MG și-a extins, recent, gama de modele hibride disponibilă pe piața din România, lansând „nava amiral” MG HS Hybrid+, un SUV de segment C care se alătură lui MG ZS Hybrid+ și lui MG3 Hybrid+. Wall-Street.ro a avut ocazia unui prim contact cu compacta MG3, dar și cu MG HS, mergând într-un test colectiv și cu MGS5 EV, un nou SUV electric ce-și face și el loc pe piața autohtonă.
Care sunt noutățile în gama de mașini hibride a MG România
MG HS Hybrid+ a fost, fără doar și poate, punctul culminant al testului colectiv
MG și-a completat gama de mașini hibride, lui ZS și lui MG3 adăugându-se și MG HS Hybrid+. Disponibil deja în versiunea EHS cu tehnologie plug-in hybrid, respectiv HS cu motorizare termică tradițională, SUV-ul are dimensiuni comparabile cu ale Daciei Bigster (4,67 metri pentru MG HS Hybrid+, respectiv 4,57 metri în cazul SUV-ului autohton), dar echipări superioare.
Reprezentanții mărcii ne-au oferit ocazia de a testa, în afara Capitalei, pe ruta București - Ploiești - Dealu Mare, noutățile MG în România, iar HS Hybrid+ reprezintă un model important, în spatele căruia producătorul își pune speranțe mari în perioada următoare.
Vorbim de o mașină care combină un propulsor pe benzină de 1,5 litri turbo cu un motor electric de tracțiune care împinge puterea totală la 224 cai putere și 345 Nm. În mod neobișnuit pentru o hibridă clasică, transmisia are doar două trepte, cei de la MG spunând că soluția a fost aleasă pentru un plus de eficiență și confort. Accelerația de la 0 la 100 km/h durează 7,9 secunde, în timp ce viteza maximă este de 190 km/h.
La exterior, MG HS oferă un design în nota linie estetice a celor mai recente SUV-uri ale mărcii, cu jante de 19 inchi în echiparea pe care am avut ocazia să o conduc. La interior, portbagajul este mai mic decât al altor rivali, cu o capacitate de 441 de litri cu bancheta ridicată (la Bigster cu motorizarea Hybrid 155 vorbim de un portbagaj de 488 litri), dar interiorul este spațios și, totodată, materialele folosite arată și se simt bine la atingere.
Am mers cu un exemplar care combină pielea ecologică neagră cu cea bej, cu materiale în stil Alcantara pe consola centrală și alte țesături pe zona centrală a scaunelor. Modelul de pe fețele ușilor dă și el o impresie premium, iar plasticul tare de pe bord, dar și de pe portiere completează această experiență. MG se laudă cu un habitaclu ce ascunde 19 compartimente de depozitare, eu observând mai ales spațiile din zona consolei centrale.
Planșa de bord este completată de un ecran panoramic dublu de 12,3 inch, care este bine încadrat în design-ul interiorului, în sensul în care ecranul nu pare prea mare așa cum este cazul în alte mașini similare. Evident, există un port de wireless charging pentru mobil cu două spații, dar și conectivitate wireless prin Apple CarPlay și Android Auto, iar sistemele de siguranță active sunt multiple, incluzând o cameră de parcare de 360 de grade.
MG aduce în România un nou SUV electric
MGS5 este un SUV electric cu un design pur asiatic
Pe lângă HS în versiunea Hybrid+, MG a prezentat în fața presei și modelul MGS5, un SUV pe baterii disponibil în trei variante: Excite Standard Range, Excite Long Range și vârful de gamă Exclusive Long Range. În funcție de nivelul de echipare, încărcarea bateriei de la 10% la 80% durează 28 de minute. Versiunea de bază are o baterie de 49 kWh, iar cele superioare au o baterie de 64 kWh. Bateria cea mare oferă o autonomie combinată de 480 de kilometri pe Excite Long Range și 465 de kilometri pentru Exclusive Long Range.
Timpii reduși de încărcare atât pentru bateriile de 49 kWH, cât și pentru cele de 64 kWh înseamnă un timp minim de nefuncționare, încărcarea rapidă (10 până la 80 la sută) a bateriei de 49 kWh durând doar 24 de minute. Bateria mai mare de 64 kWh poate fi încărcată în 28 de minute. Încărcarea maximă DC este de 120 kW pentru bateria de 49 Kwh și 139 kW pentru bateria Long Range de 64 kWh.
Indiferent de variantă, toate modelele oferă un ecran de infotainment central de 12,8 inchi, dar nivelele superioare au și un instrumentar de bord digital cu un ecran HD de 10,25 inchi cu informații pentru șofer. Modelul integrează o gamă completă de tehnologii menite să informeze, distreze și protejeze. Sistemul MG iSMART este disponibil standard pe toate versiunile și poate rula diverse aplicații, inclusiv Netflix.
MG România oferă acum două EV-uri de volum, pe lângă MGS5 gama fiind completată de MG4 EV
În versiunea Exclusive, interiorul este marcat de scaune finisate cu piele ecologică în două tonuri de gri, cu logo-ul MG elegant embosat pe benzile centrale. Volanul cu design hexagonal distinctiv – inspirat din cel introdus pe MG4 – adaugă un plus de stil și identitate vizuală în habitaclu.
Toate versiunile MGS5 EV oferă niveluri ridicate de confort: versiunea Excite includ scaune față reglabile electric (șofer – 6 direcții, pasager – 4 direcții), în timp ce versiunea de top, Exclusive, adaugă scaune și volan încălzite, geamuri fumurii în spate și suport lombar reglabil pentru șofer.
Pe partea tehnică, vorbim despre un sistem de propulsie electrică care oferă o putere maximă de 170 kW și un cuplu maxim de 350 Nm. Cuplul maxim poate fi livrat în mai puțin de 50 de milisecunde. Pe versiunea Excite Long Range, 0-100 km/h poate fi atins în doar 6,3 secunde. Modurile de rulare Normal, Sport, Confort, Zăpadă și Personalizat sunt prezente. Capacitatea bateriei este de 1,83 kWh.
Interiorul arată bine, dar nu oferă practicalitatea și nici spațiul modelului mai mare HS, deși dimensiunile nu sunt atât de diferite. Concret, MGS5 măsoară 4,47 metri în lungime, este lat de 1,85 metri, iar înălțimea este de 1,62 metri. Portbagajul are un volum ceva mai mare - 453 de litri - grație platformei inteligente care include bateria cu celule orizontale de 110 mm grosime.
Cum se simt, la drum întins, noile modele MG
Eu, nemulțumit că nu aveam cum să „testez” și vinul de la Licorna Winehouse. Sursă foto: MG România
MG, ca și alți producători din China, își extinde gama de modele hibride. Diferența dintre această marcă, ce face parte din grupul SAIC, și alți rivali din țara asiatică este că MG a intrat din start pe piață cu mașini cu propulsie tradițională, mizând la început pe un singur EV de volum (MG4). Astfel, MG a înțeles mai bine ca alții specificul european, cu piețe care absord în ritmuri diferite mașinile electrice.
Da, per total, vânzările de EV-uri cresc pe continent, dar vânzările sunt fluctuante pe piețe importante cum sunt cea din Italia sau din Franța, depinzând adesea de nivelul subvențiilor. La noi, în România, din cauza lipsei programului Rabla, vânzările de modele noi s-au prăbușit indiferent de tipul de propulsie, scăderea de 50% la nivelul întregii piețe fiind egalată de scăderea pe segmentul EV.
Faptul că MG s-a mișcat bine pe Bătrânul Continent este dovedit de cifrele de vânzări, MG fiind în continuare cea mai populară marcă din China ca și volume de vânzări, deși rivali ca Chery, Geely și BYD recuperează terenul pierdut. Cum constructorul nu se culcă pe lauri, gama din România s-a extins recent prin adăugarea lui HS Hybrid+ și a lui MGS5.
MG3 Hybrid+. Sursă foto: MG România
Din cauza particularităților din România, MG nu mizează pe un succes deosebit în cazul EV-ului MGS5, dar speră că MG HS Hybrid+ va reprezenta un compromis optim între versiunea pur-ICE și cea PHEV, mai grea și mai scumpă. Argumentele principale ale modelului de segment C sunt calitatea percepută la interior, respectiv consumul redus de combustibil și confortul, mașinile chinezești fiind în genere setate mai degrabă către confort, în dauna sportivității - deși MG se laudă că șasiul, suspensia și direcția oferă o senzație care combină sportivitatea cu o experiență lină de rulare.
Eu am avut ocazia să merg cu MG HS Hybrid+ pe drumul de întoarcere de la Licorna Winehouse, destinația finală a caravanei de presă, către reprezentanța MIT Motors din Băneasa. Am avut, așadar, ocazia să rulez în condiții de autostradă, dar și pe DN1, iar primele impresii sunt pozitive. În primul rând, dintre toate mașinile conduse în cadrul evenimentului organizat de MG România (și despre care voi vorbi în cele ce urmează), MG HS Hybrid+ are cel mai frumos interior.
Suspensia, în schimb, este îndeajuns de suplă pentru a face față denivelărilor de pe DN1, oferind în același timp îndeajuns de multă susținere pentru a-ți da încredere să negociezi câteva viraje din drumul nostru într-un ritm ceva mai vioi. Nu putem vorbi de o mașină sportivă, dar dacă ne gândim că este un SUV de segment C, ruliul șasiului nu este nici pe departe problematic, iar frânele sunt și ele competente.
Feeling-ul oferit de direcție este limitat, chiar și în modul Sport, care face ca volanul să fie ceva mai greu în mâinile șoferului. În principiu, am ales să rulez în acest mod Sport în fiecare mașină MG pe care am testat-o, pentru că în modul de rulare standard, direcția este destul de difuză. La finele călătoriei, am notat un consum mixt real de sub 7 litri/100 kilometri, mai mare decât cel raportat de constructor de 5,1 litri/100 kilometri, dar asta în condițiile în care nu am mers foarte economic.
În prima parte a zilei, pentru bucata din călătorie dintre showroom-ul MIT Motors București și reprezentanța Quantum Auto Max Ploiești, am avut la dispoziție MG3 Hybrid+, mezinul gamei de modele hibride clasice. Acest automobil compact este destinat celor care vor o mașină de oraș cu un consum mic de carburant, având un preț de pornire de 18..990 de euro grație unei campanii promoționale cu o reducere de până la 1.000 de euro.
Interiorul lui MGS5 EV. Sursă foto: MG România
Prin comparație, HS Hybrid+ începe de la 30.490 de euro cu o promoție similară. În acest context, nu m-am urcat la volan sperând la o experiență premium în habitaclu, iar ceea ce am descoperit a fost o mașină onestă, fie ea și una care nu oferă un plus față de rivali din punctul de vedere al senzațiilor de șofat.
Totuși, cu un consum real de circa 6,5 litri/100 kilometri, motorul de 1,5 litri pe benzină combinat cu un motor electric de tracțiune este destul de frugal. Puterea totală a sistemului este de 194 cai putere, ceea ce se traduce într-o accelerație de la 0 la 100 km/h în 8 secunde. N-am putut testa, în cadrul acestui prim contact, accelerația, dar reprizele de la viteză mică arată că MG3 Hybrid+ nu este un automobil leneș, dar frânele nu ies în evidență.
Ecranul central de infotainment are o diagonală de 10,25 inchi, iar sistemul funcționează destul de bine, chiar dacă mai lent decât în cazul suratelor MGS5 și MG HS. În modul sportiv de rulare, frânarea regenerativă nu este foarte pronunțată, ceea ce am observat și în cazul modelului MG HS. Totuși, pe modul Eco, se simte mult mai clar încetinirea când ești off-pedal, iar tot clar se simte și prezența materialelor plastice destul de tari, ceva destul de obișnuit la o mașină din acest segment de preț.
Habitaclul bi-ton al lui MG HS Hybrid+. Sursă foto: MG România
Poziția la volan nu poate fi optimizată la maximum din cauza lipsei ajustării pe adâncime a volanului, dar scaunele nu sunt incomode - chiar dacă ruta noastră de test nu a fost un adevărat „test de anduranță”. Per total, concluzia ar fi că MG3 Hybrid+ este o alternativă interesantă în segment, generația actuală (a treia) fiind lansată în 2024.
În a doua parte a drumului, adică între reprezentanța MG din Ploiești și Licorna Winehouse, o cramă situată în Gura Vadului, la aproximativ șapte kilometri de Mizil, am putut conduce MGS5. Acest SUV de segment B a fost și el utilizat mai degrabă în modul Sport, de unde și consumul de curent de circa 16,8 kWh.
Am putut merge cu o versiune superioară de echipare, cu bateria mare și un motor ce oferă 177 cai putere și 280 Nm, care are un preț de 37.500 euro cu TVA. Cum se compară acest automobil față de alți rivali din segmentul B SUV/Crossover pe baterii?
Ei bine, mașina oferă o suspensie prietenoasă, care absoarbe bine șocurile, iar MG oferă și one-pedal mode, deși n-am avut ocazia să-i testăm capacitățile la drum întins - acest sistem fiind mai degrabă gândit pentru rulatul prin oraș. Ceea ce mi-a plăcut, însă, a fost că mașina a putut rula la o viteză de 30 km/h și pe drumul cu pietriș către cramă, fără a produce vibrații prea mari sau neplăceri sonore în habitaclu.
De fapt, indiferent de drum, antifonarea este la înălțime, iar performanțele sunt mulțumitoare, deși este greu să mă pronunț în legătură cu promisiunilea MG legate de „sportivitate”. Da, MG are o istorie în arena sportivă, dar nu prin venele acestor modele curge acel ADN sportiv - mai mult trag speranțe că ceva din acea rețetă clasică britanică a dinamismului să se regăsească pe Cyberster.
Evident, nu am avut încă ocazia să parcurg vreun kilometru cu modelul „port drapel” al mărcii, dar pentru MG nu Cyberster este important, ci gama de hibride, care au un preț menit să le facă atractive și în lipsa programului Rabla, care oferă oricum subvenții destul de mici (în marja a 1-3.000 de euro, în funcție de nivelul de hibridizare) pentru aceste tehnologii. Rămâne de văzut când va veni Grupul SAIC și cu un EV accesibil sub sigla MG, pentru a-l putea compara cu modele precum Renault 5 E-Tech.

