Tinerii din generatia Millennials aflati in campul muncii vor sa fie lasati sa experimenteze, au nevoie de un mentor de la care sa invete si care sa le ofere incredere si vor un program de munca flexibil ca sa-si impuna propriul ritm de lucru. Unii angajatori vad aceste asteptari ca pe niste provocari care se adauga procesului si asa foarte complex al recrutarii, altii, insa, au inteles sa se adapteze acestor cerinte pentru a nu-si crea singuri noi probleme.

Andrei Dragu este unul dintre speakerii conferintei WS2GROW. Daca vrei sa afli mai multe informatii despre piata muncii, tendintele din recrutare si retentie, vino la conferinta WS2GROW. Participarea este GRATUITA. Inscrie-te aici.

Toate industriile se confrunta cu dificultati in atragerea si retinerea talentelor, insa in industriile creative procesul de recrutare nu respecta neaparat un anumit tipar.

"Intr-un domeniu cum este publicitatea, consider ca sunt extrem de importanti oamenii cu care lucrezi in fiecare zi, de la care te poti inspira sau fura meserie. De exemplu, in cadrul V8, toti angajatii, indiferent de functie sau experienta au acces direct la management ceea ce le ofera posibilitati rapide de invatare si dezvoltare. Aceasta abordare flexibila in ceea ce priveste relationarea la nivelul agentiei ne ajuta atat pe noi, cei din management, cat si pe noii membri ai echipei. Cu totii avem libertatea de a ne exprima, de a ne prezenta viziunea, deoarece noi consideram ca aceasta dinamica duce la catalizarea progresului.

Liniile directoare in procesul de recrutare tin de pasiunea pentru domeniu, interesul pentru categoriile de clienti cu care lucram, curiozitate si o dorinta permanenta de a evolua profesional. De aceea ne uitam la candidati cu profiluri diverse dar care sunt uniti de o constructie umana aparte si un bagaj profesional propulsat de tenacitate si pasiune", a declarat Andrei Dragu, Business Development Director V8 Interactive, pentru wall-street.ro.

Ce asteptari au tinerii de la angajatori

Spre deosebire de generatiile anterioare, tinerii vor sa fie lasati sa inoveze la locul de munca, vor sa vorbeasca si sa fie auziti, au nevoie de libertate si vor sa fie lasati sa lucreze in ritmul lor, de unde vor. Si mai ales, au nevoie de un lider pe care sa-l urmeze si de companii care sa le asigure o invatare continua.

"In opinia mea, asteptarile noilor generatii sunt orientate catre doua directii, pe de o parte sa aiba posibilitatea de-a experimenta si de-a inova, iar pe de alta parte sa fie expusi la un lider de la care sa poata invata si care sa le ofere incredere. Aceste asteptari nu difera insa foarte mult de alte generaltii, ci modul de raportare este altul. Tinerele generatii isi doresc sa aiba un program flexibil la job, sa lucreze cu ultimele tehnologii, experienta sa conteze mai putin, sa avanseze mult mai repede in cariera", a precizat Andrei.

Unele asteptari sunt realiste, altele ar trebui calibrate. "Cu totii ne dorim sa avansam rapid in cariera, insa in realitate foarte putini reusesc acest lucru. Evolutia rapida necesita, fara exceptie, un efort sustinut. Tinerii trebuie sa fie constienti ca in orice domeniu obtii performante pe masura ce acumulezi experienta. In plus, ar fi foarte dificil ca o persoana cu doar un an sau doi experienta sa gestioneze conturi complexe si sa supervizeze echipe extinse de profesionisti pentru ca nu ar avea background-ul necesar solutionarii problemelor specifice, avand in acelasi timp grija si de indeplinirea asteptarilor clientilor", a adaugat acesta.

Andrei apreciza la noile generatii de tineri ca au abandonat conceptul de "sa mi se faca". "Astazi tinerii sunt mult mai curiosi, mai intreprinzatori, mai dornici sa experimenteze si sa isi lase amprenta. Frica de schimbare si incercare, ce a dominat multe generatii, incepe sa dispara ceea ce este un lucru foarte bun", a precizat Andrei.

Munca remote - libertate, creativitate, lipsa monotoniei

Flexibilitate in munca inseamna libertate, creativitate, lipsa monotoniei, gestionarea propriului timp sau impunerea propriului ritm de lucru. "Unele din aceste avantaje se pot transforma usor in probleme pentru angajator daca relatia cu angajatul nu este gestionata in mod eficient. Apare lipsa responsabilitatii din partea angajatului, lipsa interactiunii si feedback-ului direct cu colegii si managementul ceea ce duce, de multe ori, la stari emotionale de anxietate sau distragerea atentiei catre alte lucruri", a declarat Andrei Dragu.

Renuntarea la programul clasic de opt ore este dovada ca angajatorii invata sa se adapteze nevoilor tot mai diferite ale angajatilor. "Tot mai multe companii sunt de acord ca angajati sa lucreze o parte din zi de acasa sau chiar mai multe zile pe saptamana. Incepem usor, usor sa constientizam ca prezenta fizica nu este echivalenta cu eficienta sau performanta. Genul acesta de abordare, ce se concentreaza pe rezultate neconditionate de anumite chestiuni inutile, reduce nivelul de plafonare, incurajeaza si stimuleaza creativitatea, implicarea si eficienta individului", a precizat Andrei.

Industria publicitatii se preteaza pentru munca remote si multe agentii din Romania o folosesc. Beneficiile sunt de ambele parti, atat pentru angajat, cat si pentru angajator, insa acest mod de lucru se construieste in timp, cu dovezi de seriozitate bilaterala.

Cum arata liderul perfect

Un lider trebuie sa aiba capacitatea de a motiva oamenii, de a-i ajuta sa-si descopere si sa-si dezvolte potentialul, de a transmite experienta, dar si de a-i responsabiliza fata de companie, colegi, clienti si chiar fata de propriile persoane.

"Un lider bun este cel care reuseste sa creeze o echipa buna. Este greu de realizat un profil general deoarece in functie de domeniu si cultura organizationala anumite calitati sunt mai importante decat altele iar mix-ul lor poate varia esential. Cert este ca fiecare angajat, indiferent de gradul de experienta sau de varsta, are nevoie de un mentor. Este adevarat, pentru generatia tanara, aflata la inceputul cariere, relatia cu liderul este definitorie in evolutia profesionala. De aceea, in opinia mea, accesibilitatea comunicarii libere este o calitate primoridiala pentru orice lider", sustine Andrei.

Cea mai mare provocare in cariera..

"Probabil ca una dintre cele mai dificile situatii cu care m-am confruntat, pana la aceasta data, a fost legata de plecarea simultana a trei membrii importanti ai echipei pe care o gestionam. Cei trei au fost recrutati de catre o multinationala iar rezultatul plecarii lor, in conditii standard, ar fi generat un impact major asupra workload-ului in cadrul agentiei pe termen mediu. Solutia nu a venit neaparat din partea mea, ci a fost o rezultanta unei culturi organizationale consolidata timp de trei ani. Mai concret, cei trei si-au negociat data de incepere a noului job la doua luni distanta de momentul ajungerii la un acord. In acelasi timp, au fost implicati activ in procesul de recrutare folosind inclusiv relatiile personale pentru identificarea de candidati", a povestit Andrei.

Impreuna au reusit sa gaseasca oamenii potriviti. "Respectul fata de munca pe care o depui, fata de colegi si clienti, verticalitatea si onoarea sunt chestiuni invechite pe care, uneori, ne este chiar rusine sa le amintim dar pe care eu le caut in toti oamenii cu care decid sa lucrez. Spre deosebire de competentele profesionale, aceste calitati nu se pot invata", a conchis Andrei.

Citeste si: Andrei Dragu, V8 Interactive: In publicitate totul se fura pe campul de lupta si se aprofundeaza atunci cand nimeni nu mai trage

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri