Audi se pregătește să relanseze supercar-ul R8, cu mai multă putere ca niciodată și sistem de propulsie plug-in hibrid. Înrudit cu noul Lamborghini Temerario, cel mai exclusivist Audi ar putea să fie și cel mai rapid din istoria constructorului din Ingolstadt și ar putea fi lansat în 2027, scrie Autocar.
Audi nu a dat încă undă verde pentru un nou R8
Audi pare că vrea să reînvie un model pe care l-a scos la „pensie” în urmă cu nici doi ani de zile. Cu motor central și performanțe care-l pun în aceeași clasă cu Porsche 911 și Mercedes-AMG GT, un nou R8 ar putea fi gata în scurt timp, dar asta dacă primește acceptul board-ului de conducere al constructorului din Ingolstadt.
În prezent, inginerii pare că au trecut de etapa de fezabilitate al proiectului, lucrându-se deja la partea de inginerie. Proiectul ar fi primit susținere din partea lui Gernot Döllner, Președinte al Audi. Totul ar fi posibil doar grație unui parteneriat cu Lamborghini, căci noul R8 va împărtăși arhitectura hibridizată a lui Temerario, modelul care l-a înlocuit pe Lamborghini Huracan.
Deși șasiul, trenul de rulare, electronica și alte elemente esențiale vor fi comune, a treia generație a lui R8 va avea un accent mai mare pus pe practicalitate, cum a fost și cazul generațiilor anterioare. Motorul va fi un V8 de 4,0 litri twin-turbo de origine Lamborghini cu puțin peste 790 de cai putere și 732 Nm fără susținere hibridă. Peste aceste cifre deja impresionante se adaugă sistemul electric ce va pune umărul la un total de aproape 910 cai putere.
Mașina va avea trei motoare electrice cu flux axial conectate la o baterie electrică de 3,8 kWh. În teorie, aceasta ar permite parcurgerea a până la 10 kilometri în modul pur electric. În cazul lui Lamborghini Temerario, două dintre cele trei motoare electrice sunt plasate pe puntea față pentru a oferi modelului tracțiune integrală, în timp ce motorul al treilea este plasat între motorul V8 și transmisia automată cu opt rapoarte și funcționează ca demaror și recuperator de energie pe frânare.
Noul Audi R8 va fi lansat la pachet cu versiuni mai puternice ale lui Temerario
Conform surselor Autocar, lansarea lui R8 va coincide cu introducerea unei versiuni mai performante a lui Temerario. Asta sugerează că un R8 Performance este posibilă, la fel ca și un R8 decapotabil. Între 2007 și 2023, Audi a vândut 44.418 de R8-uri pe parcursul a două generații. În trecut, Audi a colaborat cu Lamborghini pentru a dezvolta acest model, prima generație fiind înrudită cu Lamborghini Gallardo (2006), respectiv a doua cu Lamborghini Huracan (2015).
În versiunea de top, R8 ar putea avea până la 1.000 de cai putere. Cu atât de multă putere, o accelerație de la 0 la 100 km/h ar fi posibilă în sub 3 secunde, iar viteza de top s-ar apropia de cei 338 km/h ai lui Temerario. Dacă aceste cifre se vor materializa, a treia generație a lui R8 ar deveni cel mai puternic Audi de serie fabricat vreodată.
În prezent, „coroana” îi aparține lui Audi E-tron GT RS, care are 915 cai putere. Acesta are nevoie de 3,3 secunde pentru a atinge 100 km/h cu start de pe loc.
În trecut, Audi R8 a fost echipat exclusiv cu motoare V8 și V10 aspirate natural, dar un astfel de tren de rulare nu mai este posibil în viitor din cauza normelor stringente de poluare. Totuși, noul agregat al Lamborghini este capabil să se tureze până la 10.000 de ture, iar puterea maximă este disponibilă de la 9.000 de ture.
Șasiul lui R8 va fi același ca în cazul lui Temerario, cu o structură de aluminiu care conține cu 50% mai puține componente ca în trecut