MG a comunicat prețurile pentru modelul său de top, cabrioletul pe baterii Cyberster. Modelul va ajunge în România cu o singură variantă de motorizare și un singur nivel de echipare, singura opțională fiind vopseaua.
Cât costă MG Cyberster în România
MG este un brand care face parte din portofoliul grupului chinezesc SAIC, dar originile numelui sunt britanice, legându-se de compania fondată de Cecil Kimber în anii '20. Deși entitatea originală a dat faliment în 2005, după ce a trecut prin mâinile grupurilor Rootes și apoi British Leyland peste ani, numele rămâne de actualitate, iar MG se numără printre cei mai de succes producători chinezi în Europa.
Gama actuală a MG este formată dintr-o serie de compacte, berline și SUV-uri cu propulsie termică, dar și hibridă și 100% electrică. Decapotabila Cyberster face notă discordantă, fiind primul roadster pe baterii cu identitate britanică - după cum se laudă MG. Modelul este un soi de showcase pentru MG, nefiind lansat cu scopul de a fi un model de volum, ci mai degrabă o amintire a anilor de glorie a MG, când se produceau sportive ca MG B sau MG C.
Acum, Cyberster este disponibil și în România, la un preț mult mai mare față de cea mai ieftină versiune din Marea Britanie. În timp ce, în Albion, mașina începe de la 63.865 de euro, la noi, prețul de pornire este de 77.950 de euro. Diferența de vreo 14.000 de euro este motivată de faptul că vorbim de un singur nivel de echipare, Exclusive, care include toate opționalele posibile.
Practic, singurul element lăsat la latitudinea clienților este vopseaua exterioară, anumite nuanțe costând suplimentar, pe lângă tipul tapițeriei. În rest, toate echipările de confort și siguranță sunt incluse, fără a face excepție și pleiada de ecrane pentru instrumentarul de bord, infotainment și controlul sistemului de climatizare.
Ce performanțe are MG Cybersters
Pentru început, MG oferă Cyberster cu un singur tren de rulare. Vorbim de două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte, care se combină pentru o putere maximă de 510 cai putere și tracțiune integrală. Asta asigură 725 Nm și o accelerație de la 0 la 100 km/h în 3,2 secunde. Doar motorul de pe puntea față are 201 cai putere, iar viteza maximă este de 195 km/h.
Bateria este de 74,4 kWh, ceea ce se traduce într-o autonomie în ciclu WLTP de 443 de kilometri. Puterea de încărcare maximă este de 11 kW AC și, respectiv, de 144 kW DC, ceea ce permite încărcarea bateriei de la 10 la 80% în doar 38 de minute, conform producătorului. Vopseaua, spuneam, costă 500 de euro, în funcție de nuanță.
Mașina a debutat în China, în prima parte a lui 2024, ajungând în Marea Britanie în vara anului trecut. Tot în China regăsim și o versiune mai puțin pretențioasă, cu doar 332 cai putere și un singur motor electric amplasat în spate. Acesta permite o accelerație de la 0 la 100 km/h în 5,2 secunde. Autonomia pentru modelul „de bază” este mai mare, 508 de kilometri în ciclul mai relaxat de testare din China. Vorbim, totodată, de o baterie mai mică, de 64 kWh.
Din primele impresii ale celor care au condus mașina, versiunea cu un singur motor electric este îndeajuns de potentă și pentru plimbări la un ritm sedat prin oraș, dar și pentru o tură mai vivace, în afara mediilor urbane. În plus, versiunea RWD este mai ușoare, deși se apropie oricum de două tone.
Opiniile sunt împărțite cu privire la ținuta de drum, unii criticând lipsa de rafinament a șasiului, alții spunând că suspensia este puțin cam moale, ceea ce te face să simți greutatea. MG, în schimb, specifică faptul că Cyberster este mai degrabă un GT, nu o sportivă autentică - adică nu chiar un Lotus Elise, ci mai degrabă un soi de BMW Z4, dar pe curent electric. Noi vom da un verdict când vom avea ocazia să ne urcăm la volanul acestui model, trecând de ușile fluture acționate electric care, fără doar și poate, dau un aspect neobișnuit și exotic acestei mașini.

