida la această chimie mai ieftină este că LFP nu oferă la fel de multă eficiență, viteză de încărcare și nici autonomie ca NMC.

CTO-ul Volkswagen a explicat că Volkswagen este tot mai aproape de o baterie de tip solid-state ce poate fi produsă în serie. Constructorul german ar putea demara producția pentru acest tip de baterii până în 2030, asta deși producători niponi ca Honda sau Toyota, care investesc sume importante în dezvoltarea bateriilor solid-state, sunt reticente cu privire la atingerea acestei ținte. Asta deși Toyota are o fabrică pilot dezvoltată alături de Idemitsu. Bateriile solid-state ale Volkswagen se vor baza pe tehnologia QuantumScape.

Personalizate pentru tine