Leapmotor a anunțat prețurile cu care vor fi comercializate, în România, primele două modele ce vor fi asamblate în uzina poloneză a Stellantis. Joint venture-ul dintre constructorul chinez și grupul european va permite evitarea tarifelor vamale mărite, iar asta înseamnă că micuțul T03 va rivaliza direct cu Dacia Spring - chiar dacă va fi mai scump.
Leapmotor și Lynk & Co. sunt cele mai noi mărci chinezești care își fac loc pe piața din România. În timp ce Lynk & Co. este un brand premium aflat sub umbrela Geely, Leapmotor se adresează unui public în căutare și de modele ieftine. Astfel, primele modele care vor fi oferite la noi în țară vor fi accesibile, mai ales EV-ul T03, un automobil de oraș de segment A.
Dimensiunile lui Leapmotor T03: 3,6 metri lungime, 1,57 metri lățime și 1,65 metri înălțime
Despre venirea celor de la Leapmotor în România știam încă din luna mai, dar anunțul oficial a venit la începutul lui septembrie. Constructorul chinez se folosește un parteneriat cu grupul Stellantis care-i permite să evite taxele de import mărite pe care Uniunea Europeană le aplică la toate EV-urile și hibridele asamblate în China - fie ele de de la mărci chinezești sau făcute de constructori vestici care au uzine acolo.
Micuțul T03, dar și SUV-ul compact C10 vor fi aduse, sub formă de kit CKD, la uzina Stellantis din Tychy, Polonia, pentru asamblarea finală. Nu este clar câtă asamblare se va săvrâși în uzinele Leapmotor din China, dar Stellantis speră că montarea kit-urilor în Polonia va permite mașinilor să nu fie taxate la graniță și, totodată, să primească eco-bonusuri în toate țările din spațiul comunitar. Se știe că în Franța, de pildă, EV-urile și hibridele chinezești nu mai sunt eligibile pentru subvenții, decizie care a afectat Dacia Spring.
Leapmotor T03, prezentat în România
Planța de bord are un ecran digital de 10,1 inchi, iar instrumentarul de bord digital este afișat pe un ecran de 8,1 inchi.
Cu ocazia anunțului oficial cu privire la prețurile modelelor sale, producătorul Leapmotor a prezentat în România mașina citadină T03. Așa cum spuneam și la începutul lunii, este vorba de un rival pentru Dacia Spring, dar cu o autonomie ușor mai mare și o paletă de echipări mai vastă.
Leapmotor T03 este o mașină de oraș de segment A care are un preț de pornire în China de 11.700 de euro. În România, prețul anunțat este de 19.900 de euro, iar dacă ajutorul de stat prin Rabla Plus e va aplica, el va coborî cu 5.100 de euro, adică va ajunge până la 14.800 de euro. Prin comparație, cea mai ieftină Dacia Spring (nivelul de echipare Essential) începe de la 11.800 de euro prin Rabla Plus sau 16.900 de euro fără ecotichet.
După T03, Leapmotor va dezvălui în România și SUV-ul de segment D C10, în cadrul Salonului Auto București
Vorbim, deci, de o diferență de 3.000 de euro, în condițiile în care România nu sancționează Dacia Spring pentru faptul că este produsă în China. Mai precis, Spring-ul este rezultatul unui joint venture între Renault și Dongfeng, iar modelul este fabricat pe liniile de producție din Shiyan. În Franța, Leapmotor T03 începe de la 19.500 de euro fără subvenții, iar o ofertă disponibilă la lansare aduce prețul până la 18.900 de euro, la fel ca Dacia Spring. În Hexagon, ecobonusul este de doar 4.000 de euro.
Cea mai scumpă versiune a lui T03 ajunge la 23.000 de euro în România, iar primele livrări sunt programate pentru luna octombrie. La noi, Leapmotor va oferi versiunea cu motorul de 95 de cai putere, 158 Nm și o baterie de 37,3 kWh. Autonomia maximă este de 265 kilometri, mai mult decât cei 225 kilometri (ciclu mixt WLTP) ai Daciei Spring. Modelul cu siglă autohtonă are, însă, o baterie mai mică de doar 26,8 kWh, iar oficialii mărcii au explicat de ce și-ar fi dorit să ofere o baterie chiar mai mică.
În China, Leapmotor T03 este disponibil și cu un motor de 107 cai putere. Trebuie spus și că, prin DC, încărcarea se face la 48 kW, iar prin AC la 6,6 kW (ca și Dacia Spring).
Nu este clar dacă Autogreen Motors, importatorul Leapmotor International în România, va oferi și acest tren de rulare în viitor. Compania importatoare face parte din grupul Autoitalia, ceea ce înseamnă că mașinile Leapmotor vor fi distribuite prin rețeaua existentă de reprezentanțe din țară, una care va include 17 puncte până la finele acestui an, respectiv 25 până la sfârșitul lui 2025. Oficialii Autogreen Motors au transmis că speră să vândă circa 300 de LeapMotor T03 anul acesta și cel puțin 1.000 de bucăți anul viitor.