Suntem in era tehnologiei si Internetul este prezent in toate mediile, iar in ceea ce priveste piata muncii, mare parte dintre angajari se fac prin intermediul site-urilor de joburi, retelelor sociale si a platformelor profesionale. Sunt insa si companii care cauta inca meseriasi, oameni care nu stau toata ziua in fata unui calculator. Desi mijloacele lor de recrutare, precum afise in gari si anunturi in ziar sau CV-uri primite pe fax, par sa fie de domeniul trecutului, in realitate, sunt eficiente pentru categoria tintita.

Compania DB Schenker Rail Romania este unul dintre cei mai mari jucatori privati de pe piata transportului feroviar de marfa din Romania, cu peste 500 de angajati la nivel national, cei mai multi fiind mecanici de locomotive.

Doar in 2015 compania a angajat 176 de oamenii, dintre care 90 pe pozitii nou create, cea mai mare parte fiind din categoria "blue collar", adica meseriasi.

Angajatorul se uita in general dupa candidati prin care se acopere pozitiile de mecanici de locomotiva deschise.

"Cand angajam meseriasi mergem atat pe relatia cu scolile de profil, cat si pe recrutare din randul celor care au mai lucrat in domeniu. Avem o modalitate mai apropiata de ei pentru a-i recruta, respectiv prin anunturi in zonele de afisaj din gari si din statii. Astfel, putem sa ne adresam tipului de candidat pe care il cautam, pentru ca acesti meseriasi nu sunt neaparat utilizatori de programe de cautari de joburi", a declarat pentru wall-street.ro Andreea Ciulacu, HR manager DB Schenker Rail Romania.

Cel mai adesea, raspunsul la anunturile de angajare ale companiei vin prin telefon, fax, scrisori si, uneori, de pe adresele de e-mail ale copiilor candidatilor.

O alta modalitate prin care recrutam inca sunt anunturile date la ziar

Cat castiga un mecanic de locomotiva

Salariile oferite de compania DB Schenker Rail Romania pentru pozitia de mecanic de locomotiva ajung pana la 550 de euro pe luna.

"Au salariu de incadrare plus sporuri de noapte, de sarbatori legale. Salariu de incadrare pentru un mecanic porneste de la 350-400 de euro net pe luna. La acesta se adauga sporuri, deci venitul net poate sa fie mult mai mare, astfel incat ajung sa castige pana la 500-550 de euro pe luna", a explicat Andreea Ciulacu.

Este dificil sa recrutam forta de munca ce imbatraneste

Andreea Ciulacu a explicat ca pentru o pozitie de mecanic de locomotiva deschisa aplica, in medie, 2-3 persoane. Oamenii trebuie sa fie persoane echilibrate, care sa aiba capacitatea de a decide rapid, cu o foarte buna acuitate vizuala

Compania recruteaza o parte dintre angajatii cu vechime la CFR.

"Este o provocare recrutarea, pentru ca vorbim despre o forta de munca care imbatraneste. Recrutam si oameni care vin din CFR si care sunt obsnuiti cu o anumita cultura, cu un anumit mod si mediu de lucru, care insa nu sunt compatibile cu ale noastre, dar incercam ne uitam cat de repede se pot adapta", a precizat Ciulacu.

In mediul privat este foarte importanta calitatea muncii si "nu merge si asa" cand vine vorba de calitate. Lucram la a-l face pe angajat sa inteleaga ca aici se face o munca de calitate, nu de mantuiala, si ca ei nu se prefac ca muncesc si noi ca ii platim. Este important sa-I responsabilizam asupra a ceea ce face si asupra disciplinei. Prin disciplina inteleg faptul ca nu toleram furturi sau consumul de alcool.

Compania DB Schenker Rail Romania se afla in topul celor mai mari jucatori de pe piata transportului feroviar de marfa din Romania. DB Schenker Rail Romania are 500 de angajati in toata tara si sunt parte a grupului Deutsche Bahn (lider mondial in domeniul logisticii si mobilitatii cu aproximativ 300.000 de angajati la nivel mondial).

Sursa foto: gguy, Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alice Gheorghe
Alice Gheorghe scrie pe domeniul Resurselor Umane (HR) si are o experienta de aproximativ sapte ani in presa scrisa. Pe Wall-Street.ro veti regasi sub semnatura ei stiri, reportaje si interviuri despre subiecte care variaza de la salarii, somaj la recrutare si tendinte in piata muncii.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri