In 2014, compania de recrutare Gi Group a lansat primul proiect de relocare in Romania. De atunci, continua sa plaseze muncitori in locuri de munca temporare si permanente, ajungand sa angajeze in jur de 7.000 de persoane anual pentru companii din automotive, electronice, FMGC si domenii care necesita personal calificat.

"Pentru Gi Group, aventura in Romania a inceput in 2014, cand am relocat, din Valea Jiului, 150 de persoane in industria auto. A fost un proiect destul de lung, 6-9 luni, si a reprezentat pentru noi si o implicare emotionala: partenerul nostru a depasit perioada de criza si problemele cu care se confrunta", a declarat, pentru wall-street.ro, Cristian Huzau, Country Manager al Gi Group Romania.

In 2015 au repetat experienta, astfel ca au ajuns, in 2019, sa relocheze muncitori din Moldova, o zona care nu si-a atins inca potentialul, catre fabricile din vestul tarii. Domeniile de interes sunt reprezentate de automotive, electronice si FMCG. Nevoia angajatorilor de forta de munca a determinat compania Gi Group sa investeasca in resursa umana prin extinderea echipei de consultanti in zonele mai putin dezvoltate.

"Perioada de vara reprezinta o perioada provocatoare pentru angajatori. In primul rand, numarul de candidati scade deoarece candidatii aleg sa plece in strainatate. In al doilea rand, creste productia si nevoia de forta de munca. Pornind de la acest context, am extins echipa de relocare si am angajat consultanti specializati in zonele mai putin dezvoltate ale tarii. Acest lucru ne permite sa ramanem competitivi si sa oferim, permanent, solutii concrete partenerilor nostri. Este extrem de important sa intelegem ca piata muncii s-a schimbat, oamenii au evoluat si, implicit, dorintele lor", a precizat Cristian Huzau.

Citeste si:
Un angajator din Romania a gasit solutia la criza fortei de munca
Un angajator din Romania a...

Muncitorii care accepta sa se relocheze primesc "salarii frumusele", iar pe toata perioada contractuala le sunt asigurate transportul si cazarea. Uneori, acestia primesc si doua mese pe zi. "Interesant este ca, in aceste conditii, dublate de un proiect interesant, oamenii prefera sa se mute, alaturi de familie, pe o perioada mai lunga de timp", a spus Andrei Luca, Operations Manager.

Insa piata muncii nu este numai despre cei care isi gasesc un loc de munca, chiar si la sute de kilometri departare de casa. Cu milioane de romani plecati in strainatate pentru o viata mai buna, cu o populatie imbatranita si cu programe scolare depasite de vremuri, neadaptate cerintelor angajatorilor, Romania se confrunta cu o criza de forta de munca acuta. Potrivit ultimelor statistici, deficitul de forta de munca pentru anul 2019 este estimat la circa 300.000 de persoane.

Exista mai multe anomalii cauzate de noile schimbari din piata muncii, insa ce ni se pare ciudat este ca oamenii aleg, in continuare, sa lucreze in strainatate, desi din punct de vedere financiar, dupa acoperirea cheltuielilor, Romania ofera variante foarte bune. Imaginati-va ca marea majoritate a cheltuielilor sunt asigurate de angajator, ceea ce inseamna ca salariul net poate fi economisit. Astazi, Romania devine o optiune din ce in ce mai buna.

Citeste si:
Cum angajezi fosti detinuti: Ce spune un CEO despre recrutare
Aproape jumatate dintre...

Cristian Huzau, Country Manager al Gi Group Romania

Criza de pe piata muncii se resimte in aproape toate industriile, insa cele mai afectate sunt automotive, IT, electronice, FMCG, call center si domeniile care necesita personal calificat (sudori, electricieni, frezori, vopsitori, operatori CNC).

Gi Group angajeaza, in medie, in jur de 7.000 de persoane in fiecare an, insa odata cu investitiile in tehnologie si automatizarea proceselor, companiile vor avea nevoie de candidati specializati. "Fluctuatia angajatilor depinde de multi factori, printre care complexitatea proiectului sau perioada contractuala. In acelasi timp, multi abandoneaza cand primesc oferte mai bune, din Romania sau strainatate. Daca este sa discutam despre talente, oamenii au devenit foarte atenti la complexitatea proiectelor, tool-urile utilizate, viziunea companiei, atmosfera, colegii sau beneficiile primite", a declarat Andrei Luca, Operations Manager.

Marea provocare a angajatorilor este sa inteleaga ca schimbarile de pe piata muncii vin, in primul rand de la oameni, si ca trebuie sa se adapteze cerintelor si nevoilor lor. "Oamenii sunt diferiti. Nu se mai supun, nu mai accepta orice, au dorinte complexe si nevoi clare ce depasesc salariul primit. Oamenii isi doresc mai mult si provocarea vine din a intelege aceste aspecte", a precizat Cristina Huzau.

Citeste si:
Cele mai mari provocari ale specialistilor in resurse umane
Cele mai mari provocari ale...

Potrivit acestuia, piata muncii va fi dominata de schimbare si de dificultatea de a corela nevoile angajatilor cu oferta angajatorilor. "Nevoile si dorintele salariatilor sunt cu atat mai complexe cu cat postul pentru care candideaza este mai complex. Angajatorii au datoria de a intelege ca lucrurile nu mai sunt cum erau: un salariu nu mai este suficient, un loc de munca poate fi usor schimbat, oamenii au devenit tot mai siguri pe ei. In plus, angajatii trebuie sa inteleaga ca este important sa devina tot mai buni in domeniul lor, daca isi doresc joburi de vis", a conchis Cristian Huzau.

Sursa foto: Shutterstock.com

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Cariere »



Citeste si
Tot ce trebuie sa faci inainte de interviul de angajare