Domeniul comertului este unul complex, dar care poate aduce multe satisfactii. Un proprietar de magazin trebuie sa fie bine informat ca sa aiba succes cu magazinul sau. Cunostintele de care are nevoie un antreprenor care deschide un magazin pot fi foarte diverse: de la informatii legate de retail, la aspecte din legislatie, de business sau tehnologice.

Iata cateva lucruri bine de stiut de catre orice proprietar sau manager de magazin:

1. Importanta planului de afaceri

Orice proprietar de magazin ar trebui sa aiba un plan de afaceri. Fara acesta, nu e recomandat sa incepi sa faci cheltuieli sau sa iei decizii strategice pentru magazin. E bine sa calculezi bugetele pentru cheltuieli cu aprovizionarea, marketingul, salariile si asa mai departe. Procedand astfel, nu doar cheltuielile devin mai previzibile, dar si procesele afacerii. Scriind planul de afaceri, ai ocazia sa te organizezi mai bine de la inceput si sa te gandesti la detalii cum ar fi folosirea etichetelor pentru identificarea rapida a produselor in magazin si in depozit. Totodata, un plan de afaceri te ajuta sa alegi obiective clare, sa evaluezi afacerea si sa identifici punctele sale forte si slabe.

2. Atentia pentru fluxul de numerar

Este normal sa te confrunti uneori cu un flux de numerar scazut, insa daca acest lucru se intampla des, atunci iti indica nevoia de schimbare. Printre cauzele care afecteaza fluxul de numerar se pot numara: marginile de profit prea mici, cheltuielile prea mari, incasarile tarzii de la clienti sau un stoc prea mare de produse, potrivit Inc.

3. Utilizarea tehnologiei in avantajul afacerii

Printre investitii, cheltuielile cu aparatura utila sunt printre cele mai benefice pe termen lung. Unele aparate sunt cerute de lege, cum ar fi casa de marcat, insa altele iti pot oferi un avantaj competitiv. Opteaza pentru aparatura si programe care iti permit eficientizarea proceselor din firma, prin economisirea timpului angajatilor si reducerea erorilor. Asigura-te ca intretii corespunzator tehnologia in care ai investit, asa cum iti indica manualul. In caz contrar, risti sa te confrunti cu cheltuieli suplimentare pe reparatii sau inlocuirea aparatelor.

Citeste si:
Vara nu e pe terminate: Aparate de aer conditionat la reducere
Vara nu e pe terminate:...

4. Alegerea liniilor de produse

E bine sa ai o diversitate de produse in magazin, insa nu acesta ar trebui sa fie obiectivul principal. Spre exemplu, atunci cand te concentrezi pe anumite linii de produse, poti obtine reduceri de la furnizori. Totodata, nu te lasa influentat de agentii de vanzari atunci cand alegi stocurile si liniile de produse. In caz contrar, e posibil sa ajungi sa iei decizii care ii avantajeaza mai mult pe ei decat pe magazinul tau.

5. Alegerea locatiei

Magazinele fizice depind de fluxul de clienti pentru vanzari si profit. Ca sa aiba cat mai mult trafic, acestea au nevoie sa fie bine amplasate. Inainte de a opta pentru o locatie, e bine sa o analizezi cat mai atent (un aspect cerut si de planul de afaceri). Ar trebui sa raspunzi la intrebari precum:

  • Cate persoane ar trece zilnic, in medie, prin fata magazinului?
  • Care este profilul persoanelor din zona respectiva (magazinul se afla, de exemplu, langa cladiri de birouri sau blocuri in care locuiesc familii)?
  • Care sunt competitorii in zona?

6. Sectiunea pentru reduceri

Fiecare magazin ar trebui sa aiba un spatiu dedicat pentru produse la reducere, pe care vrei sa le vinzi mai repede. Trebuie sa fie clar unde este aceasta zona, astfel incat clientii sa se obisnuiasca cu pozitia sa. Daca magazinul este unul spatios, poti pune sectiunea de reduceri in spate. Astfel, clientii vor avea ocazia sa observe si produsele cu pret intreg, potrivit Entrepreneur.

7. Importanta serviciului pentru clienti

Nu ar trebui sa lasi niciun client sa plece nemultumit (cu mici exceptii). Clientii nemultumiti ar trebui priviti ca o oportunitate. Daca le rezolvi in mod satisfacator problema, acesti clienti vor deveni mai fideli decat cei care nu au avut niciodata o problema, pentru ca stiu ca iti pasa suficient incat sa o rezolvi. Totodata, trebuie sa te asiguri ca personalul tau se aliniaza la aceasta politica. Nu ar trebui sa pastrezi un angajat daca observi ca nu trateaza suficient de bine clientii.

Citeste si:
5 ponturi pentru a creste productivitatea unei companii la inceput
5 ponturi pentru a creste...

Sursa foto: Shutterstock


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Cariere »



Citeste si
Cum si-a lasat Mercedes-Benz clientii fara masini in Marea Britanie