Scădere de aproape 10% a producției de mașini în România. Dacia rămâne cel mai mare constructor și în februarie

Sursǎ foto: Ford

Scădere de aproape 10% a producției de mașini în România. Dacia rămâne cel mai mare constructor și în februarie

Cuprins Articol:

Producția de mașini noi a celor două uzine prezente în România a scăzut cu 9,3% față de luna februarie a anului trecut, arată datele ACAROM. Trendul s-a văzut și în ianuarie, când scăderea față de aceeași perioadă din 2024 a fost chiar mai accentuată, de aproape 20%.

Câte mașini au făcut Ford și Dacia în februarie

În a doua lună a anului, uzinele Ford Otosan Craiova și Dacia Mioveni au produs, laolaltaă, 45.797 autoturisme, o scădere de 9.3% față de februarie 2024, respectiv 50.488 unități. Privind retrospectiv, în ianuarie, cele două fabrici au asamblat 39.463 de autoturisme, mai puțin cu 19% față de ianuarie 2024, când au fost făcute 48.728 unități.

Defalcat, uzina Dacia a produs 26.417 de unități, iar la Ford Otosan Craiova au fost făcute 19.380 de mașini. Pentru a înțelege mai bine aceste cifre, trebuie spus că, în prezent, capacitatea maximă a fabricii Dacia este de 1.414 mașini pe zi. În 2023, ea funcționa aproape de capacitatea sa maximă scoțând 1.392 de mașini pe zi. Dacă facem un calcul rapid, rezultă că Dacia Mioveni ar fi putut face 39.592 de mașini în februarie, dacă ar fi lucrat la maximum.

Cu alte cuvinte, uzina Dacia a funcționat la cam 77% din capacitate în februarie. Pe primele două luni din 2025, producția de automobile se situează la un nivel de 85.260 unități, o scădere de 14% față de primele două luni din 2024, respectiv 99.216 unități.

Per total, la început de an, la Dacia s-au făcut 48.582 de mașini, respectiv 36.678 de unități au fost făcute de Ford. Ca în fiecare an, majoritatea producției Ford se îndreaptă către export, modelul Puma fiind popular pe mai multe piețe din vestul Europei. De pildă, în Marea Britanie, SUV-ul compact a fost cea mai bine vândută mașină nouă în 2023, dar și în 2024.

Înmatriculările de mașini noi, în creștere

În ciuda scăderii producției interne, românii cumpără totuși mai multe mașini noi față de perioada similară a anului trecut. Deși comerțul cu vehicule electrice și-a continuat scăderea vertiginoasă (-35% în februarie), per total, volumele au crescut.

În februarie, s-au înmatriculat cu 5,4% mai multe mașini noi față de aceeași perioadă a anului trecut. Asta în contextul în care, dacă este să comparăm volumele totale, performanța din februarie este sub cea din luna ianuarie. Concret, in ianuarie s-au vândut 11.920 de unități față de doar 11.779 de mașini în februarie, adică vorbim de o scădere cu 1,19%.

APIA a transmis că în primele două luni din 2025, înmatriculările de autoturisme noi au atins 23.602 unități, cu o scădere de doar 0,6% față de perioada similară a anului 2024. Dacă este să privim în urmă către prognoza Asociației pe acest an, piața auto din România ar trebui să crească cu doar 0,7% față de volumul anului 2024 până la 150.000 de unități.

Personalizate pentru tine