Mercedes-Benz nu este de acord cu interzicerea mașinilor pe benzină și motorină din 2035

Sursǎ foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz nu este de acord cu interzicerea mașinilor pe benzină și motorină din 2035

Cuprins Articol:

Directorul general al Mercedes-Benz, Ola Kaellenius, a criticat planul UE de a interzice, din 2035, vehiculele care emit CO2, alăturându-se vocilor din industrie care se opun acestei reglementări, care ar urma să fie revizuită anul acesta, transmite Reuters, conform Agerpres.

Ce îi nemulțumește pe cei de la Mercedes-Benz

Interdicţia, despre care suporterii spun că este crucială pentru ambiţiile ecologice ale UE, ar urma să fie revizuită în semestrul doi din 2025, criticii spunând că îi va afecta pe producătorii auto europeni, care se confruntă deja cu cererea redusă, sporirea concurenţei din China şi vânzările dezamăgitoare de vehicule electrice (EV).

"Avem nevoie de o trezire la realitate, altfel ne îndreptăm cu viteză maximă spre un zid", a declarat Kaellenius într-un interviu acordat publicaţiei de afaceri Handelsblatt, în legătură cu obiectivul din 2035, adăugând că piaţa auto din Europa "s-ar putea prăbuşi" dacă nu se schimbă nimic.

Consumatorii pur şi simplu se vor grăbi să cumpere maşini pe benzină şi motorină înainte de 2035. În schimb, ar trebui acordate stimulente fiscale şi preţuri scăzute la electricitate, la staţiile de încărcare, pentru a încuraja trecerea la vehicule electrice, susţine Kaellenius. Acesta este în prezent şeful Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), care îi reprezintă pe cei 16 mari producători auto din Europa.

"Desigur vrem decarbonizare, dar să fie făcută într-un mod neutru din punct de vedere tehnologic. Nu trebuie să pierdem din vedere aspectele economice", a avertizat Kaellenius.

Statele membre UE și-au dat acordul pe această lege

În 2023, statele membre au votat în favoarea proiectului de lege care prevede scoaterea de la vânzare a tuturor mașinilor noi alimentate cu benzină sau motorină. În martie anul acesta, autoritățile de la Bruxelles și-au reconfirmat angajamentul față de acest proiect, spunând că nu iau în calcul vreo amânare a termenului din 2035.

Sectorul european al autovehiculelor se află într-un moment critic de cotitură, provocat de schimbările tehnologice rapide şi de creşterea concurenţei. Pentru a face faţă schimbărilor viitoare, preşedintele Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a lansat în ianuarie un dialog strategic privind viitorul industriei europene a autovehiculelor, un proces de colaborare şi favorabil incluziunii menit să abordeze cele mai presante provocări ale sectorului.

De aceea, Comisia a decis totuși să relaxeze normele de emisii cu CO2 aplicate la nivel de flote (adică la nivelul volumelor totale vândute de un constructor într-un an de zile). Concret, producătorii vor putea să depășească limitele impuse oficial de la 1 ianuarie 2025, dar asta doar dacă supraperformează ulterior în 2026-2027.

Un ONG de mediu a avertizat, în schimb, că o amânare sau o anulare a acestei legislații va avea efecte nedorite, cel mai grav fiind pierderea a până la 1 milion de locuri de muncă. Această opinie nu este împărtășită de majoritatea marilor producători care, din contră, consideră că prin aplicarea legii se va produce un val masiv de disponibilizări.

Personalizate pentru tine