Volkswagen amână trecerea la mașini electrice. Care este motivul

Sursǎ foto: Volkswagen

Volkswagen amână trecerea la mașini electrice. Care este motivul

Cuprins Articol:

Volkswagen ar putea să amâne data de la care va comercializa exclusiv mașini electrice pe Bătrânul Continent. Ca urmare a condițiilor dificile de piață, o măsură similară ar putea fi luată și de cei de la Audi, conform informațiilor obținute de publicația Handelsblatt, scrie Motor1.

Planurile de electrificare completă cu care se lăudau în urmă cu câțiva ani mai mulți constructori importanți sunt puse sub semnul întrebării acum de contextul complicat din Europa. În timp ce Volvo a recunoscut, încă din toamna anului trecut, că nu va putea vinde doar mașini pe baterii din 2030, și alte nume grele par a fi gata să-i cânte în strună motorului termic și în următorii 10 ani.

Care este planul Volkswagen de electrificare pentru Europa

Conform surselor germane, Volkswagen s-ar vedea nevoit să-și reprogrameze țintele de electrificare pentru Europa, împingând mai în spate data de la care toate modelele mărcii disponibile în acest spațiu vor fi pe baterii. Anterior, Volkswagen își dorea să vândă doar EV-uri în Europa din 2033, adică cu doi ani înainte ca în Uniunea Europeană să se impună o interdicție a comercializării de mașini noi pe benzină și diesel.

În mod similar, Audi avea în plan să abandoneze motoarele poluante cu combustie internă tot în 2033, dar CEO-ul Gernot Döllner a transmis că „totul rămâne flexibil”. Această mișcare către mașini hibride, în dauna unei electrificări complete, este vizibilă de ceva timp la Volkswagen, dar și la Audi. În trecut, constructorul cu sediul în Wolfsburg a anunțat că ar putea prelungi durata de viață a celei de-a opta generații a modelului Golf, prezentat ca ultimul Golf cu motoare clasice.

Cum generația a noua, care va fi lansată înainte de finele decadei, va fi pe baterii, Volkswagen nu exclude posibilitatea de a vinde două Golf-uri diferite concomitent. Audi, în schimb, a închis o fabrică ce, anterior, producea doar un singur model. Astfel, Volkswagen, dar și Audi, ar putea vinde mașini pe benzină până la data în care UE va interzice acest lucru, deci cu doi ani mai mult decât se spera anterior.

Câți bani va mai băga Volkswagen în motoarele clasice

Volkswagen va decide până la finele lunii martie dacă va ma investi resurse în dezvoltarea trenurilor de rulare clasice, inclusiv cele hibride. O astfel de decizie ar putea afecta și viitorul brand-urilor Cupra și Seat, în timp ce Porsche a anunțat deja că va comercializa în continuare modele cu propulsie ICE, dar și hibride, în dauna EV-urilor. Totuși, brand-ul premium din Stuttgart a transmis că această mutare se va face în dauna profitului.

La Porsche, vânzările berlinei electrice Taycan au scăzut cu 49% în 2024, dar cea de-a doua generație a lui Macan, disponibilă exclusiv cu propulsie electrică în Europa, s-a vândut în peste 18.000 de exemplare în primul său an parțial la vânzare. De asemenea, la Bentley, lansarea primului EV pur a fost amânată cu un an, din 2025 în 2026. Inginerii din Crewe și-ar fi dorit să vândă doar mașini electrice începând din 2030, dar noua țintă este data agreată cu Uniunea Europeană: 2035.

Lamborghini, în schimb, a amânat la rândul său lansarea primului model pe baterii. Producătorul italian vrea să dezvăluie versiunea de serie a conceptului Lanzador în 2029, față de planul original care prevedea lansarea în 2028. În mod surprinzător, Lamborghini a vândut mai multe mașini decât Bentley în 2024 - o premieră istorică.

Conform ACEA, cota de piață a mașinilor electrice (din totalul mașinilor noi vândute în UE) a scăzut cu 1% în 2024 până la 13,6%. În ciuda acestei situații, la nivel mondial, cererea de BEV-uri a crescut exponențial, mai ales alimentată de apetitul pieței chineze.

Personalizate pentru tine