Volkswagen a anunțat că va opri producția modelului Polo în Europa. Celebrul hatchback nu iese „la pensie”, dar modelele menite pentru piața europeană nu vor mai fi asamblate la uzina de la Pamplona, ci tocmai din Africa de Sud. Mutarea este necesară, transmite compania, pentru a face loc noului EV ieftin pe care Volkswagen îl va aduce în showroom-uri din 2026, scrie Automotive News.
După 40 de ani, evoluția mai puțin pretențioasă a Audi-ului 50 părăsește Europa. Volkswagen a decis mutarea producției modelului Polo din Europa în Africa de Sud, fiind vorba de de uzina din Kariega. De acolo vor ieși, în viitor noile Volkswagen Polo menite pentru piața europeană, deoarece uzina spaniolă care a fost „casa” hatchback-ului vreme de mulți ani va fi retehnologizată pentru a produce EV-uri.
Din 2026, la Pamplona vor fi asamblate două SUV-uri electrice noi, cu prețuri mai accesibile. Unul dintre acestea va primi sigla Volkswagen, celălalt va fi asamblat pentru brand-ul Skoda. Ambele vor folosi o versiune scurtată a platformei cu tracțiune față MEB, care este dedicată mașinilor electrice. Ținta pentru grupul VAG este ca diferența dintre prețul acestor EV-uri și prețul modelelor similare cu motoare termice din gamă să fie cât mai mic.
Ultimul Volkswagen Polo făcut la Pamplona, Spania, are un motor de 1,0 litru TSI de 95 cai putere. Sursă foto: Volkswagen
În cazul Skoda, noul SUV se va numi Epiq și ar putea începe de la 25.000 de euro. În cazul Volkswagen, noul SUV ar fi o versiune SUV a conceptului de oraș ID.2all, primul EV ieftin prefațat de germani, care, de asemenea, trebuia să vină cu un preț de 25.000 de euro pentru a concura cu Renault 5 E-Tech și alte modele similare. Acesta este, în continuare, în lucru, dar ID.2all de serie nu va fi asamblat tot la Pamplona, ci la uzina Martorell, la 450 de kilometri distanță, tot în Spania.
Nu demult, Volkswagen a anunțat că a stopat colaborarea cu Renault prin care trebuia să iasă o mașină pe baterii de sub 20.000 de euro. Chiar și așa, germanii vor să scoată pe piață acest automobil mic prin 2027, toată dezvoltarea fiind făcută de Volkswagen.
Volkswagen Polo, o istorie spaniolă din 1984
Volkswagen a comercializat 90.107 Volkswagen Polo în primele opt luni ale anului. Per total, din 1984 și până în prezent, pe porțile uzinei din Pamplona au ieșit 8,4 milioane de exemplare ale celebrului Polo, iar ultimul exemplar a fost asamblat în luna iulie. Între timp, constructorul a anunțat că în aceeași fabrică vor continua să fie produse mașini cu motoare termice. Este vorba de SUV-urile T-Cross și Taigo.
În ultimii ani, crossover-urile compacte T-Roc și T-Cross au canibalizat din vânzările lui Polo, care se vindea cam de două ori mai bine în urmă cu un deceniu. Acum, conform Dataforce, Polo este a opta cea mai bine vândută mașină din Europa în perioada ianuarie-august. Prin comparație, Volkswagen T-Cross este a treia cea mai populară mașină nouă din Europa în aceeași perioadă cu peste 143.000 de unități vândute. Dacia Sandero se află pe prima poziție, cu 183.183 de bucăți comercializate. Hatchback-ul autohton este produs în numere mari la uzinele Renault din Maroc și s-a aflat pe primul loc și în clasamentul lunii august.
În Africa de Sud, la uzina de la Kariega, Volkswagen asamblează mașini încă din 1951. Acolo sunt făcute, în 2024, modelele Polo și Polo Vivo, deci toate echipamentele de pe liniile de producție există deja. Volkswagen Polo Vivo este o variantă chiar mai ieftină a actualei generații Polo, asta pentru că se bazează pe platforma generației anterioare. Conform datelor strânse de platforma Bestsellingcarsblog.com, Polo Vivo este cea mai populară mașină nouă din Africa de Sud în primele opt luni ale anului.