Generatia millennials va remodela economia; experientele lor unice vor schimba modul in care astazi cumparam si vindem, fortand companiile sa-si reevalueze retete de business vechi de zeci de ani, spune un studiu realizat de compania Goldman Sachs. Deja aceasta influenta se simte in mediul de business, de la modul de lucru pana la intalnirile de afaceri.

Tendinta generatiei millennials de a schimba frecvent joburi si cercuri de interes face ca networkingul sa devina un aspect vital al vietii lor profesionale si sociale.

Indiferent daca e vorba de intalniri ce au loc in cadrul unei institutii sau in afara ei, acestea constituie baza relatiilor de lunga durata, fie de prietenie sau de business, de care par sa aiba nevoie cei din generatia millennials mai mult decat predecesorii lor.

De altfel, linia dintre viata personala si business a devenit aproape inexistenta. Intr-o intalnire de afaceri, limbajul nu mai este atat de formal, regulile de comportament sunt mai putin rigide, la fel si codul vestimentar.

Atat in mediul de lucru cat si intr-un business meeting, generatia millennials joaca dupa propriile reguli.

1. Locul de intalnire

Si cultul intalnirii de business la restaurant s-a schimbat sub influenta noii generatii de profesionisti. Desi restaurantele si cafenelele sunt vazute ca un loc bun pentru socializare, nu orice local este pe gustul lor.

Ei vor alege mai degraba sa se intalneasca in unul dintre locurile hip din oras decat intr-un mediu formal sau elegant.

In Bucuresti s-au deschis o multime de spatii realizate parca special pentru noul tipar de „business meeting”. Printre ele Origo sau Steam, apreciate pentru cafeaua de calitate, M60 sau Frudisiac, pentru mancare bio si design minimalist.

In Cluj, printre locurile de intalnire preferate de noua generatie de profesionisti se numara Olivo Caffee sau Eggcetera, iar in Iasi exista Meru, un hub creativ si cultural sau CUIB, un restaurant ce promoveaza mancarea slow-food si raw-vegan.

Localuri creative de acest gen se regasesc in toate marile orase ale tarii si ele sunt de obicei pline in orice moment al zilei, in mare parte cu oameni carora nu le lipseste laptopul sau tableta.

De altfel, un alt motiv pentru care reteta intalnirii de afaceri s-a schimbat este si ca o mare parte dintre millennials lucreaza remote - de acasa sau dintr-o cafenea. Le este usor astfel sa-si organizeze intalnirile in orice perioada a zilei.

Pana si cei obisnuiti cu orele clasice pentru o intalnire de afaceri- la micul dejun, pranz sau cina- incep sa iasa din zona de confort, imbratisand flexibilitatea noului tipar de business meeting.

2. Codul vestimentar

Brandingul personal e ceva comun printre millennials. Majoritatea isi creeaza de obicei un stil vestimentar care sa le reflecte personalitatea si viziunea si acest stil se regaseste atat in postarile de pe social media cat si la locul de munca.

Cei din aceasta noua generatie de profesionisti aleg sa poarte mai degraba jeans si sneakers in loc de costum si vor prefera oricand sa poarte tricouri lejere din bumbac in loc de camasi tepene.

Sunt pasionati de design contemporan- un trend in voga in Romania - si aleg, prin urmare, sa poarte accesorii deosebite, in editie limitata, precum genti de designer personalizate, cu detalii handmade si forme minimaliste.

In ceea ce priveste ceasul de mana, gusturile se impart intre cei care prefera ceasurile digitale, cu afisaje electronice, si un numar tot mai mare al celor care se intorc la ceasurile analog, mecanice sau quartz, cu ecran clasic reinventat de o noua generatie de designeri.

3. Durata intalnirilor

Cand este vorba de intalniri de business la birou, millennials vor sedinte cat mai scurte si la obiect, preferand in schimb sa rezolve problemele prin mailuri, conferinte online sau adunari spontane in sala de sedinte sau in zona de relaxare.

Cross trainingul (instruirea salariatilor in alte domenii decat cele in care activeaza), unul dintre metodele eficiente de training pentru millennials la locul de munca, a devenit popular in mediul de lucru modern, ca o consecinta a faptului ca acestia se plictisesc repede si prefera sa stie cat mai multe lucruri, pentru independenta profesionala.

In aceste conditii, nu mai e nevoie de sedinte lungi si obositoare pentru a duce la bun sfarsit sarcinile mai complicate din cadrul companiei, ci acestea pot fi rezolvate de echipe mai mici, cu oameni polivalenti.

Pana in 2025, spatiul traditonal de munca o sa dispara complet iar millennials vor fi majoritari ca forta de munca, conform unui studiu realizat de compania Fujitsu. Ramane de vazut cum se va adapta mediul de business acestei noi epoci.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri