Fiat întrerupe producția unui alt model legendar. Care este motivul

Sursǎ foto: Fiat

Fiat întrerupe producția unui alt model legendar. Care este motivul

Stellantis a anunțat că va opri, temporar, producția micuțului Fiat Panda. Modelul, aflat la cea de-a treia generație încă din 2011, nu mai are trecere la public, iar uzina din Italia în care este asamblat va fi oprită parțial. Nu demult, grupul format prin unirea conglomeratelor PSA și FCA transmitea că prelungește și pauza lui Fiat 500e, un alt model care se vinde greu în ultima perioadă, conform Automotive News, care citează Reuters.

Într-un comunicat publicat recent, Stellantis a anunțat că nu doar uzina din Pomigliano d'Arco, locul de naștere al lui Panda, va fi afectată de întreruperi ale ciclurilor de producție, ci și fabricile din Termoli și Pratola Serra. Este vorba, însă, de niște opriri temporare, împărțite pe zile diferite, în perioada 11 - 29 noiembrie.

La începutul acestei luni, s-a confirmat că producția lui Fiat 500e, asamblat la vechea uzină Mirafiori, „casă” și pentru mai multe automobile Mirafiori, nu va fi repornită prea curând. Concret, micuțul model electric de oraș, dar și două produse ale Tridentului din Modena nu vor mai fi asamblate cel puțin până pe 1 noiembrie.

Grupul a anunțat că își va găsi un nou CEO din 2026, după debarcarea lui Carlos Tavares de la cârmă. Nu este vorba de o demisie, portughezul alegând să iasă la pensie în momentul în care actualul contract va expira. În schimb, multe voci din interiorul grupului, mai ales de peste Ocean, și-ar dori o schimbare de management chiar mai repede, pe fondul performanței slabe a Stellantis în 2024. Doar în trimestrul al treilea livrările au scăzut cu 20%, în timp ce dealerii încearcă să-și golească stocurile existente.

Oficial, motivul pentru perturbările de program de la cele trei puncte de producție, pe lângă suspendarea fluxului pe liniile de la Mirafiori, ține de „asigurarea continuității producției în Italia”. Pentru a atinge acest scop, producătorul a avertizat că „va trebui să ia decizii dificile, într-un climat complex din care nu există nicio cale facilă de ieșire”. Deja, de mai bine de un an, guvernul italian condus de Giorgia Meloni trage de șefii Stellantis să ofere asigurări că vor produce, în viitorul nu prea îndepărtat, 1 milion de mașini pe an în uzinele din Italia. Realitatea, însă, este că Stellantis abia poate să se țină de țintele setate deja.

În luna august, Fiat Panda s-a vândut în doar 3.873 de unități, aproape la jumătate față de cele 6.505 de bucăți comercializate în august 2023. Aceste cifre ale Dataforce se referă la livrările pentru toată Europa, nu doar pe Italia. Stellantis străbate o perioadă dificilă, cu un exces de inventar în Statele Unite, unde mărcile Ram, Dodge și Chrysler se chinuie. În plus, veniturile libere sunt tot mai reduse, lăsând o marjă tot mai redusă pentru unul dintre cele mai mari grupuri din Europa.

Personalizate pentru tine