Cele opt ore pe zi pe care le petrecem la birou pot avea o influenta foarte mare asupra sanatatii noastre si asupra starii de bine. Potrivit opiniilor autorizate ale specialistilor, mediul de lucru ne poate afecta sanatatea prin actiunea negativa a poluantilor atmosferici si a toxinelor care, spre exemplu, pot cauza alergii, in timp ce spatiile aglomerate si zgomotoase pot genera stres cronic. Daca esti un antreprenor cu o afacere foarte bine dezvoltata sau unul aflat la inceput de drum, exista cateva trucuri simple care te pot ajuta, cu investitii minime, sa asiguri cele mai bune conditii de lucru pentru angajatii tai.

1. Ofera cele mai bune conditii de hidratare si hranire

Pentru ca fiecare celula, organ si tesut din corpul nostru are nevoie de apa pentru a functiona corect, iar apa ajuta la mentinerea temperaturii organismului, la eliminarea deseurilor sau la functionarea corecta a articulatiilor, este foarte important sa asiguri angajatilor o sursa de apa de calitate. De asemenea, daca pentru bucataria firmei poti sa procuri, constant, gustari sanatoase si chiar sfaturi si informatii despre alimentatia sanatoasa, efectele vor fi si mai puternice.

2. Asigura curatenia impecabila a spatiului de lucru

Praful este incarcat cu numeroase particule nocive, care, inhalate pe perioade lungi de timp, pot cauza grave afectiuni respiratorii. Astfel, birourile, pardoseala, baia si bucataria oricarei firme ar trebui sa fie, in fiecare zi, impecabile. Pentru a te asigura ca acest lucru se intampla, poti apela la servicii de curatenie pentru birouri, specializate, fie ca este vorba despre spatii de birouri, comerciale sau industriale. Chiar daca aceasta solutie implica si anumite costuri, apeland la ea, te vei asigura ca serviciile sunt unele profesioniste si sunt asigurate de experti acreditati.

Jeff Bezos spune ca fiecare...
Citeste si: Jeff Bezos, sfaturi pentru antreprenori. De ce nimeni nu face asta?

Foto: unsplash.com

3. Incurajeaza angajatii sa pastreze ordinea in spatiul de lucru

S-a demonstrat stiintific faptul ca angajatii care au un birou aglomerat se concentreaza mult mai greu la proiectele dificile, dar si ca un birou dezorganizat este un factor care poate duce la nerespectarea deadline-urilor si la rezultate mai slabe la locul de munca. Daca observi ca angajatilor tai li se strang, periodic, prea multe lucruri pe birou, trebuie sa ii mobilizezi sa isi faca, in fiecare saptamana, putin timp pentru a face ordine, dar si sa lase biroul ordonat de fiecare data cand il parasesc.

Carti pentru antreprenori:...
Citeste si: Carti pentru antreprenori: invata cum sa fii mai bun in afaceri

4. Ofera, gratuit, produse de igiena

Poti incuraja obiceiurile sanatoase de pastrare a igienei prin asigurarea pentru fiecare birou in parte a unor produse speciale de intretinere. Poti incepe prin a aseza pe biroul fiecarui angajat a unei sticle de dezinfectant, pentru ca acestia nu se deplaseaza de fiecare data pentru a se spala pe maini atunci cand vor, de exemplu, sa manance ceva. In acelasi timp, pentru a tine germenii la distanta, poti sa asiguri si produse pentru dezinfectarea tastaturii, a mouse-ului si a monitorului.

5. Ingrijeste-te de sanatatea angajatilor tai

Poti face foarte multe lucruri care sa imbunatateasca starea de sanatate a angajatilor tai, pornind de la asigurarea unor servicii medicale gratuite si continuand cu incurajarea miscarii in timpul pauzelor, in weekenduri sau in team-building-uri. Un alt aspect important este reprezentat de asigurarea de lumina naturala suficienta la birouri, in conditiile in care jumatate dintre angajatii romani isi desfasoara activitatea in birouri impropriu luminate, ceea ce nu le asigura un confort vizual adecvat, le poate cauza probleme de vedere, dereglari ale bioritmului si afectarea performantelor la lucru.

Florin Jianu: Executivul...
Citeste si: Jianu: Singura solutie pentru Romania, un Guvern de uniune nationala

6. Achizitioneaza mobilierul de birou potrivit

O pozitie incorecta la birou poate cauza nu doar disconfort si dureri, ci chiar afectiuni serioase precum cifoza sau lordoza, care sunt deviatii ale coloanei vertebrale. Exista, de asemenea, pareri potrivit carora pozitia gresita a corpului poate duce inclusiv la depresie. Unele dintre cele mai importante obiecte sunt scaunele pentru birouri, care trebuie neaparat sa fie reglabile si sa asigure conditiile necesare pentru ca spatele sa fie arcuit.

7. Fii generos cu acordarea de pauze

Desi, la prima vedere, aceasta pare a fi o masura care sa te dezavantajeze, ar trebui sa stii ca aceste pauze scurte imbunatatesc foarte mult capacitatea unei persoane de a se concentra asupra sarcinilor pe perioade lungi de timp. In acelasi timp, pauzele contribuie la o mai buna manageriere a nivelului de stres. Nu trebuie sa uiti nici de crearea unei atmosfere placute in cadrul echipei, ceea ce depinde foarte mult de felul in care tu o conduci.

Crearea unui mediu de lucru potrivit pentru angajati nu este, dupa cum o arata sfaturile de mai sus, foarte dificila. Iar daca acorzi atentie acestor detalii, te vei putea bucura, alaturi de echipa ta, de rezultate foarte bune, pe termen lung.

Sursa foto: Unsplash.com

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Cariere »



Citeste si
Farmec a deschis primul magazin Gerovital in sistem de franciza