Volkswagen are trei unitati de productie pentru masini electrice: Dresda, Wolfsburg, si Bratislava. Insa, in doi ani numarul acestora va ajunge la 12, iar din 2022 vor fi in total 16 uzine Volkswagen care vor produce masini electrice.

Pentru premiera mondiala a platformei MEB (Modular Electric Drive Matrix), Volkswagen a ales fabrica sa din Dresda, unde asambleaza modelul electric e-Golf, locatie care timp de 14 ani pana in 2016 a produs Phaeton si Bentley Flying Spur.

Fabrica Volkswagen din Dresda arata precum o cladire de birouri sau un mall din sticla, de aici si numele de The Transparent Factory. Cred ca denumirea este legata si de faptul ca oricine doreste sa se plimbe printre masinile electrice aflate in productie, o poate face cu un ghid dupa ce plateste un bilet la receptie.

The Transparent Factory este situata in centrul orasului, nu are garduri inalte, este precum orice alta cladire de birouri din oras. In plus, daca iti incarci masina la statiile de incarcare de langa cladire, chiar daca conduci un alt brand decat Volkswagen vei primi o cafea din partea casei in restaurantul situat la parter. Oricine poate alege acest loc pentru a lua masa.

Cladirea sub forma de cilindru se afla pe un teren de 83.000 de metri patrati. La interior, fabrica arata precum un mall, sunt diverse activitati pe mai multe etaje, nu exista ziduri, totul este la vedere. Pentru ca aici nu sunt produse piese, doar sunt asamblate componente aduse din alte locatii, este foarte liniste si persista un miros placut de lemn. Pe toate etajele podeaua este acoperita cu parchet, inclusiv linia de productie unde sunt asamblate masini. Sistemul de ventilatie si lumina sunt naturale, conditiile de munca in fabrica fiind mai bune decat intr-o cladire de birouri.

Aici lucreaza 380 de angajati pentru a produce cateva mii de exemplare Volkswagen e-Golf (autonomie 300 km NEDC). Din martie 2018, productia a fost marita treptat pentru a ajunge de la 36 la 72 de unitati pe zi. Masinile sunt asamblate in doua schimburi de la 6 am pana la 10 pm. Anul trecut, 5.300 de masini electrice au fost produse intr-un singur schimb.

Arhitectura MEB scalabila permite o autonomie de peste 550 kilometri

Odata cu prezentarea noii platforme scalabile pentru masini electrice, Volkswagen promite ca va face masinile electrice accesibile pentru toti si cu o autonomie mai mare. Structura modulara a bateriei permite ca masinile sa aiba o autonomie intre 330 km si 550 de kilometri.

Aceasta platforma scalabila poate fi utilizata intr-o gama intreaga de vehicule, de la masini compacte la furgonete, pentru 10 milioane de masini electrice pe intregul grup in prima faza.

Productia Volkswagen ID, prima masina de serie care are la baza MEB, va demara la Zwickau la sfarsitul anului 2019. Marca planuieste sa vanda pana in anul 2020 in jur de 150.000 de masini electrice, inclusiv 100.000 de modele ID fabricate in Germania. Pentru a ajunge aici, Volkswagen investeste 6 miliarde de euro in dezvoltarea si productia gamei de masini electrice ID.

La intalnirea din Dresda, Volkswagen a prezentat sasiul de rulare, care va fi utilizat pe modele de serie si un Wallbox - o statie de incarcare pentru acasa care va costa in jur de 300 de euro.

„Vom face masinile electrice populare si vom face tot ce trebuie ca sa avem cat mai multi oameni entuziasmati de aceste solutii. MEB este unul dintre cele mai importante proiecte din istoria Volkswagen – un moment tehnologic cheie, similar tranzitiei de la Beetle la Golf. Pana la finalul anului 2022, patru marci din grup vor produce pana la 27 de modele prin MEB la nivel global, variind de la masini compacte pana la modele lifestyle cum va fi Bulli. Este ceva unic,” a declarat Thomas Ulbrich, membru al consiliului de conducere pentru mobilitate electrica al marcii.

Toate modelele din familia ID sunt proiectate pentru incarcare electrica rapida. Utilizand sisteme de incarcare rapida, bateria poate fi incarcata pana la 80% in doar 30 de minute multumita unui sistem de baterii mai puternic dezvoltat de Divizia de Componente a Grupului Volkswagen.

„Utilizarea unei noi generatii de baterii ultra-performante incepe cu modelele ID. Multumita design-ului modular si formatului multicelular, aceste baterii pot fi instalate atat pe modelele mai mici, cat si pe cele mai mari”, a spus Christian Senger, seful liniei de productie pentru masini electrice.

In cat timp se va incarca un model electric Volkswagen ID

Un vehicul ID cu o baterie mica se poate incarca 80% de la o statie de 100 kW in 32-37 minute, iar de acasa cu 11 kW in 4 ore si 45 de minute (la o temperatura de 20 de grade Celsius).

O masina electrica cu o baterie mare se va incarca 80% de la o statie de 125 kW in aproximativ 33-48 de minute, iar de acasa cu 11 kW in aproximativ 8 ore.

ID se va incarca de 2,5 ori mai rapid decat un e-Golf de la o statie de 125 kW. Timpul de incarcare depinde de nivelul de incarcare, temperatura bateriei, capacitatea bateriei, tehnologia acumulatorului, managerul de incarcare, curentul de incarcare disponibil / puterea de incarcare.

Volkswagen nu recomanda sa incarcam foarte des bateriile pentru ca in timp acestea vor fi afectate. Acest mod de incarcare este recomandat sa fie folosit doar in calatoriile pe distante lungi. Indiferent de cat de des se utilizeaza incarcarea rapida, Volkswagen garanteaza opt ani sau 160.000 de kilometri pentru fiecare baterie si o capacitate de cel putin 70% atunci cand se ating aceste valori de referinta.

Investitii in fabricile Volkswagen pentru a trece la productia de masini electrice

Majoritatea fabricilor din Germania sunt implicate in dezvoltarea si producerea primelor masini electrice care vor avea la baza MEB, incluzand si fabricile Diviziei de Componente a Grupului Volkswagen din Braunschweig, Salzgitter si Kassel. Compania investeste 1,3 miliarde de euro dintr-un total de sase miliarde de euro bugetat pentru mobilitatea electrica din cadrul acestor trei unitati de productie.

Wolfsburg

ID. a fost gandit si dezvoltat de linia de productie pentru masini electrice si de unitatile de cercetare din cadrul principalei fabrici din Wolfsburg. Tot aici, in hala pilot, este construit modelul de pre-serie, urmand ca ulterior acesta sa fie probat in zona de teste de la Ehra-Lessien.

Zwickau si Dresda

Volkswagen va construi modelele de serie ale familiei ID. in Saxonia unde investeste 1,2 miliarde de euro la Zwickau pentru a avea aici prima fabrica 100% MEB si cel mai mare centru de competente in domeniul mobilitatii electrice din Europa. Glaserne Manufaktur a inceput producerea modelului Volkswagen e-Golf1 in aprilie 2017. Fabrica se transforma intr-un „Centru pentru Viitorul Mobilitatii”. Clientii si vizitatorii se pot bucura de o experienta interactiva cu mobilitatea electrica si cu digitalizarea pentru a descoperi mai multe despre viitorul mobilitatii.

Braunschweig

Fabrica de la Braunschweig va produce sisteme de baterii, inima masinilor ID. Aceasta fabrica, cu o istorie bogata, realizeaza deja baterii pentru modelele e-up!2, e-Golf si Passat GTE3, un hibrid plug-in. Braunschweig este astazi specialistul in materie de baterii si de ambalare si are o expertiza ampla in materie de electronice, sisteme de racire a bateriilor si managementul software-ului. Fabrica este in acest moment extinsa pentru a putea ajunge sa dezvolte in viitor pana la jumatate de milion de sisteme de baterii pe an.

Salzgitter

Fabrica incepe anul acesta productia in preserie de rotoare si statoare pentru MEB. Centrul de Excelenta pentru baterii celulare (CoE) uneste competente in dezvoltarea si producerea bateriilor celulare si a modulului de productie a bateriilor. In acest moment fabrica include o linie laborator care va fi urmata de productia pilot cu intentia de dezvoltare a unei expertize in productie.

Kassel

La fabrica din Kassel, productia integrala MEB dezvoltata de Grupul de Componente a marcii Volkswagen va demara la sfarsitul acestui an. Fabrica este una dintre cele mai importante in productia de motoare accesibile.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri