13 imagini
Skoda a dezvăluit noul Elroq, un crossover electric de segment C care va rivaliza cu Kia Niro EV sau Ford Explorer, dar va intra pe piață cu un preț mai competitiv și trei opțiuni de baterii. Primul model al cehilor care adoptă limbajul de design Modern Solid, Elroq folosește aceeași arhitectură MEB pe care o împarte atât cu Enyaq, primul EV al mărcii, dar și cu alte modele din gama ID a Volkswagen.
Una dintre cele mai așteptate mașini care văd lumina zilei anul acesta, Skoda Elroq, a fost prezentată oficial, într-un moment dificil pentru grupul Volkswagen. Cu dimensiuni de ID.4, dar prețuri de ID.3, în spatele noului model sunt speranțe foarte mari, iar prețul nu este singurul argument în favoarea noii Skoda pe baterii.
Cu „fața” sa dominată de noua mască neagră Tech Deck îngustă, Elroq oferă poziții înguste compuse din LED-uri segmentate, atât de populare în ultima perioadă. Proiectoarele sunt plasate mai jos în bară, de-o parte și de alta a ramei ce scoate în evidență grila centrală din partea inferioară a spoler-ului. Practic, este un pas într-o direcție nouă pe partea estetică pentru Skoda, un styling ce va fi abordat, pe parcurs, și de alte modele ale constructorului din Mlada Boleslav.
Elementele Modern Solid se văd și la linia caroseriei, cu un plafon ce „curge” spre spate pentru o aerodinamică mai bună. Există și o clapetă mobilă în partea frontală ce se mișcă pentru a reduce rezistența la înaintare, Cx-ul fiind de doar 0.26 în cazul acestui crossover lung de 4,49 metri. Arhitectura este aceeași ca pe Enyaq sau modele VAG deja lansate ca Audi Q4, Cupra Born sau Volkswagen ID 3. Toate acestea sunt, însă, mai mici decât Elroq.
Ce autonomie și ce performanțe oferă Skoda Elroq
Privind în ograda proprie, Skoda Elroq este mai scurt decât Enyaq (4,65 metri), dar mai lung decât „fratele” cu motor termic, Karoq (4,39 metri). La lansare, Skoda va oferi trei variante de propulsie sub denumirile lipsite de inspirație: 50, 60 și 85. Acestea nu fac referire la capacitatea bateriei sau altceva relevant - cel puțin la prima vedere.
Cert este că modelul de bază vine cu o baterie de 52 kWh cuplată la un motor electric amplasat în spate de 168 cai putere. Autonomia pentru cel mai ieftin Elroq ar trebui să sară de 370 de kilometri, în condițiile în care cel mai ieftin Volkswagen ID.3 poate merge cam 383 de kilometri cu un „plin” de curent. Modelul median are o baterie de 59 kWh și un motor ce dezvoltă 201 cai putere, dar plusul de performanțe nu se traduce printr-o reducere a autonomiei. Din contră, versiunea Elroq 60 poate parcurge peste 400 kilometri între încărcări.
În fine, versiunea de top oferă o baterie de 77 kWh și 282 cai putere. Autonomia sare de 580 de kilometri. Pentru modelele Elroq 50 și Elroq 60, puterea maximă de încărcare (DC) este de 145 kW, ceea ce se traduce printr-un timp de încărcare de la 10 la 80% de doar 25 de minute. Modelul de top se poate încărca la 175 kW dacă charger-ul o permite, de unde un timp de încărcare 10-80% de 28 minute în condițiile pachetului mai generos de baterii.
Cum arată Skoda Elroq la interior și cât costă
Înăuntru, Skoda Elroq „fură” mai multe trucuri din trusa lui Enyaq. Planșa de bord este dominată de același ecran de infotainment de 13 inchi cu comenzi tactile și butoane fizice poziționate imediat dedesupt, în linie. Un argument eco pentru Elroq, cel puțin în ceea ce privește interiorul standard „Loft”, este utilizarea de materiale reciclate. Circa 75% din tapițerie ar fi produsă din PET-uri reciclate.
De asemenea, nivelul superior de echipare pentru interior „Lodge”, se laudă cu o proporție similară de două treimi pentru materialul Econyl. Este vorba de un nylon recuperat din plasele de pescuit industrial sau carpete, care la rândul său poate fi reciclat într-un nou proces fără pierderi. În rest, pe lângă Econyl, în interiorul „Lodge” se folosește și mult polyester reciclat.
La lansare, Elroq va fi disponibil cu trei nivele de baterie
Pe anumite piețe europene, Skoda Elroq va începe de la doar 33.000 de euro, scrie Bloomberg, ceea ce plasează modelul sub Kia Niro EV (peste 51.000 de euro în România), Ford Explorer (39.500 euro) sau Volkswagen ID.3 (38.281 euro). Crossover-ul ID.4, mai apropiat în dimensiuni cu Elroq, este de asemenea mai scump pe piața autohtonă (42.402 euro). Române de văzut care vor fi prețurile odată ce Elroq va ajunge și în România.
Conform Skoda, primele comenzi pentru Elroq se vor deschide chiar de săptămâna aceasta, iar livrările vor demara în primul trimestru din 2025. Constructorul din Cehia s-a bucurat de o creștere a vânzărilor în Europa de 9% în primele opt luni ale anului, în contrast cu scăderea suferită de Volkswagen. Acum, cu acest model cu un preț competitiv și autonomie peste Tesla Model Y, Skoda speră să rămână în preferințele clientului european, asaltat cu tot mai multe opțiuni din China.
Skoda Elroq este mai mare și mai ieftină decât unii dintre rivalii importanți din segmentul C al crossover-urilor electrice


