Toyota dă lovitura cu noul fuel-cell pe hidrogen. Prețul ar fi similar cu cel al unei mașini obișnuite

Sursǎ foto: Toyota

Toyota dă lovitura cu noul fuel-cell pe hidrogen. Prețul ar fi similar cu cel al unei mașini obișnuite

Cuprins Articol:

Toyota a prezentat a treia generație a sistemului său de alimentare cu fuel-cell pe hidrogen. Este vorba de o pilă de combustie prin care hidrogenul este transformat, în proporție mare, în apă. Acest sistem este folosit pe Toyota Mirai, iar niponii anunțau că noile inovații vor apropia prețul unei mașini pe hidrogen de cel al unei alternative similare cu motor tradițional, scrie InsideEVs.

Toyota continuă investițiile în dezvoltarea motoarelor și sistemelor de alimentare pe hidrogen. Recent, cel mai mare constructor auto din lume a dezvăluit a treia generație a sistemului său de tip fuel-cell care promite o autonomie mai mare, dar și o scădere a costurilor.

Care sunt inovațiile noului sistem pe hidrogen

Noul sistem cu pilă de combustie poate fi folosit și în camioane, dar și în automobile sau vehicule grele. Sursă: captură de ecran Toyota

Toyota susține că cea de-a treia generație a sistemului fuel-cell este mai compact, mai ușor și mai fiabil decât tehnologia utilizată anterior. De asemenea, eficiența a fost și ea îmbunătățită. Japonezii spun că durabilitatea noii pile de combustie pe hidrogen este acum de două ori mai bună și poate fi comparată cu un motor obișnuit pe motorină.

Consumul a fost și el îmbunătățit și, în continuare, acest sistem aduce un beneficiu major față de motoarele tradiționale cu piston: nu există costuri de servisare. Conform testelor realizate de Toyota, o mașină mică echipată cu sistemul de generație a treia poate avea o autonomie cu 20% mai mare decât în trecut. Actuala generație a Toyotei Mirai are o autonomie oficială de 647 kilometri, deci, cu noua pilă de combustie, autonomia berlinei ar putea crește până la 772 de kilometri.

Când va fi lansată noua tehnologie Toyota

Toyota vrea să pună în producție noua tehnologie fuel-cell după 2026, iar primele piețe vizate vor fi cele din Japonia, Europa, America de Nord și China. Pentru prima dată, noua soluția îmbunătățită va fi dezvăluită publicului cu ocazia ediției din 2025 a Expoziției Hidrogenului și Pilei de combustie din Tokyo.

Conform sursei citate, Toyota are în vedere o folosire pe mai multe platforme a sistemului său pe hidrogen. Astfel, pila de combustie poate fi folosită atât pe mașini mici, cât și pe camioane sau pe vehicule grele. În plus, ea poate echipa și locomotive, generatoare statice de energie sau alte aparaturi grele. Singura problemă este că infrastructura de alimentare pe hidrogen este cvasi-inexistentă în majoritatea țărilor, inclusiv în România.

La noi, există câteva stații de încărcare private pentru mașini pe hidrogen, în principal la anumite centre de cercetare din țară. Nu există, însă, nicio stație publică de alimentare cu hidrogen. O astfel de infrastructură ar fi greu și scumpă de dezvoltate din cauza condițiilor speciale - de mare presiune - în care trebuie transportat hidrogenul - fie prin țevi, fie pe camioane.

Cum funcționează mașinile pe hidrogen și de ce nu sunt populare

Anul trecut, Toyota a vândut doar 1.778 de mașini pe hidrogen în toată lumea, în scădere cu 55,8% față de 2023. Cu toate acestea, producătorul nipon continuă investițiile în această propulsie alternativă, deși alte companii importante nu au la fel de multă încredere în hidrogen.

În urmă cu un an, Shell anunța că va închide mai multe stații de alimentare cu hidrogen pe care le opera în California. Datele Comisiei pentru Energie din California arătau că doar 3,143 de automobile pe hidrogen fuseseră înmatriculate în 2023, cu mai puțin de 1% față de numărul de EV-uri care au intrat în circulație în statul american în aceeași perioadă.

Motorul pe hidrogen folosește hidrogen compresat care este transportat într-o pilă de combustie (fuel-cell) unde, printr-o reacție chimică, gazul este transformat în energie electrică. În proporție de 99%, rezultatul acestui proces chimic este apă obișnuită, eliminată pe țeava de eșapament. O mașină pe hidrogen are, deci, un motor electric, dar metoda de producție a electricității este diferită. Practic, un HEV nu are niciun fel de emisii poluante, dar problema este sursa de hidrogen compresat.

Personalizate pentru tine