GALERIE FOTO | Cupra lansează Terramar, fratele cu sânge latin al lui Audi Q3. Va fi produs aproape de România

Sursǎ foto: Cupra

Gallery Vezi Galeria (19)

GALERIE FOTO | Cupra lansează Terramar, fratele cu sânge latin al lui Audi Q3. Va fi produs aproape de România

Cuprins Articol:

Cupra a dezvăluit noul Terramar, un SUV compact de segment C care împarte platforma MQB Evo a grupului VAG cu Audi Q3. Modelul spaniol, însă, vine cu un nume inspirat din lumea curselor interbelice de mașini, dar și un design agresive. Prețurile, însă, nu sunt chiar mici, conform Motor1.

Lansat în cadrul unui eveniment găzduit într-un spațiua aflat sub vechiul oval Sitges-Terramar aflat la câțiva zeci de kilometri de Barcelona, Cupra Terramar este cel mai mare SUV al mărcii care s-a desprins de Seat. Mașina are o lungime de 4,52 metri, o înălțime de 1,58 metri și este lată de 1,86 metri. Ampatamentul măsoară 2,68 metri, la fel ca la Audi Q3, deși Terramar este mai lung cu patru centrimetri.

Care este design-ul exterior al lui Cupra Terramar

Ca design, SUV-ul cu linie de crossover sportiv este inspirat din limbajul utilizat deja pe Formentor, deși, ca dimensiuni, înlocuiește Cupra Ateca. O schimbare este vizibilă la blocurile optice față care conțin, în semnătura lor luminoasă, trei triunghiuri LED. Bara conține guri de aer mari, inclusiv deschideri laterale pentru răcirea frânelor, pe lângă canalele centrale prin care curge aerul și către motor și radiator.

Sigla este, în partea posterioară, incorporată în stopul dintr-un singur element, design-ul angular fiind ușor de observat la ambele capete. Cum este obișnuit în ultimii ani, stiliștii au optat pentru un raport de 1/3 al geamurilor față de nivelul caroseriei. Deși linia plafonului nu coboară spre spate, luneta este de mici dimensiuni, iar plafonul se încheie cu un spoiler destul de pronunțat. Jantele disponibile au diametru între 18 inchi și 20 de inchi, iar opțional amortizoarele au fost setate pentru a oferi o gardă la sol cu 10 mm mai mică (probabil în comparație cu Q3.

Cât de spațios este Cupra Terramar la interior

La interior, mașina arată destul de tradițional, Cupra lăudându-se că folosește fibre de polimer reciclat pentru anumite suprafețe de pe bord. Sistemul de infotainment de generația a treia rulează pe un ecran central cu o diagonală de 12,9 inchi. Un heads-up display este de asemenea disponibil.

Din punctul de vedere al spațiului interior, bancheta din spate pare a fi destul de încăpătoare pentru doi adulți, deși trei ar putea să se chinuie să-și facă loc din cauza tunelului central de transmisie. Trebuie spus și că, în funcție de versiune și de motorizarea aleasă, capacitatea portbagajului variază. Pentru versiunile cu motoare termice fără asistare hibridă, portbagajul are între 540 și 630 de litri, în timp ce versiunile PHEV au un volum mai mic - între 400 și 490 de litri.

Ce motoare oferă Cupra pe Terramar

În timpul lansării, oficialii mărcii au confirmat că Terramar va fi inițial disponibil cu cinci tipuri de motorizare, respectiv trei nivele de electrificare. La baza piramidei se așează motorul pe benzină de 1,5 litri MHEV care dezvoltă 150 cai putere și este cuplat cu o cutie automată DSG cu șapte rapoarte.

Urmează, apoi, două versiuni ale motorului TSI 2.0 pe benzină, fără suport hibrid. Prima variantă are 204 cai putere transmiși printr-o cutie DSG cu dublu ambreiaj, dar secretul este că puterea ajunge pe ambele punți. A doua variantă are tot o cutie de viteze DSG cu șapte rapoarte, dar puterea ajunge la 265 cai putere și, din nou, se transmite către toate patru roțiile. Aceasta din urmă va fi disponibilă doar pe Terramar VZ (Veloz). Această denumire este atașată modelelor sportive Cupra.

Și gama plug-in hibrid a lui Terramar primește tratamentul VZ. Mai întâi, însă, clienții pot alege motorul cu 204 cai putere, în timp ce sistemul electric împinge puterea totală a versiunii VZ până la 272 cai putere. Bateria pe aceste modele are 19,7 kWH, îndeajuns pentru o autonomie de aproape 100 de kilometri în modul full-electric. Bateria se încarcă la 11 kW la o priză clasică prin AC sau până la 50 kW cu un conector de fast-charging DC.

Cât va costa Cupra Terramar

Cel mai nou membru al familiei Cupra nu va ajunge în România, cel mai probabil, înainte de finalul primului trimestru al anului viitor. Totuși, producătorul a publicat deja prețurile pentru piața din Italia, ceea ce ne ajută să ne facem o idee orientativă despre cât de scump va fi acest model. Modelul cu tehnologie MHEV este cel mai ieftin, cu un preț de bază de 42.250 de euro. Prin comparație, tot în Italia, Audi Q3 începe de la 41.550 euro. La noi, prețul este de doar 35.600 de euro, dar vorbim de o motorizare fără susținere hibridă (benzină, 1,5 litri, 150 cai putere).

Modelele VZ sunt și mai scumpe, cum era de așteptat. Versiunea VZ pentru plug-in hibrid costă 56.250 de euro, în timp ce benzinara pură începe de la 53.700 euro. În fine, cel mai scump Terramar este ediția limitată America's Cup disponibilă ca PHEV (59.550 euro) sau ICE clasic (57.000 euro). Acest model va fi produs în doar 1.137 de exemplare. Printre rivalii lui Cupra Terramar se numără Nissan Qashqai, care începe de la 32.890 euro în România cu motorizarea mild-hybrid de 1,3 litri și 156 cai putere.

Personalizate pentru tine