Poliția a anunțat că, la scurt timp după ce sistemul de monitorizare al traficului E-SIGUR a devenit operațional în întreaga țară, s-au împărțit noi dosare penale pentru nereguli în trafic. Șoferii au fost surprinși cu acte neconforme sau depășind viteza legală pe anumite sectoare de drum, se arată într-un comunicat.
Sistemul E-SIGUR funcționează cu 700 de radare inteligente
La începutul lunii, autoritățile anunțau că sistemul E-SIGUR a devenit operațional pe mai multe șosele cu risc din întreaga țară. Asta după ce, încă din ianuarie, primele radare inteligente au surprins șoferi care încălcau legea pe A1 și A2, dar și pe câteva drumuri naționale.
Recent, forțele de ordine au anunțat că sistemului i se vor adăuga alte 1.100 de camere fixe de recunoaștere a numerelor de înmatriculare. Acestea vor intra în posesia Poliției pe o perioadă de doi ani.
Chiar și fără aceste camere suplimentare, autoritățile au anunțat că s-au întocmit patru noi dosare penale pentru fals în declarații după informațiile strânse cu ajutorul camerelor care recunosc și marca mașinii, nu doar numărul de înmatriculare.
„La data de 9 februarie 2025, polițiștii Serviciului Rutier Suceava, în timp ce acționau cu echipamentul radar Trucam pe modul automat, pe DN 2, în zona localității Ițcani, au înregistrat un autovehicul care circula cu 94 km/h, pe un sector de drum pe care limita legală admisă era de 70km/h”, se arată într-un comunicat.
„După efectuarea comunicării către proprietar, prin care au fost solicitate datele conducătorului autovehiculului aflat la volan la data de 9 februarie 2025, polițiștii au stabilit că datele comunicate aparțin unui bărbat, însă, din înregistrarea video a reieșit faptul că autovehiculul a fost condus de o femeie.”
„Astfel, la data de 18 martie 2025, polițiștii Direcției Rutiere din cadrul centrului E-SIGUR s-au sesizat din oficiu pentru săvârșirea infracțiunilor de fals în declarații”, arată sursa citată. De asemenea, la data de 10 februarie 2025, polițiștii Serviciului Rutier Suceava, în timp ce acționau cu echipamentul radar Trucam pe modul automat, pe DN 2, în zona localității Cristești, au înregistrat un autovehicul care circula cu 74 km/h, pe un sector de drum pe care limita legală admisă era de 60km/h.
Ce alte abateri au fost descoperite în ultima perioadă
După efectuarea comunicării către proprietar, prin care au fost solicitate datele conducătorului autovehiculului aflat la volan la data de 10 februarie 2025, polițiștii au stabilit că datele comunicate aparțin unui bărbat, însă, din înregistrarea video a reieșit faptul că autovehiculul a fost condus de o femeie.
Astfel, la data de 16 martie 2025, polițiștii Direcției Rutiere din cadrul centrului E-SIGUR s-au sesizat din oficiu pentru săvârșirea infracțiunilor de fals în declarații.
Totodată, la data de 24 februarie 2025, polițiștii Serviciului Rutier Suceava, în timp ce acționau cu echipamentul radar Trucam pe modul automat, pe DN 2, în zona localității Ițcani, au înregistrat un autovehicul care circula cu 84 km/h, pe un sector de drum pe care limita legală admisă era de 70km/h.
Abaterea a fost încărcată în baza de date a Poliției Române, iar verificările au fost continuate de către polițiștii din cadrul Centrului E-SIGUR.
După efectuarea comunicării către proprietar, prin care au fost solicitate datele conducătorului autovehiculului aflat la volan la data de 24 februarie 2025, polițiștii au stabilit că datele comunicate aparțin unei femei, însă, din înregistrarea video a reieșit faptul că autovehiculul a fost condus de un bărbat.
Astfel, la data de 18 martie 2025, polițiștii Direcției Rutiere din cadrul centrului E-SIGUR s-au sesizat din oficiu pentru săvârșirea infracțiunilor de fals în declarații.
La data de 3 martie 2025, polițiștii Serviciului Rutier Sibiu, în timp ce acționau cu echipamentul radar Trucam pe modul automat, pe DN 2, în zona localității Avrig, au înregistrat un autovehicul care circula cu 60 km/h, pe un sector de drum pe care limita legală admisă era de 50km/h.
Abaterea a fost încărcată în baza de date a Poliției Române, iar verificările au fost continuate de către polițiștii din cadrul Centrului E-SIGUR.
După efectuarea comunicării către proprietar, prin care au fost solicitate datele conducătorului autovehiculului aflat la volan la data de 3 martie 2025, polițiștii au stabilit că datele comunicate aparțin unei femei, însă, din înregistrarea video a reieșit faptul că autovehiculul a fost condus de un bărbat.
Astfel, la data de 18 martie 2025, polițiștii Direcției Rutiere din cadrul centrului E-SIGUR s-au sesizat din oficiu pentru săvârșirea infracțiunilor de fals în declarații.
Atragem atenția asupra faptului că dispozitivele radar, montate pe trepied, înregistrează activitatea din trafic la calitate deosebită, iar sistemul este implementat pentru creșterea gradului de siguranță rutieră.
Sistemul E-SIGUR presupune monitorizarea traficului rutier prin colectarea de date cu ajutorul dispozitivele radar, tip pistol, din dotarea structurilor de Poliție Rutieră. Radarele de tip TruCAM II sunt amplasate în afara părții carosabile, montate pe trepied, la loc vizibil.