Nu e ca si cum lucrezi de putin timp in companie asa ca deseori iti zboara gandul la o posibila promovare. Dar de la a visa cu ochii deschisi la cum poti avansa in functie pana la a-ti transforma visurile in realitate este cale lunga. Sau poate nu.

La prima vedere, fiecare sef are asteptari diferite de la angajatii sai si este evident ca pentru a obtine o promovare trebuie sa gasesti o cale de a-ti imbunatati performanta astfel incat modul tau de lucru sa fie in concordanta cu imaginea pe care acesta si-a format-o despre angajatul ideal.

Pentru cei mai multi manageri aceasta imagine se bazeaza, insa, pe cateva trasaturi definitorii.

Iti depasesti limitele

In loc sa astepti sa ti se zica ce sa faci, preferi sa iei initiativa. Faptul ca te implici in diverse proiecte, chiar si in unele care nu au legatura cu domeniul tau, ii arata angajatorului “ca esti pregatit sa iti extinzi orizontul” in ceea ce priveste obiectivele tale si ca esti capabil sa termini sarcini si mai grele, conform Forbes.com.

Ti-ai dezvoltat inteligenta emotionala

“Odata ce esti promovat, comportamentul tau reflecta capacitatea sefului tau de a rationa”, de a lua decizii, motiv pentru care daca nu esti stapan pe tine nu vei trece la pasul urmator. Cu alte cuvinte, promovarea pe care o obtii demonstreaza ca angajatorul iti apreciaza munca dar si felul de a fi; cu greu va fi promovata o persoana dificila care nu stie sa isi controleze emotiile si sa trateze cu diplomatie conflictele care pot sa apara pe parcurs.

Stii care iti sunt prioritatile

O viziune clara asupra obiectivelor legate de jobul tau nu este de ajuns; pe langa asta pentru seful tau conteaza si sa ai idee cum sa iti stabilesti prioritatile. Este esential sa iti organizezi timpul astfel incat sa duci la bun sfarsit in primul rand sarcinile cele mai importante pentru ca in felul acesta managerul tau va sti ca se poate baza pe abilitatea ta de a lua decizii bune, potrivit Lifehack.org.

Esti pasionat de jobul tau

Sa fii entuziasmat de ceea ce faci la locul de munca pare un obiectiv destul de nerealist pentru cei putin mai sceptici. Oricat de greu ar parea sa inveti sa cultivi aceasta pasiune pentru jobul tau, dupa ce faci acest lucru, seful tau va observa in atitudinea si munca ta ca lucrezi cu placere.

De amintit este ca fiecare are modul sau de a-si dezvolta pasiunea pentru jobul pe care il detine. Nu exista o reteta secreta care sa ii faca pe toti sa le placa munca lor. Asta tu singur trebuie sa descoperi.

Nu dai dovada de aroganta

Conform Inc.com, persoanele modeste nu incearca sa arate ca stiu tot ce este de stiut; acestea isi vor da interesul sa invete cat mai multe lucruri, punand intrebari si cerand ajutorul. Faptul ca nu iti tratezi cu aroganta colegii ba chiar esti dispus sa recunosti ca datorita lor ai obtinut anumite rezultate bune nu face decat sa arate ca esti un angajat valoros care stie ce inseamna munca in echipa.

Nu esti chiar "atat" de neinlocuit

Daca ii demonstrezi sefului ca intr-adevar esti de neinlocuit, acesta va ajunge la concluzia ca nu merita sa investeasca efort in recrutarea unui nou angajat care sa iti ia locul si astfel tu nu vei mai putea avansa in functie.

Dar este putin probabil ca un angajat sa poata fi de neinlocuit in intregime deoarece mereu va fi cineva mai talentat, mai inteligent, pur si simplu mai bun; tu trebuie sa mentii un echilibru intre a da tot ce e mai bun din tine si a arata ca poti mai mult.

Te adaptezi usor

Cum companiile nu pot evolua decat in urma unor schimbari trebuie sa tii pasul cu echipa cu care lucrezi. Fie ca privesti cu optimism sau nu noile sarcini, schimbarea este inevitabila. In viziunea managerilor angajatii valorosi sunt entuziasmati cand vine vorba de noi provocari si noi situatii pentru ca sunt siguri ca le pot face fata.

Sursa foto: Zurijeta, Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri