Un loc de munca stabil, un salariu motivant, presiune putina si program de lucru perfect pentru nevoile tale zilnice. Sunt cateva din principalele elemente pe care cei mai multi dintre angajati le cauta la locul de munca, dar una din capcanele care pot veni odata cu obiectivele amintite este plafonarea. De cele mai multe ori aceasta vine la pachet cu autosuficienta, lipsa de motivatie si cu riscul de a fi depasit de angajati mai tineri si mai bine pregatiti, asa ca iti va fi foarte greu sa te redresezi dintr-un astfel de context. Tocmai din acest motiv, pentru a putea progresa constant in cariera, trebuie sa fii atent la modul in care te raportezi la ceea ce faci.

5 greseli frecvente care te pot impiedica sa avansezi in cariera:

1. Nu iti pastrezi relatiile

Foarte rar un job de vis va veni in urma unui anunt de angajare postat pe LinkedIn sau Facebook. Cele mai bune oportunitati sunt descoperite datorita relatiilor pe care ai reusit sa ti le formezi in timp la locurile de munca pe la care ai trecut si prieteniilor care s-au format in tot acest timp. Formarea si pastrarea relatiilor profesionale sunt doua lucruri care te vor ajuta sa fii mai informat in privinta schimbarilor si noutatilor din jurul tau, si, implicit, sa fii mai stapan pe domeniul tau de activitate.

2. Te opresti din invatat

Una este educatia scolara, alta este educatia profesionala. Multe domenii se afla intr-o permanenta stare de schimbare, mai ales daca sunt apropiate de tehnologie si zona digitala. Intr-un astfel de context este imposibil sa progresezi fara sa inveti in permanenta lucruri noi. Printre solutiile pe care le vei avea mereu la indemana sunt training-urile la care te poti inscrie, dar si workshop-urile care se dovedesc utile pentru domeniul tau de activitate. Un alt element foarte important ar fi sa ramai mereu la curent cu cele mai noi carti care te pot ajuta sa fii mai bun in ceea ce faci. Intereseaza-te, citeste, invata, aduna de la cei din jurul tau, iar astfel vei putea aborda problemele noi cu mai multa pricepere si incredere.

3. Nu ai obiective pe termen lung

Asa cum ai aborda strategia pentru un business sau un proiect, la fel trebuie sa procedezi si atunci cand vine vorba despre cariera ta. Oricare ar fi beneficiile tale pe termen scurt, trebuie sa fii capabil sa iti proiectezi activitatea ta pe o perioada mai lunga. In acest fel, vei putea sa gestionezi mai usor posibilele obstacole, sa anticipezi atunci cand ti se va cere o schimbare de directie sau cand e timpul sa incerci sa acumulezi mai multa informatie noua, pentru ca lucrurile se schimba rapid in jurul tau.

"Esente de leadership", un...
Citeste si: Antrenamente in business, un concept inedit lansat de o antreprenoare

4. Nu iesi din zona de confort la locul de munca

Noutatea este intotdeauna inconfortabila, pentru ca iti va cere mereu sa iti schimbi rutina, sa te adaptezi unor conditii noi si te va face sa te simti nepregatit. Atunci cand eviti sa incerci lucruri noi, singurul lucru pe care il faci in realitate este sa ramai in urma noilor trenduri profesionale.

5. Nu risti, pentru ca iti este teama de esec

Orice angajat are o teama fireasca de esec, asociindu-l cu pierderea locului de munca, o amenda sau o mustrare severa din partea conducerii. Abordarea corecta in fata insuccesului este oportunitatea de a invata ceva ce numai asa se poate deprinde. Risca si invata din nerealizarile tale profesionale ca sa poti deveni mai bun in ceea ce faci.

Sursa foto: Shutterstock


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Cariere »



Citeste si
5 greseli comune in administrarea unui magazin si cum sa le rezolvi