Dacia a redus prețurile lui Spring pentru a evita amenzile de la Bruxelles

Sursǎ foto: Dacia

Dacia a redus prețurile lui Spring pentru a evita amenzile de la Bruxelles

Cuprins Articol:

Dacia, dar și alți producători importanți, au anunțat reduceri de prețuri pentru mai multe modele electrice din dorința de a evita amenzile tot mai mari impuse de Bruxelles, în contextul normelor tot mai stricte de CO2. Conform Automotive News, modelul Spring va fi cu 2.000 de euro mai ieftin pe piața franceză, iar alte reduceri ar putea fi efectuate și în alte țări.

Noi norme de poluare îi presează tot mai tare pe producătorii auto prezenți în Uniunea Europeană. De la 1 ianuarie, noi nivele de emisii la nivel de flote (adică la volumul total de mașini comercializate de un constructor anume) au intrat în vigoare, în ciuda criticilor venite de la asociații de profil și nume grele ca Renault sau BMW.

Pentru a evita amenzi imense, va fi nevoie ca aproximativ 1 din 4 mașini vândute în UE anul acesta de fiecare producător vizat să fie electrică. Alternativ, producătorii pot cumpăra așa-numitele „credite verzi”, care umplu visteriile unora ca Tesla, producători ce nu sunt vizate de amenzi deoarece nu vând mașini poluante. Astfel, pentru a se asigura că mai mulți clienți vor alege EV-uri, ianuarie a început cu un val de ieftiniri pentru mai multe modele pe baterii.

Cine oferă cele mai mari reduceri la început de 2025

Experți din industria auto, dar și reprezentanți ai mai multor producători au concluzionat la unison că majoritatea constructorilor prezenți pe piețele din UE vor trebui să vândă cel puțin două mașini electrice la fiecare 10, deci sub procentul de 25% prezis de Stellantis sub conducerea lui Carlos Tavares. Fostul Tavares a pornit de la această cifră, una pe care dădea asigurări că grupul pe care-l conduce o va putea atinge în 2025.

Totuși, realitatea este diferită. În primele 11 luni din 2024, doar 13% din toate mașinile vândute în Uniunea Europeană au fost electrice, conform ACEA. De aceea, mărci precum Dacia au anunțat că scad prețul modelelor electrice pe anumite piețe vest-europene. În Franța, de pildă, Dacia va reduce prețul de pornire al lui Spring cu 2.000 de euro până la 16.900 euro, pentru a răspunde la ofensiva chineză reprezentantă de Leapmotor (mașini asamblate în Europa, în uzinele Stellantis) și nu numai.

În România, unde nu s-au aplicat reduceri pentru Spring, prețul de pornire al acestui model este tot de 16.900 de euro, în versiunea de echipare Essential și fără ajutorul de 5.100 de euro oferit prin programul Rabla Plus. Tot la noi, T03, cel mai ieftin Leapmotor disponibil, începe de la 19.900 de euro. Cu toate acestea, în Franța, mașina a fost ieftinită cu 4.000 de euro până la 14.900 de euro, pentru a rămâne net sub Dacia Spring.

Volkswagen, de asemenea, poziționează versiunea de bază a lui ID.3, cel mai ieftin model electric al său, sub 30.000 de euro. În Franța, pentru a ajunge la acest preț trebuie să iei în socoteală ajutorul oferit de stat în valoare de 4.000 de euro, dar și o reducere acoperită de Volkswagen în valoare de alți 4.000 de euro. În Germania, în lipsa subvențiilor, Volkswagen acoperă o reducere de 3.500 de euro.

Cât costa Dacia Spring la lansare

Atunci când a fost lansată în Franța, în 2021, Dacia Spring se lăuda cu un preț de doar 12.000 de euro. Pe atunci, însă, guvernul francez oferea subvenții și pentru mașinile asamblate în China, ceea ce nu se mai întâmplă astăzi. Totodată, ca urmare a provenienței sale, Spring-ul este izbit și de taxele vamale mărite aplicate de Bruxelles.

De aceea, pentru a oferi prețul scăzut, cea mai ieftină Dacia Spring este cea cu motorul de 45 de cai putere. El vine cu o baterie de 26,8 kWh, ce asigură o autonomie în ciclul WLTP de 225 de kilometri. Dacia a aplicat reduceri similare și în alte colțuri ale Europei, dar oficiali români au spus că nu este garantat că producătorul va putea să „înghită” astfel de scăderi de prețuri pe termen nelimitat.

Alternativ, s-a luat în calcul și relocarea producției, dar acesta ar fi un proces greoi și scump, care va crește oricum prețul de achiziție pentru clientul final. Reducerile de prețuri pentru mașini electrice au început, în Europa, încă din 2023, când Tesla a demarat un așa-numit război al prețurilor, care a dus la un triumf răsunător pentru Tesla Model Y pe piața mașinilor noi. Crossover-ul american a devenit cea mai bine vândută mașină din Europa, dar și din lumea întreagă în acel an.

Personalizate pentru tine